BEDRİ GENCER İLE KAYIP HİKMETİN PEŞİNDE

Modern dünyada kayb ettiğimiz her şeyin kaynağı olduğunu keşf edince hikmetin peşine düştüm. Hikmet, dünyanın anahtarıdır; dolayısıyla Max Weber’in metaforuyla modernliğin insanı haps ettiği “demir kafes”i açacak anahtar da hikmettir. Tek bir misal olarak modern akademik “konu/disiplin” ayırımının tahkiki, hikmet ile modern hikmetsizliği karşılaştırmaya yeter. Hikmet, “ilim/amel, kâl/hâl, obje/süje” bütünlüğünü öngördüğü için geleneksel dünyada bugünkü gibi “ahlak/ahlak-bilimi” tarzında “konu/disiplin” ayırımı yoktu. “Ekonomi, fıkıh” kavramları buna misal olarak yeter.
Anahtar Kelimeler:

Hikmet, Bedri Gencer

___

  • ANKARAVÎ, İsmail (2008) Minhâcu’l-Fukarâ. Safi Arpaguş (yay.). İstanbul: Vefa.
  • CELÂL, Metin (1999) Yeni Türk Şiiri “80’li Yıllar”. İstanbul: Çizgi.
  • el-Cürcânî, Seyyid Şerîf (2003) Kitâbü’t-Ta’rîfât. M. Abdurrahman el-Mar’aşlı (yay.), Beyrût: Dâru’n-Nefâis.
  • FLYVBJERG, Bent (2001) Making Social Science Matter: Why Social Inquiry Fails and How It Can Succeed Again. Cambridge: Cambridge UP.
  • FUZÛLÎ (2014) Matla’u’l-İ’tikâd Fî Ma’rifeti’l-Mebdei Ve’l-Meâd. M. Esad Coşan, Kemal Işık (yay.), İstanbul: Server İletişim.
  • İBNÜ’L-‘ARABÎ, Muhyiddîn (1969) el-Bülga fi’l-Hikme. Nihat Keklik (yay.), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi.
  • KÂŞÂNÎ, İzzeddîn (2010) Tasavvufun Ana Esasları. Hakkı Uygur (çev.), İstanbul: Kurtuba.
  • KIRKPATRICK, Frank G. (2008) Community: A Trinity of Models. Eugene: Wipf and Stock.
  • KOCATÜRK, Saadettin (1987) “Fars Dili ve Edebiyatında Nesir Türleri ve Üslup Özellikleri,” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 31/12: 263-291.
  • MCFALLS, Laurence H. (2007) Max Weber’s ‘Objectivity’ Reconsidered. Toronto: University of Toronto Press.
  • EL-MÜTTAKÎ, ‘Alâeddîn ‘Alî (2004) Kenzü’l-‘Ummâl fî Süneni’l-Akvâli ve’l-Ahvâl, I–XVIII. Beyrût: Dâru’l-Kütübi’l-‘Ilmiyyye.
  • PERKINS, Mary Anne (1994) Coleridge’s Philosophy: The Logos as Unifying Principle. Oxford: Oxford UP.
  • PRIORESCHI, Plinio (2003) A History of Medicine Medieval Medicine. Omaha, Nebraska: Horatius.
  • RE MANNING, Russell (2005) Paul Tillich’s Theology of Culture and Art. Leuven: Peeters
  • SARAÇ, M. A. Yekta (1995) Şeyhülislam Kemalpaşazade: Hayatı, Şahsiyeti, Eserleri ve Bazı Şiirleri. İstanbul: Risale.
  • ES-SERAHSÎ, Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed (2005) Usûlü’s-Serahsî. Beyrût: Dâru’l-Fikr.
  • SEYYİD Mustafa Rasim Efendi (2008) Tasavvuf Sözlüğü. İhsan Kara (yay.), İstanbul: İnsan.
  • SÖKMEN, Cem (2008) “Dil ve Medeniyet,” Ufuk Ötesi (Kasım) http://www.ufukotesi.com/yazigoster.asp?yazi_no=20040563.
  • EŞ-ŞÂTIBÎ, Ebû İshâk İbrâhîm (1997) el-İ’tisâm. Mahmûd Ta’me Halebî (yay.), Beyrût: Dâru’l- Ma’rife.
  • EŞ-ŞEHRİSTÂNÎ, Ebu’l-Feth Muhammed b. Abdilkerîm (1998) el-Milel ve’n-Nihal, I-II. Beyrût: Dâru’l-Marife.
  • TEKİN, Mustafa (yay.) (2013) Sünnet Sosyolojisi. Ankara: Fecr.
  • URALER, Aynur (2012) Sahâbe Uygulaması Olarak Sünnete Bağlılık. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı.
  • VASSÂF, Hüseyin (2006) Mevlid Şerhi Gülzâr-ı Aşk. Mustafa Tatçı, Musa Yıldız, Kaplan Üstüner (yay.), İstanbul: Dergâh.