Kâsım b. İbrahim'in İmamet Teorisi

el-Kâsım b. İbrahim b.İsmail b. İbrahim b. el-Hasan b. Ali. 169/785 yılında doğdu. Biyografik kaynaklar onun gençliği hakkında hiçbir bilgi vermezler. Ancak O, muhtemelen Medine’de büyüdü. Kâsım, Mısır’a 199/815’ten önce geldi ve 211/826’ya kadar orada kaldı. Onun Mısır’a geliş nedeni belirsizdir. Bir kaynak Mısır’a kardeşi Muhammed tarafından kendisine bey’at edecek yeni taraftarlar toplaması için gönderildiğini bildirse de, diğer kaynaklar Mısır’da söz konusu taraftar toplama misyonu ile ilgili herhangi bir bilgi vermezler. Ayrıca Kâsım’ın dînî faaliyetlerine ilaveten, geç dönem Zeydî kaynaklarının rivayet ettiği gibi Mısır’da bir isyan hazırlığı içinde olması muhtemel görünmemektedir. O Mısır’dan ayrıldıktan sonra, Medine yakınlarındaki er-Ress’e yerleşti. Burada 246/860 yılında vefat etti. Kâsım, eserlerinde bir muallim, gerçek dinin tebliğcisi, dış düşmanlara olduğu kadar (filozoflar, Hıristiyanlar, Maniheistler) iç düşmanlara (Müşebbihe, mülhidler, zalimler) karşı gerçek dinin bir savunucusu olarak görünür.

al-Kasim Ibn Ibrahim’s Theory of the Imamate

al-Qanim b. İbrahim b.İsmail b. Abraham b. al-Hasan b. Ali. He was born in 169/785. Biographical sources give no information about his youth. However, he probably grew up in Medina. He came to Egypt before 199/815 and stayed there until 211/82. The reason for his arrival in Egypt is uncertain. Although a source reported that Egypt had been sent by its brother Muhammad to gather new supporters to support him, other sources in Egypt do not provide any information on the mission to recruit fans. Furthermore, in addition to the religious activities of the Qur'an, it is unlikely that the late Zaydi sources would be prepared for a rebellion in Egypt. After he left Egypt, he moved to Er-Ress, near Medina. He died here in 246/860. In his works, as a teacher, the communicator of the true religion appears to be an advocate of the true religion against the internal enemies (Müşebbihe, mülhid, and tyrants) as well as to the external enemies (philosophers, Christians, Manichaeists).

___

  • Bk. W. Madelung, Der Imam Kâsım b. Ibrahim und die Glaubanslehre der Zaiditen, Berlin 1965.