MARİLYN LEVİNE VE HİPERREALİST HEYKELLERİ

Marilyn Levine 1935 -2005 yılları arasında yaşamış Kanada kökenli Amerikalı bir seramik sanatçısıdır. Lisans ve yüksek lisansını kimya alanında tamamlayan ve bir süre öğretmenlik yapan Levine, ardından Saskatchewan Üniversitesi Regina Kampüsünde çizim, seramik, resim ve sanat tarihi dersleri almış ve Kaliforniya Üniversitesi Heykel Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladıktan sonra 1973 yılında Utah Üniversitesi Heykel Bölümü’ne öğretim üyesi olarak atanmıştır. 1960’lı yılların sonunda Seramik Funk Art akımı içerisinde yer alan Levine’in, illüzyon tekniğini başarıyla kullandığı deri görünümlü seramik heykelleri 1971 yılında New York'ta Sidney Janis Galerisi'nde düzenlenen "Sharp-Focus Realism " sergisinde yer almış ve böylece Marilyn Levine, Andrea ve Duane Hunson’la John De birlikte Amerikan Hiperrealizminin heykel alanındaki ilk üç isminden biri olmuştur. Makalemizde Marilyn Levine’in hayatı ve sanatı hakkında bilgi verilerek çalışmalarının Hipperrealizm içerisindeki yeri ve önemine değinilecektir.

MARILYN LEVINE AND HER HYPERREALIST SCULPTURES

Marilyn Levine is a Canadian American ceramic artist who lived between 1935-2005. Completing her bachelor's and masters degrees in chemistry and working as a teacher for a while, she took lectures of drawing, ceramic, painting and history of art in the Saskatchewan University, and after completing her MS degree in the University of California in the deparment of sculpture she got appointed to Utah University, the depertment of sculpture as an instructor. Levine, who participated in the Ceramic Funk Art Movement in the late 60s, by deploying the illusion technique produced leather-looking ceramic scupltures that appeared in the 'Sharp-Focus Realism' exhibition that took place in in 1971 in the Sidney Janis Gallery in New York, and with that she managed to be one in the very first three names of American Hyperrealist Sculpture together with John De Andrea and Duane Hunson. In our article, the siginifance and place of Marilyn Levine in Hyperrealism will be touched on with a look at her life and art.

___

  • ADAMSON, G., 2002, “Interview with Marilyn Levine Conducted by Glenn Adamson at the Artist’s Home in Oakland, CA, Mary 15, 2002.” Archives of American Art, Smithsonian Institution.
  • CLARK, G. and HUGHTO, M., 1979, A Century of Ceramics in the United States, 1878-1978, E. P. Dutton, New York.
  • FOLEY, S., 1981, Ceramic Sculpture : Six Artists, Whitney Museum of American Art, New York.
  • GOODYEAR, Jr. F. H., 1984, Contemporary American Realism since 1960, 2. Bs., New York Graphic Society, ABD.
  • GÖKDUMAN, D., 2014, Keskin Odak Gerçekliği, Paradigma Akademi, İstanbul.
  • GÜNEŞ-GÖKDUMAN, Ş., 2012, Kusursuz Bir Gerçeklik Hissi: Marilyn Levine, rh+ artmagazine, Aralık, Sayı: 95, İstanbul.
  • KOPLAS, J. & METCALF, B., 2010, Makers: A History of American Studio Craft, University of North Carolina Press., Chapel Hill, NC.
  • LUCIE-SMITH, E., 1979, Super Realism. Phaidon, İngiltere.
  • LYNN, M. D., 1990, Clay today : Contemporary Ceramists and Their Work, Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles, Kaliforniya
  • MEISEL, L. K., 1989, Photorealism, Abradale Press., Yugoslavya.