Piyano Eğitimi Alan Öğrencilerde Görsel Eğitimin Önemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Piyano öğretme sanatı işitme ile birlikte gözlerin eğitimini de içerir ve öğrencilerin bir sayfadaki sembolleri çözerek müzikal bir yorum gerçekleştirmelerini sağlar. Mükemmel bir işitme becerisine sahip olan öğrencilerde bile bazen görsel algılama problemleri olabilir. Bu nedenle derslerde öğrencilere, göz eğitiminin ayni zamanda işitme eğitimine de eşlik ettiği sık sık vurgulanmalıdır. Ders boyunca görsel eğitimin gelişmesi, öğrencilerin parçalarını çabucak ve tam olarak anlayıp öğrenmelerine yardım eder. Göz eğitimi, ayni zamanda notalar, zaman işaretleri, aksanlar, parmak numaraları, dinamikler, tempo ve suslar, artikülasyon işaretleri gibi yazılı müzik elementlerini de tanımayı içerir. Ders boyunca yalnızca repertuvar ve teknik çalışmalara odaklanan, bu nedenle farklı parçalarla karşılaştıklarında okuma güçlüğü çeken öğrenciler de vardır. Öğretmen derslerinin bir bölümünü düzenli olarak nota okuma çalışmalarına ayırmadığı sürece, derse çok iyi hazırlanarak gelen öğrencilerin okuma problemi olduğunu anlayamaz. Yanlızca kulaktan çalıyor olmak, öğrencinin boş zamanlarında kolay öğrenilen küçük parçaları çalabilmesi demektir. Bu yöntem, sınırlayacağından, cesaretlendirilmelidir. Bu çalışma, piyano eğitimi alan öğrencilerin nota okuma konusunda karşılaştıkları sorunlar üzerinde durmak ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kuramsal veriler, alan araştırması/ belgesel kaynak taraması yoluyla elde edilmiş ve alanla ilgili elde edilen kaynaklar derlenerek, öğrencilerin daha başarılı olması yönünde uygulanacak yöntemler, sonuç ve öneriler kısmında maddeler halinde sunulmuştur

Importance of Visual Education, Problems Encountered and Proposed Solutions in Students having Piano Eductaion Summary

The art of piano teaching covers the training of the eyes as much as the ear training and makes it possible for the students to develop a musical interpretation out of the solving the symbolic language written on paper. Even the most gifted students in terms of hearing can encounter visual recognition problems. That is why it is must be frequently emphasised that the ear training is accompanied by the sight training. The development of visual training in the lessons helps the students to learn and to understand their pieces in a complete and faster fashion. Training of sight includes also the recognition of several musical elements such as notes, time signatures, accent signs, fingerings, dynamical markings, rests, and articulation notations. There also are students, focused only on technical development and repertoire practice, who experience difficulty in reading music when they face different pieces. Unless the teacher regularly reserves a certain part of the lesson on music reading, he cannot spot the reading problems of the students who are well prepared for the lesson. Playing only by ear means the student being able to play small pieces which are learned easily in his spare time. Since this method will limit the development of technical and musical aspects, the student should be encouraged to practice using sheet music. This study focuses on the encountered problems and the proposed solutions in reading music, in the students having piano education

___

Camp, M., W. (1992). Teaching Piano, The Synthesis of Mind, Ear and Body. Los Angeles: Alfred Publishing Co, Inc.

Diabelli, A. (1887). Melodious Pieces On Five Notes With Coupled Hand. Op. 149, Edition G. Schirmer.

Ercan, N. (2008). Notaları Ağır Okuma Alışkanlığı, Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.

Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde Nota Okuma Becerisinin Önemi, Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.

Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde Kulaktan Çalan Öğrencilerde Karşılaşılan Sorunlar, Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.

Gurlitt, C. (2010). The Beginner. Op.211, Edition Schott.

Huber, B. (2004). Hearing with Your Eyes. Clavier, 43 (10), 6-12.

Jancewicz, P. (2003). Getting Pupils Beyond the Notes and Rhythms to the Heart of Music, Clavier, 42 (9), 8-13.

Kramer, E. (2007). Sight-Reading, Clavier, 46 (10), 10-11.

Lanners, T. (1999). Teaching by Example, Clavier, 38(5), 8-11.

Lancaster, E.L (2007). Question and Answer, Clavier, 46 (2), 48.

Leung, J. (2004). Duets and Duos Add Motivation, Double the Pleasure of Lessons, Clavier, 43 (3), 6-9.

Löw, J. (1998). Teacher and People, A Practical Course of Four Hand Piano Playing. Edition G.Schirmer

Philipp, L., H. (1982). Piano Techniqu. NewYork: Dover Publications, Inc.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • ISSN: 1302-8944
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 2007
  • Yayıncı: BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
Sayıdaki Diğer Makaleler

Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Bina Standartlarının Belirlenmesi

AHMET SUAT KARAHAN

Piyano Eğitimi Alan Öğrencilerde Görsel Eğitimin Önemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Nevhiz ERCAN

DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI İLE ÖZ, AKRAN VE ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRMESİ

Didem KILIÇ, Perihan GÜNEŞ

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN İŞ DOYUMLARININ MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Erkan KIRAL, Mehmet Serhat DİRİ

AKTİF DOĞRUDAN VEYA YAPILANDIRILMIŞ BULUŞ: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ YÖNELİMLERİNİN BELİRLENMESİ

Eylem YILDIZ FEYZİOĞLU, Burak FEYZİOĞLU, Niymet DEMİRCİ

Öğrencilerin Okula Devamından Sorumlu Paydaşların Görüşlerine Göre Okul Devamsızlığının Nedenleri ve Buna Yönelik Çözüm Önerileri

YAKUP BALANTEKİN, HÜLYA KARTAL

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK GEOGEBRA DESTEKLİ ETKİNLİK HAZIRLAMAK İÇİN YÜRÜTÜLEN TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA SÜRECİNDEN YANSIMALAR

Serdal BALTACI, Avni YILDIZ, Yasemin KIYMAZ, Cahit AYTEKİN

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Olasılık Problemlerini Çözme Süreçlerinin Analitik Düşünme Bağlamında İncelenmesi

AVNİ YILDIZ, SERDAL BALTACI

Ortaokul Öğretmenlerinin İş Doyumlarının Mesleki Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi

Mehmet Serhat DİRİ, ERKAN KIRAL

İlköğretim matematik Öğretmen Adaylarının Matematik ve Matematik Eğitimine Yönelik İnançları

AYŞEGÜL ERYILMAZ ÇEVİRGEN