Şehitlik ve İlgili Fıkhî Hükümler

ÖzKur’ân-ı Kerîm’de “Allah yolu”nda öldürülenlerin ölü değil diri oldukları anlatılır. Hz. PeygamberAllah yanında öldürülenler yanında şehitlik kabul edilen birtakım ölümlere daha yer verir. ŞehitlikAllah katında çok yüksek bir mertebedir. Bu mertebeye nail olanlar, gıpta edilecek birçok nimeteerecektir. Ayrıca dünya hayatında onlara uygulanacak bazı fıkhî hükümler de vardır. Diğertaraftan kimin gerçek mânâda şehit olduğu, onun niyetine bağlıdır ve bu niyet ancak Allah tarafındanbilinebilir. Bu bakımdan dünyada şehit muamelesi görenlerin bir kısmı Allah tarafındanşehit olarak kabul edilmeyebilir. Yine dünyada şehit muamelesi görmeyen bazı insanlar da Allahtarafından şehit kabul edilebilir.Anahtar Kelimeler: Şehit, Allah yolu, savaş, savunma, dirilik, cenazenin yıkanması, kefenlenmesi,cenaze namazı.Martydom and Juridical Rulings About itAbstractThe Holy Qur’ân says that those who are killed in the path of God are not dead. Muhammad(p.u.h.) mentions about some martydoms alongside of dying for God. The martydom is acceptedas very high level by God. So, those who arrive this rank attain many admired blessing. In addition,there are some juridical rulings relating them in this world. But the fact that who is the realmartyr depends his intention and just God knows people’s real intentions. So, some of poeplewho are accepted in this world as martyr actually are not regarded as martyr by God. Likewisesome people who are not regarded as martyr in this world are accepted as martyr by God.Keywords: Martyr, in the path of God, war, defence, liveliness, washing and shroud the corpse,funeral prayer.