İSLAM EĞİTİM VİZYONUNDA BİREYSEL FARKLILIKLAR İLKESİ

Peygamber (as) insanlar arasında bireysel farklılıkların varlığına, Asha­bından bazılarının bazılarına övülmeye değer özellikleri yönüyle üstün ol­masını işaret ederek örnek göstermiştir. “Ümmetimin, ümmetime karşı en merhametlisi Ebu Bekir, Allah’ın emri hususunda en şiddetlisi Ömer, ha­ya bakımından en doğrusu Osman bin Affan, haram ve helali en iyi bileni Muaz bin Cebel, feraizi (miras paylarını) en iyi bilen Zeyd bin Sabit ve en iyi kıraat alimi Ubeyy bin Ka’b’dır. Her ümmetin bir emini vardır, bu üm­metin emini de Ebû Ubeyde’dir” buyurmuştur.[1]
Anahtar Kelimeler:

eğitim, vizyon, farklılık

___

  • Kur’an-ı Kerim. Edebü’d-Dünyâ ve’d-Dîn: Ali bin Muhammed bin Habib el-Maverdî, Tah¬kik, Mustafa Saka, Matbatu’l-Babi’l-Halebi ve Evladihi, 3. Baskı, Ka¬hire, 1995. El-Cami’us-Sahih, Muhammed b. İsa et-Tirmizi, Daru’l-İhyai’t-Turasi’l- Arabi, Beyrut, 1995. El-Hadisü’n-Nebevi ve İlmu’n-Nefs: Muhammed Osman Necati, Daru’ş- Şark, 7. Baskı, Kahire, 2000. Er-Rasulu’l-Muallim ve Esalibuhu fi’t-Talim: Abdu’l-Fettah Ebu Gudde, Mektebetü’l Makbuati’l-İslamiyye, 2. Baskı, Lübnan, 2003. Sahihu’l-Buhari: Muhammed b. İsmail el-Buhari, Tahkik Mustafa Elbağa, Daru’l-Ulumi’l-İnsaniyye, 2. Baskı, Dımeşk, 1993. Sahihu’l-Müslim: Müslim b. el-Haccac en-Nisaburi, Tahkik Muhammed Fuad Abdu’l-Baki, Darud-Dave ve Daru Sahnun, 2. Baskı, Kahire, 1992. İlmu’n-Nefsi’t-Terbevi fî’l-İslam, Şadiye et-Tel, Daru’n-Nefais, 1. Baskı, Umman, 2005. Mecmeu’z-Zevaid ve Menbeu’l-Fevaid, Nuruddin el-Heyşemi, Müessetû’l- Mearif, Beyrut, 1986. Mesnedü ibn Hanbel, Ahmed b. Hanbel, El-Metbaatu’l-Yemeniyyeti bi Mısr, Kahire, 1969. El-Muid fi Edebı’l-Müfid ve’l-Müstefid; Abdu’l-Basıt el-Almevi, Elyazma¬sı, Tahkiksiz. * Dr. Kenan Emad “El-Menahicu’t-Terbeviyyetü fî’s-Sünneti’n-Nebeviyyeti” adlı eserinin (Mahedü’l- Fethi’l-lslami, Dimeşk, 2014), “Menhecu’l-Furuki’l-Ferdiyyeti’t-Terbeviyyu” adlı bölümü, 17-22. Sayfaların çevirisidir.