WILLIAM BLAKE – HAYAL GÜCÜ VE SONSUZ BEDEN

Hayal gücünün öngörülü doğasıyla aydınlatıp oluşturduğu resimler ve yazdığı şiirlerle, yaşadığı çağın çok ilerisi demek olan günümüz sanatı üzerinde bile halen büyük etkiye sahip William Blake (1757 – 1827), Uzay Zaman içinde kesiştiğimiz bu boyutta, kendisinden ve yapıtlarından söz edilmeyi en çok hak eden sanatçılardan biridir. 18 yy’ın ikinci yarısı ile 19 yy’ın birinci çeyreği arasında yaşamış olan sanatçı, dönemin sosyo-kültürel ve politik buhranları sebebiyle oluşan devinimi eklektik bir fenomen olarak ele almış, şiirleri ve gravürlerinin etrafına ustaca yerleştirdiği güçlü illüstrasyonları ile eşsiz ve sıradışı bir dünyanın kapılarını açmıştır. Görünmeyen gerçekliği görünür kılmaya çalışan sanatçı, herhangi güçlü bir kişi ya da zümrenin himayesinde olup manipüle ediliyor olmaktan ısrarla kaçınmış, büyük bir özveri ve ruhani bir tevazuyla çalışmalarına devam etmiştir. Eserlerinin oluşturduğu etkiyi anlamak ve buradan hareketle Blake’in geliştirdiği retorik ve aydınlatıcı hareket düzlemini kavramak için yaşadığı zamanı incelemek yol gösterici olacaktır.

WILLIAM BLAKE - IMAGINATION AND ENDLESS BODY

William Blake (1757-1827), who still has a great influence on contemporary art with his paintings and poems enlightened with a foresighted nature of imagination, is one of the artists who deserves to be mentioned in our intersection of time and space. The artist, who lived between the second half of the 18th century and the first quarter of the 19th century, handled the movement of the period of socio-cultural and political crises as an eclectic phenomenon, and has opened the doors of a unique and extraordinary World with his powerful illustrations placed around his poems and engrawings. Blake, who tried to visualize the invisible reality visible, had persistently avoided being manipulated by any strong person or group and continued to work with great devotion and spiritual humility. It will be helpful to understand the impact of his work and to examine the time Blake experienced in order to comprehend the rhetorical and illuminating plane of motion developed by him.

___

  • BURDETT, O. (2009). William Blake, Parkstone Press International, New York
  • FRYE, N. (1951). Poetry and Design in William Blake, Journal of Aesthetics and Art Criticism 10 (1):35-42
  • FRYE, N. (1974). Fearful Symmetry, Princeton University Press, Princeton
  • GILCHRIST, A. (1880). Life of William Blake, Cambridge University Press
  • KEYNESS, G. (1958). The Complete Writings of William Blake, United Chapters of Phi Beta Kappa, London
  • LANGRIDGE, I. (1904). William Blake: a study of his life and art work, London George Bell and Sons, 1904
  • MITCHELL, W. J. T. (1978). Blake's Composite Art: A Study of the Illuminated Poetry, Princeton University Press, Princeton
  • ROBERTS, J. (2007). William Blake’s Poetry, Continuum International Publishing Group, New York
  • Görsel Kaynaklar
  • Resim 1: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/William_Blake_The_Death_of_Earl_Goodwin_c1779_Pen_and_grey_ink_with_watercolour.jpg. Alındığı tarih:10.12.2019
  • Resim 2:https://www.wikizeroo.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvRmlsZTpCbGFrZV9BX0RpdmluZV9JbWFnZS5qcGc. Alındığı tarih: 10.12.2019
  • Resim 3:https-//www.jnorman.com/pages/books/43999/erasmus-darwin/the-botanic-garden. Alındığı tarih: 13.12.2019
  • Resim 4 & Resim 5:https://www.telegraph.co.uk/culture/art/3812170/Tate-to-re-stage-William-Blakes-flop-of-an-exhibition.html?fb. Alındığı tarih: 30.12.2019