Avangard, İsyan ve Üslup

Avangard, isyan ve üslup arasında çok güçlü bir ilişki vardır. Hem kavramsal olarak hem de

Avant-garde, Revolte and Style

There has been a very close relationship between avant-garde, revolte and style historically and conceptually. In this paper these relationships have been discussed. Additionally, by focussing on the examples such as Franz Kafka and Fernando Pessoa, the notions of melancholic avant-garde and schizophrenic anvant-garde are proposed

___

  • Başaran, İbrahim Ethem, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks, Ankara, 2006.
  • Başkan, Seyfi, Tanzimat’tan Cumhuriyete Türkiye’de Resim, T.C. Kültür Bakanlığı, Ankara, 1997.
  • Atagök, Tomur, “ Çağdaş Müzeciliğin Anlamı; Müze ve İlişkileri”, Yeniden Müzeciliği Düşün- mek, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın, İstanbul, 1999.
  • Bener, Erhan, “Yazar Kendini Dünyadan ve Toplumdan Soyutlayamaz”, Hürriyet Gösteri, Aralık 2004, s. 6-13.
  • Berk, Nurullah ve Adnan Turani, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi II, Tiglat Basımevi, İstanbul, 1981.
  • Berksoy, Funda, 20. Yüzyıl Batı ve Türk Resminde Toplumsal Gerçekçilik, Bakışlar Matbaacı- lık, İstanbul, 1998.
  • Buğra, Hatice Bilen, Cumhuriyet Döneminde Resim Edebiyat İlişkisi, Ötüken Yayınevi, İstan- bul, 2000.
  • Çubukçu, İbrahim Agâh, Türk Düşünce Tarihinde Felsefe Hareketleri, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1991.
  • Dal, Esin, “Tollu, Cemal”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi III, Yem Yayın, İstanbul, 1997, s. 1799.
  • Duben ,İpek Aksüngür, “Çoker, Adnan”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi I, Yem Yayın, İstan- bul, 1997, s. 412-413.
  • Ersoy, Ayla, 1950’den 2000’e Günümüz Türk Resim Sanatı, Bilim Sanat Galerisi, İstanbul, 1998.
  • Güvenç, Bozkurt, İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, 11.Basım, İstanbul, 2005.
  • İpşiroğlu, Nazan, “Mimari-resim-müzik bağlantıları”, “Çoker 1995-2003 Arası Resimleri”, Mine Sanat Galerisi, İstanbul, 2003.
  • İndirkaş, Zühre, Ana Tanrıçalar, Kybele ve Çağdaş Türk Resmindeki İzdüşümleri, Kültür Ba- kanlığı Yayınları, I. Baskı, Ankara, 2001.
  • Kuban, Doğan, “Çoker’in Işıklı Geometrisi”, Adnan Çoker Minimaller ve Varyasyonlar, Galeri B Yayınları, İstanbul, 1994.
  • Özel, Sibel, Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Kurtiş Matbaacılık, İstanbul, 1998.
  • Özsezgin, Kaya, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi III, Tiglat Basımevi, İstanbul, 1981.
  • Renda, Günsel ve Turan Erol, “Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi I”, Tiglat Basımevi, İstanbul, 1981.
  • Rona, Zeynep, “Koçan, Hüsamettin”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi II, Yem Yayın, İstanbul, 1997, s. 1033.
  • Şenyapılı, Önder, Benim Sanatçılarım, Sanat Yapım Yayıncılık, Ankara, 1989.
  • _____________, Görsel Sanatlar ve İletişim, Sanat Yapım Yayıncılık, Ankara, 1996.
  • Tansuğ, Sezer, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, I. Basım, İstanbul, 1986.
  • _____________, Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1990.
  • Topçu, Nurettin, Kültür ve Medeniyet, Dergâh Yayınları, II. Baskı, İstanbul, 1998.
  • Turhan, Mümtaz, Kültür Değişmeleri (Sosyal Psikoloji Bakımından Bir Tetkik), Çamlıca Yayın- ları, IV. Baskı, İstanbul, 2002.
  • Yenişehirlioğlu, Filiz, “Sanatta Osmanlı İmparatorluğu Fransa Etkileşimi”, Türkiye Ekonomi ve Ulusal Tarih Vakfı tarafından düzenlenen Osman Hamdi ve Dönemi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, İstanbul, 1993, s. 57.
  • Yetkin, Suut Kemal, Estetik Doktrinler, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1972.