Vitir Namazının Hükmüne Dair Tartışmalar ve Abdülganî en-Nâblusî’nin Keşfü’s-Sitr an Farziyyeti’l-Vitr Adlı Risalesi

ÖzVitir namazı Ebû Hanîfe’den nakledilen ve Hanefî mezhebinde tercih edilen görüşe göre vâcip,Ebû Yusuf ve Muhammed eş-Şeybânî’nin de aralarında bulunduğu fakihlerin çoğunluğuna göreise müekked sünnettir. Bu makalenin ilk kısmında, fukaha arasında tarih boyunca canlılığını sürdürenbir tartışma teşkil eden vitir namazının hükmü konusundaki farklı görüşler ve bu görüşlerinvitir namazıyla ilgili hükümler üzerindeki yansımaları ele alınmaktadır. İkinci kısımda ise konuylailgili literatüre dair bilgi verildikten sonra Abdülganî en-Nâblusî’nin (ö. 1731) müstakil olarak bukonuya hasrettiği Keşfü’s-sitr an farziyyeti’l-vitr başlıklı risâlesi tahlil edilerek metnin tenkitli neşrineyer verilmektedir.Anahtar Kelimeler: Vitir namazı, Hanefî mezhebi, Abdülgani NablusiDebates on the Legal Status of Salat al-Witr with an Analysis of Abdulghani al-Nablusi'sPamphlet Entitled Kashf al-Sitr 'an Fardhiyya al-WitrAbstractSalat al-Witr has the wajib status according to the opinion reported from Abu Hanifa and preferredwithin the Hanafi school; however, its status is strong or emphasized (muakkad) sunnahaccording to the majority of the scholars, including Abu Yusuf and Imam Muhammad. The firstpart of this article entails a discussion on the different views around the Salat al-Witr and theirdifferent reflections on the rulings on this topic. The second part includes a review of the relevantliterature followed by an analysis and a critical edition of Abdulghani al-Nablusi's (d. 1731)pamphlet specifically devoted to this topic, entitled Kashf al-Sitr 'an Fardhiyya al-Witr.Keywords: Salat al-Witr, Hanafi school of law, Abdulghani al-Nablusi.