NFT uygulamaları ve sanat üretimi

Sanatın Geleneksel yöntemlerle üretiminin yerini günümüz Teknolojik aygıtları ve uygulamaları iş, haberleşme ve tasarım amaçlarının ötesine geçerek mobil tasarımın sanat alanında dünyada çok yoğun bir şekilde kullanımı, önce “NFT” kavramının literatüre girmesine neden olmuş, ardından da bu kavramın disiplinler arası, yaygınlaşmasına neden olmuştur. Günümüzde teknoloji ve uygulamaları sayesinde “NFT” çalışmaları, satılması pek çok sektörde yeni alanlar açılmasını sağlamıştır. “NFT” performans sanatı, reklamcılık, basılı medya, sosyal medya gibi alanlar için de etkin ve önemli bir araç olabilmekte ve bunu dijital medya sayesinde bizlere hızlı bir şekilde göstermekte-dir. “NFT” uygulamalarının temel amacı; disiplinler arasında teknoloji destekli tasarım yanında mobil ve maa üstü teknolojik uygulamaların günümüzün en popüler ve etkili iletişim yollarını kullanarak “NFT”araçları ve uygulama-larının kullandığı yöntemlere farkındalık oluşturmayı amaçlanmaktadır. Bu araştırmada, “NFT”araçları ve uygula-malarının gerek görsel-işitsel hareketli, gerek etkileşimli sanatsal çalışmalar da kullanılan uygulamalar araştırılmış ve örneklenmiştir.

NFT applications and art production

The use of mobile design in the field of art in the world, by going beyond the purposes of business, communication and design, instead of the production of art with traditional methods, today’s technological devices and applications, firstly caused the concept of “NFT” to enter the literature, and then this concept became widespread interdisciplinary. Today, thanks to technology and its applications, “NFT” studies and sales have opened up new areas in many sectors. “NFT” can also be an effective and important tool for areas such as performance art, advertising,print media, and social media, and it quickly shows us this through digital media. The main purpose of “NFT” applications; It is aimed to raise awareness of the methods used by “NFT” tools and applications by using the most popular and effective communication ways of mobile and non-paying technological applications as well as technology-aided design among disciplines. In this research, the applications of “NFT” tools and applications used in both audiovisual and interactive artistic works have been researched and exemplified

___

  • ARTH, C. VD. (2015). The History of Mobile Augmented Reality. Graz: Computer Graphics and Vision.
  • AALAMI, N. (2020). Derin Öğrenme Yöntemlerini Kullanarak Görüntülerin Analizi. ESTUDAM Bilişim Dergisi: 17-20.
  • ÇALLI, F. (2021). NFT Teknolojisine Turizm Perspektifi ile Bir Bakış. Journal of New Tourism Trends: 161-172.
  • FRANCESCHET, M., COLAVIZZA, G. (2019). Crypto art: A decentralized view. https://arxiv.org/abs/1906.03263
  • GOODFELLOW, I. (2017). NIPS 2016 Tutorial: Generative Adversarial Networks, https://arxiv.org/abs/1701.00160v4).
  • GOODFELLOW, I.,ABADİE-Puoget, J., Mirza, M., Xu, B.,Farley-Warde, D., Ozair,S., Courville, A., Bengio, Y.(2014). Generative Adversarial Nets. De ́Partement D’informatique Et De Recherche Ope ́rationnelle. (https://arxiv.org/ abs/1701.00160)
  • KASTRENAKES, J. (2021). Beeple Sold An NFT For $69 Million . https://www. theverge. com/2021/3/11/22325054/beeple-christies-nft-sale-costeverydays-69-million.
  • SAMPLE, I. (2020). What Are Deepfakes and How Can You Spot Them?. (https://www.theguardian.com/technology/2020/jan/13/what-are-deepfakes-and-howcanyou-spot-them).
  • URL-1 https://www.researchgate.net/publication/337438550_A_brief_chronology_of_Virtual_Reality/figures?lo=1 (Erişim Tarihi: 10.02.2022)
  • URL-2 https://art.ykykultur.com.tr/exhibitions/thresholds (Erişim Tarihi: 20.02.2022)
  • URL-3 https://www.sciencedirect.com/science/article/ pii/S2667096820300045 (Erişim Tarihi: 05.03.2022)
  • URL-4 https://www.meer.com/science-museum/ artworks/42116 (Erişim Tarihi: 08.03.2022)
  • URL-5 https://arxiv.org/abs/1905.08233 (Erişim Tarihi: 04.03.2022
  • URL-6 https://www.theverge.com/2019/5/10/18540953/ salvador-dali-lives-deepfake-museum (Erişim Tarihi: 15.03.2022)
  • URL-7 https://www.etymonline.com/word/crypt#etymonline_v_422 (Erişim Tarihi: 15.04.2022)
  • FOUNDATIONS RECOVERY NETWORK. (2014). How Art Therapy Is Used in Addiction Treatment, http:// www.foundationsrecoverynetwork.com/art-therapy-used-addiction-treatment/
  • GORSE, P. & LEJOYEUX M. (2011). On-Line Pathological Gambling: A New Clinical Expression of Internet Addiction. In Hannah O. Price (Eds.) Internet Addiction (pp. 47-58), USA, Nova Science Publishers.
  • GRESLE, C. & LEJOYEUX, M. (2011) Phenomenology of Internet Addiction. In Hannah O. Price (Eds.) Internet Addiction (pp. 85-94), USA, Nova Science Publishers.
  • HABERTÜRK. (2013) Dünya genelinde 6.8 milyar kişi kullanıyor, http://www.haberturk.com/dunya/ haber/884038-dunya-genelinde-68-milyar-kisi-kullaniyor
  • INTERNET WORLD STATS. (2015). Internet Users in the Wolrd by Regions, http://www.internetworldstats. com/stats.htm
  • PASKA, L. M. & YAN, Z. (2011). Internet Addiction in Adolescence and Emerging Adulthood: a Comparison between The United States and China. In Hannah O. Price (Eds.) Internet Addiction (pp. 1-28), USA, Nova Science Publishers.
  • SODAHEAD. (2012) Public Opinion Suggests Internet Addiction Is a Problem, http://www.sodahead. com/living/public-opinion-suggests-internet-addiction-is-a-problem/question-2464081/
  • TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU. (2014) TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, http:// www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=16198
  • TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU. (2015) TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, http:// www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660
  • YEŞİLAY. (2015). Teknoloji Bağımlılığı, http://www.yesilay.org.tr/tr/bagimlilik/teknoloji-bagimliligi
  • YEŞİL, Y. (2015a) 3D Video Mapping Gösterimi, http:// ww.yesilyildiz.org/proje/3d-video-mapping/
  • YEŞİL, Y. (2015b) Projenin Tanımı, http://www.yesilyildiz.org/proje/tanim/