Deneyim tasarımının grafik tasarımı üzerindeki etkisi

Doğasını anladığımız düşünülen basit şeyler bile bir tasarım sürecinden geçmektedir. Tasarım insan ve tekno-loji arasında bağlayıcı bir göreve sahiptir. Her teknolojik gelişme, yeni bir hayat biçimi ve deneyim yaratır. Bu bağlamda “Deneyim Tasarımı’nın Grafik Tasarımı Üzerindeki Etkisi” başlıklı çalışmada ele alınan konular deneyim tasarımının gündelik hayattaki becerileri, motivasyonları ve beklentileri hangi yönde değiştirdiği ve bu değişime grafik tasarımının nasıl uyum sağladığı şeklinde incelenmiştir. Gelecek üzerine öngörülerde bulunmak isteniyorsa yakın geçmişte başlayan dijital teknolojiye dikkatle bakılıp öncelikle değişim süreci, bunun ne şekil-de gerçekleştiği ve hızının incelenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Yenilenen grafik tasarımının teknolojiyle birlikte deneyim tasarımını etkileyeceği ve daha nitelikli hale gelmesini sağlayacağı analiz edilmiştir.

The effect of experience design on graphic design

Even simple things whose nature we think we understand to go through a design process. The design has a binding task between people and technology. Every technological development creates a new way of life and experience. In this context, the subject to be discussed in the study titled “The Effect of Experience Design on Graphic Design” will be explained in which way experience design changes the skills, motivations, and expectations in daily life and how graphic design adapts to this change. If it’s desired to make predictions about the future, it should be taken a close look at the digital technology that started in the recent past and first examine the process of change, how it happened, and its speed. It has been analyzed that the renewed graphic design will affect the experience design together with technology and make it more qualified.

___

  • RAEMY, J. (2017). The International Image Interoperability Framework (IIIF): raising awareness of the user benefits for scholarly editions. 10.13140/ RG.2.2.34211.89125.
  • ADLASSNIG, K. P. (2002). Artificial-intelligence-augmented systems. Artificial Intelligence In Medicine. 24., s. 01-04.
  • ZAKAS, N. (2013). The Evolution of Web Development for Mobile Devices. Queue. 11. 10.1145/2436696.2441756.
  • BAYRAK, H. (2019a). İnternet kullanımı ve sosyal medya istatistikleri (Ocak). Erişim adresi: https://dijilopedi. com/2019-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ Erişim Tarihi: 08.03.22
  • BAYRAK, H. (2019b). Türkiye internet kullanım ve sosyal medya istatistikleri (Ocak). Erişim adresi: https:// dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ Erişim Tarihi: 10.03.22
  • BILGIÇ IT ACADEMY, (2018). Büyük Veri – Big Data Nedir? https://www.bilginc.com/tr/egitim-haber/ buyuk-veri-big-data-nedir
  • BRYNJOLFSSON, E. VE MCAFEE, A. (2014). The second machine age, Türk Hava Yolları Yayınları.
  • DEMIREL, F. (2015). Moore yasası nedir? medium.com https://medium.com/turkce/ moore-yasası-moore-slaw-nedir-c31bee8da753 Erişim Tarihi: 11.03.22
  • DW DOCUMENTARY, (2018). How cash is becoming a thing of the past. DW (Deutsche Welle) Documentary. [Youtube Video]. (00.28.00 – 00.32.25) https://www. youtube.com/watch?v=GbECT1J9bXg, Erişim Tarihi: 10.04.19
  • KARAÇEPER, S. (2018). Dijital teknoloji ve grafik tasarımda yenilikler. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 4 (8) , 73-83.
  • KHANACADEMYTÜRKÇE, (2018). Üstel büyüme ve küçülme (Matematik) (Cebir). [Youtube Video]. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=4uZX1svNhA
  • KUZULOĞLU, S. (2018). 21. yüzyıl için 21 ders: Yuval Noah Harari ile röportaj, Erişim adresi: http://yucelbinici.com/21-yuzyil-icin-21-ders/ Erişim Tarihi: 22.03.22
  • GUTSCHE, J. (2018). Ai & the super future – future festival, Trend Hunter.com [Youtube Video]. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=OzBJigTfGeE Erişim Tarihi: 20.03.22
  • LANIER, J. (2018). How we need to remake the internet. TED. [Youtube Video]. Erişim adresi: https:// www. youtube.com/watch?v=qQ-PUXPVlos Erişim Tarihi: 23.03.22
  • MCLUHAN, M. (2014). Gutenberg galaksisi: tipografik insanın oluşumu. 3. Baskı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • NIYAZIOĞLU, S. (2016). Grafik tasarımın Türkiye’deki tarihinde özneler, Türkiye Tasarım Kronolojisi, Deneme, Grafik, 2. Oturum, Biz İnsan mıyız? 3. İstanbul Tasarım Bienali, İstanbul Kültür Sanat Vakfı, 5 Kasım 2016, Studio-X İstanbul. [Youtube Video]. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=AgnA32TAe3U Erişim Tarihi: 23.03.22
  • NORMAN D. (2015). What is Ux. [Youtube Video]. https://www.youtube.com/watch?v=9BdtGjoIN4E