CEMAL SÜREYA'NIN DİZESİNDEN FIŞKIRAN VAROLUŞ: AN Kİ FISKİYESİ SONSUZLUĞUN

Bu yazıda, Cemal Süreya'nın bir dizesinin varoluşun kendisini açışına ve anlamını bize sunuşunu bir an deneyiminde bize anımsattığını göstermeye çalışacağım. Bu dizede şairin, yaşamın anlamını bir fıskiyenin damlalarının sonsuzluğun içinden dışına doğru fışkırmasında, bir göz kırpması gibi, bize duyurduğunu ve bunun, Heidegger'in zamansallık anlayışıyla düşünülebileceğini öne süreceğim. An'ın, şimdi'nin kendisine özgü bir boyutu olduğunu, bu boyutun, yaşamın her ne ise o olarak anlamını zamanın kendisini zamansallaştırışı olarak bize kendisini açtığını, yansıttığını söyleyeceğim. Son olarak, Cemal Süreya'da bu açılışın bize, Heidegger'deki can sıkıntısı kavramından daha canlı, daha neşeli, daha hafif bir deneyim önerdiğini belirteceğim

THE SPRING OF THE EXISTENCE OUT OF CEMAL SUREYA'S LINE: THE MOMENT IS THE FOUNTAIN OF THE INFINITY

In his paper I will try to show that a single line from of Cemal Süreya recalls us the opening and offering the meaning of being from itself to us in a moment of vision. In the line, I argue that the poet makes us hear the meaning of life as such in a moment of life, in the augenblick, as the water drops springing out of a fountain which reflects a Heideggerian understanding of temporality. I will state that the moment, now, has a peculiar dimension that opens, echoes to us the meaning of life as such as a the temporalization of temporality. Finally, I will argue that in Cemal Süreya, this opening is more vivacious, light and more cheerful compared to Heidegger's notion of boredom

___

  • Aristoteles; Fizik, çev. Saffer Babür, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1997.
  • Augustinus; Zaman Kavramı, çev. ve edit. Saffet Babür, Ankara: İmge Yayınları, 1996.
  • Cemal Süreya; http://www.siir.gen.tr/siir/a/ahmed_arif, 1969, (erişim: 15 Eylül 2015).
  • ----; Sevda Sözleri, İstanbul: YKY, 2007.
  • Cihan Camcı; Heidegger'de Zaman ve Varoluş, Ankara: Bibliotech Yayınları, 2015.
  • Haydar Ergülen; Mavi Süvari: Mehmet H. Doğan, 2014, http://www.sabitfikir.com/ dosyalar/ mavi-suvari-mehmet-h-dogan, 2, (erişim: 20 Eylül 2015).
  • Immanuel Kant; Critique of Pure Reason, çev. Norman-Kemp Smith, New York: Palgrave, 1929.
  • Italo Calvino; Amerika Dersleri, çev. Kemal Atakay, İstanbul: Can Yayınları, 1998.
  • Martin Heidegger; Die Grundprobleme der Phänomenologie, Klostermann Seminar, Vittorio Klostermann Frankfurt, 1975.
  • ----; Basic Problems of Phenomenology, çev. Albert Hofstadter, Bloomington-Indianapolis: Indiana University Press. 1982.
  • ----; Metafizik Nedir?, çev. Yusuf Örnek, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 1991.
  • ----; Being and Time, çev. John Macquarrie ve Edward Robinson, Oxford: Blackwell Pub- lishers, 1995.
  • ----; The Fundamental Concepts of Metaphysics: World-Finitude-Solitude, çev. William McNeill ve Nicholas Walker, Bloomington-Indianapolis: Indiana University Press, 1995.
  • ----; Introduction to Metaphysics, çev. Gregory Fried ve Richard Polt, London: Yale Univer- sity Press, 2000.
  • ----; Sein und Zeit, Max Niemeyer Verlag Tubingen, 2006.
  • G. W. Hegel; Encyclopedia of the Philosophical Sciences in Outline and Critical Writings çev. A. V. Miller ve Steven A. Taubeneck, New York: The German Library, 1990.
  • ----; Mantık Bilimi, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea yayınları, 2008.
  • Platon; Parmenides, 3. Baskı, çev. Saffet Babür, Ankara: İmge Yayınları, 2001.
  • http://classics.mit.edu/Plato/timaeus.html. Benjamin Lövett, (erişim: 20 Kasım 2015).