Yazılım Mühendisliğinin Etkin Öğrenimine ve Çok Disiplinli Takımlar İçinde İş-birliği Yeteneğinin Gelişimine Yönelik Genel Çerçeve

Enternasyonal Mühendislik Akreditasyon (IEA) organizasyonları, birçok üniversitede mühendislik eğitiminin ölçülüp kalitesinin onaylanmasına destek olurlar. Bu makalede, IEA kriterlerine göre etkin yazılım mühendisliği eğitimini hedef alan bir çerçeve önerilmektedir. Öğrencilerin yazılım süreçleri üzerine bilgilerini iyileştirmek ve çok disiplinli takımlarda iletişim becerilerini artırmak için, bilgisayar mühendisliği ile tasarım öğrencilerinin çok disiplinli proje kapsamında beraberce çalışması hedeflenmektedir. Bilgisayar mühendisliği öğrencileri çok disiplinli takımı kurarlar, yazılım mühendisliği süreçlerini takip ederler, toplantılara katılıp gerekli bilgi ve verilerin paylaşımını sağlarlar. Öğrencilerin performansı, IEA kriterlerine göre değerlendirilir. Sonuçlara göre, IEA kriterlerine göre yapılandırılan çok disiplinli proje ile, öğrencilerin yazılım süreçleri üzerine yetenekleri gelişmektedir. Takım içinde iş-birliğinin geliştirilmesi için bir takım metot ve prosedürlerin uygulanması gereklidir. Meslek eğitim seminerlerinin öğrencilerin iletişim beceresini iyileştirdiği ve böylece bu yönde metotların tasarlanıp test edilmesine gerek olduğu gözlemlenmiştir

A General Framework for Teaching Software Engineering and Improving Collaboration Skills in Multidisciplinary Teams

International Engineering Accreditation (IEA) organization measure and improve the quality of the engineering education in universities. This paper presents a framework for Software Engineering Education in line with the IEA criteria. A multidisciplinary project between computer engineers and designers is presented aiming to improve students’ understanding of software processes and increase their communication skills in multidisciplinary teams. Computer engineering students follow specific software engineering processes, attend meetings and communicate via web-based project management tools. Their evaluation is made according to the IEA outcomes. As the results show, a multidisciplinary project structured according to specific IEA outcomes ensures students’ skills in software processes and give them an overall satisfaction. The methods and procedures for developing collaboration skills in multidisciplinary projects are necessary. The creation of a profession-learning seminar improved student’s communication skills thus showing that additional methods towards this direction need to be further designed and tested.

