AHMED ADNAN SAYGUN AND FOLK MUSIC RESEARCHES IN TURKEY

Muhtemelen en üretken ve çok yönlü Türk bestecilerinden biri olan Ahmed Adnan Saygun Türk tarihinin belki de en köklü değişimlerine yön veren dönüm noktalarından birine tanık oldu. Bu nedenle onun titizlikle ortaya çıkardığı ve Türkiye Cumhuriyeti'nin modernleşme süreciyle paralel ilerleyen eser ve çalışmalarının vatansever dürtülerin gölgesinden sıyrılmış objektif yaklaşımlarla değerlendirilmesi ironik şekilde Saygun'un çalışmalarının asıl değerinin hissedilmesi açısından bir hayli önemli görünmektedir. Bu makale Ahmed Adnan Saygun'un müzikoloji ve özellikle Macar besteci ve etnomüzikolog Béla Bartók'la birlikte etnomüzikoloji alanında gösterdiği kişisel entelektüel çabaları yeni Türk devletinin kültürel devriminden hariç tutmadan değerlendirmeyi amaçlamaktadır

Ahmet Adnan Saygun ve Türkiye’de Halk Müziği Araştırmaları

Ahmed Adnan Saygun, possibly one of the most versatile and prolific Turkish composers, and his meticulous works that run parallel to the modernization of the Turkish Republic may require some objective consideration without the impetus of patriotic approaches because Saygun witnessed to one of the most important turning points and momentous changes in the Turkish history. This article seeks to acknowledge his personal intellectual efforts made particularly in the field of musicology and ethnomusicology without excluding the Cultural Revolution of the new Turkish State from his works, since Saygun was mainly encouraged by Turkish revolutionary movement

___

  • ARACI, Emre. (1997). “Reforming Zeal”. Musical Times, 138(1855), 12-15.
  • GEDİKLİ, Necati. (1987). “Müzik Arastırmacısı ve Folklorcu Olarak Ahmed Adnan Saygun”, Ahmed Adnan Saygun Semineri Bildirileri. Ed. Tuğrul Göğüş. İzmir: Izmir Flarmoni Derneği Yayınları, 9-11.
  • GÖKALP, Ziya. (1981). Turkish Nationalism and Western Civilization: Selected Essays of Ziya Gökalp. Translated by Niyazi Berkes. Westport, CT: Greenwood Press.
  • HALMAN, Talat Sait. (1980). Review of “Benjamin Suchoff, Turkish Folk Music from Asia Minor by Bela Bartok”. (Princeton: Princeton University Press, 1976). International Journal of Middle East Studies 11(1), 127-129.
  • MARKOFF, Irene. (1991). “The Ideology of Musical Practice and the Professional Turkish Folk Musician: Tempering the Creative Impulse”. Asian Music, 22(1), 129-145.
  • SAYGUN, Ahmed Adnan. (1951a). “Bartok in Turkey”. The Musical Quarterly, 37(1), 5-9.
  • SAYGUN, Ahmed Adnan. (1951b). “Authenticity in Folk Music”. Journal of the International Folk Music Council, 3, 7-10.
  • SZABOCSİ, Bence. (1943). “Five-Tone Scales and Civilization”. Acta Musicologica, 15(Fasc.1/4), 24-34.
  • YENER, Faruk and BEKEN, Münir Nurettin. (2001). “Saygun, Ahmet Adnan” Grove Music Online. http://www.oxfordmusiconline.com. Accessed 23.05.2008.
  • YÜKSELSİN, İbrahim Yavuz. (2011). “Etnomüzikoloji Açısından Ahmed Adnan Saygun”. bilig, 57, 247-277.