MAHREMİYET, MELANKOLİ VE İKTİDAR BAĞLAMINDA ANTOINE D'AGATA

Antoine D'Agata, göçebe bir yaşam sürerek; karşılaştığı insanlarla olan mahrem ilişkilerini fotoğraflar. D'Agata'nın fotoğrafları çoğunlukla karanlık, flu ve amorf bedenler içeren görüntülerdir: Yüksek kontrastlı, odak dışı bulanıklıklar, şekilsizleşen ve kimi zaman birbirine karışan bedenler vb< D'Agata'nın fotoğraflarında, bu teknik sorunlar bilinçli olarak yaratılan deformasyonlar değil; aksine içinde bulunduğu bilinçli olmama halinin yarattığı koşullardan ileri gelmektedir. Bu kendiliğindenlik tam da onun kendini ifade etme aracına dönüşmektedir. Ancak, bu fotoğraflar görünen yüzeyin ardında; mahremiyet, melankoli ve iktidar kavramlarının iç içe geçtiği, derinlikli bir okuma imkânı sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, fotoğraflar aracılığıyla hissedilen melankoli duygusunu, izleyici olarak dâhil olduğumuz mahremiyeti ve fotoğrafçının iktidar kavramıyla olan ilişkisini ele alarak bu görsel dili çözümlemeye çalışmaktır.

ANTOINE D'AGATA IN THE CONTEXT OF PRIVACY,MELANCHOLY AND POWER

Antoine D'Agata lives a nomadic life and photograps the private relationships of the poeple he encounters. D'Agata's photographs are mostly dark and blurry images depicting amorphous bodies: High-contrast, defocused blur, unformed and sometimes intermingled body images, etc... This technical pictoral issues are not consciously created deformations. On the contrary, this stuation is created by a kind of 'state of unconsciousness'. This spontaneity has precisely transformed his mode of selfexpression. However, behind the visible surface, these photographs offer an opportunity of in-depth reading closely intertwined with the concepts of privacy, melancholy and power. The aim of this study is to analyze this visual language by considering the melancholic feeling that is sensed through photographs, the privacy we bring to the images as the audience of them and the relationship between the concept of power and photographer.

___

  • D'Agata, A. (2004) 'Untill The World No Longer Exists', Erişim: 8 Mart 2015, http://www.americansuburbx.com/2012/04/antoine-dagata-untill-world-nolonger.html
  • Duerr, H.P. (1999).Çıplaklık ve Utanç Uygarlaşma Sürecinin Miti. T. Onur (Çev.). Ankara. Dost.
  • Elias, N. (2013).Uygarlık Süreci Cilt 1. E. Ateşman (Çev.). İstanbul. İletişim.
  • Freud, S. (2011).Yas ve Melankoli Haz İlkesinin Ötesinde. A. Yardımlı (Çev.). İstanbul. İdea.
  • Foucault, M. (2013).Cinselliğin Tarihi. H. U. Tanrıöver (Çev.). İstanbul.Ayrıntı .
  • Giddens, A. (2010).Mahremiyetin Dönüşümü. İ. Şahin (Çev.). İstanbul. Ayrıntı.
  • Kahraman, H. B. (2005).Cinsellik Görsellik Pornografi. İstanbul. Agora Kitaplığı.
  • Lacan, J. (2013).Psikanalizin Dört Temel Kavramı. N. Erdem (Çev.). İstanbul. Metis.
  • Nasio, J.D. (2007).Jacques Lacan'ın Kuramı Üzerine Beş Ders.Ankara. Ö. Erşen, M. Erşen (Çev.). İmge. .
  • New Social Documentary, (24 Mayıs 2006). MagnumPhotos- AntoineD'Agata,Erişim: 8 Mart 2015,http://sarahwichlacz.com/?p=49
  • Öztürk, R.(2003). D'Agata'nın Gece Notları. Geniş Açı Fotoğraf Sanatı Dergisi. Sayı: 27.
  • S.34-37 Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine. O. Akınhay (Çev.). İstanbul. Agora Kitaplığı.
  • Sturrock, A. (1 Kasım 2010) 'Fear, Desire, DrugsandFucking', InterviewwithAntoineD'Agata, Erişim: 8 Mart 2015,
  • http://www.vice.com/read/fear-desire-drugs-fucking-608-v17n11
  • Teber, S. (2001). Melankoli - Normal Bir Anomali. İstanbul. Say.
  • Zachmann, P. (2007) AntoineD'Agata. Erişim: 5 Mayıs 2011, http://blog.magnumphotos.com/20