___

  • [1] M. Shaw, “Software Engineering Education: A Roadmap”, in Proceedings of the Conference on The Future of Software Engineering, Limerick, Ireland June 4-11, 2000, pp. 371–380.
  • [2] C. Ghezzi, and D. Mandrioli, “The challenges of software engineering education”, in Proc. - 27th Int. Conf. Softw. Eng. ICSE05, St. Louis, Missouri, USA, May 15-21, 2005, pp. 637–638.
  • [3] M. Jazayeri, “The Education of a Software Engineer”, in Proceedings of the 19th IEEE İnternational Conference on Automated Software Engineering, Linz, Austria, September 24-24, 2004, pp. 18–xxvii.
  • [4] N. M. Devadiga, “Software Engineering Education: Converging with the Startup Industry”, in Proceedings - 30th IEEE Conference on Software Engineering Education and Training, CSEE and T 2017, Savannah, GA, USA, November 7-9, 2017, pp. 192–196.
  • [5] T. J. Reichlmay, “Collaborating with industry: strategies for an undergraduate software engineering program”, in Proc. 2006 Int. Work. Summit Softw. Eng. Educ., Shanghai, China, May 20, 2006, pp. 13–16.
  • [6] M. Gnatz, L. Kof, F. Prilmeier and T. Seifert, “A practical approach of teaching Software Engineering”, in Software Engineering Education Conference, Proceedings, Madrid, Spain, March 20-22, 2003, pp. 120–128.
  • [7] D. Dahiya, “Teaching Software Engineering : A Practical Approach”, ACM SIGSOFT Softw. Eng. Notes, vol. 35, pp. 1–5, March 2010.
  • [8] A. Sureka, M. Gupta, D. Sarkar and V. Chaudhary, “A Case-Study on Teaching Undergraduate-Level Software Engineering Course Using Inverted- Classroom, Large-Group, Real-Client and Studio- Based Instruction Model”, www.arxiv.org, September 2, 2013 [Online].Available: https://arxiv.org /abs/1309.0714 [Accessed: Sept. 29, 2020]
  • [9] A. Zeidmane, and S. Cernajeva, “Interdisciplinary approach in engineering education”, in 2011 IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2011, Amman, Jordan, April 4-6, 2011, pp. 1096–1101.
  • [10] D. Rosca, “Developing teamwork and communication skills in a multidisciplinary experiment”, in Frontiers in Education Conference, FIE, 2003, Westminster, CO, USA, November 5-8, 2003 pp. S4C-14-17.
  • [11] S. Martin and M. Fred, “A dual-major course emphasizing computer science and graphic design”, J. Comput. Sci. Coll., vol. 30, pp. 24–31, June 2015.
  • [12] P. L.Li, A. J. Ko and A. Begel, “Cross-disciplinary perspectives on collaborations with software engineers”, in Proceedings of the 10th International Workshop on Cooperative and Human Aspects of Software Engineering, Buenos Aires, Argentina, May 23, 2017, pp. 2–8.
  • [13] K. Curcio, R. Santana, S. Reinehr and Malucelli, “Usability in agile software development: A tertiary study”, Computer Standards & Interfaces, vol. 64, pp. 61-77, May 2019.
  • [14] J.V. Hacker, M. Johnson, C. Saunders and A.L. Thaye, “Trust in virtual teams: A multidisciplinary review and integration”, Australasian Journal of Information Systems, vol. 23, January 2019.
  • [15] Q. T. Nguyen, and C. Mougenot, “Dimensions of multidisciplinary collaboration: a comparative literature review within design context”. In Proceedings of the Design Society: DESIGN Conference, May 2020 , pp. 1335-1344.
  • [16] S. Meeuwissen, W. H. Gijselaers, I. Wolfhagen, and M. Oude Egbrink, “How teachers meet in interdisciplinary teams: hangouts, distribution centers, and melting pots”, Academic Medicine, vol. 95, pp. 1265-1273, August 2020.
  • [17] R. Kusters, D. Misevic, H. Berry, A. Cully, Y. Le Cunff, L. Dandoy, N. Díaz-Rodríguez, M. Ficher, J. Grizou, A. Othmani, and T. Palpanas, “Interdisciplinary Research in Artificial Intelligence: Challenges and Opportunities”, Frontiers in Big Data, vol. 3, pp. 45-51, November 2020.
  • [18] K. Claypool and M. Claypool, “Teaching software engineering through game design”, ACM SIGCSE Bull., vol. 37, pp. 123–127, June 2005.
  • [19] I. Miladinovic and S. Schefer-Wenzl, “Pawing the Way for Inter-disciplinary Learning in Software Development Education”, in Proceedings of the 16th World Conference on Mobile and Contextual, Learning, Larnaca, Cyprus, October 30-November 1 2017, pp. 1-2.
  • [20] T. T. Yuen, “Scrumming with educators: Cross- departmental collaboration for a summer software engineering capstone”, in Proceedings - 2015 International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering, LaTiCE 2015, Taipei, Taiwan, April 9-12, 2015, pp. 124–127.
  • [21] R. Bidarra, J. Boers, J. Dobbe and R. Huijser, “Bringing a pioneer games project to the next level”, in Proceedings of the 3rd İnternational Conference on Game Development in Computer Science Education. GDCSE 2008, Miami, Florida, USA, February 27- March 3, 2008, pp. 11–15.
  • [22] R. Dörner and U. Spierling, “Serious Games Development as a Vehicle for Teaching Entertainment Technology and Interdisciplinary Teamwork”, in 2014 ACM International Workshop on Serious Games, Orlando, Florida, USA, November 7, 2014, pp. 3–8.
  • [23] B. R. Maxim and B. Ridgway, “Use of interdisciplinary teams in game development”, in Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE 2007, Milwaukee, WI, USA, October 10-13, 2007.
  • [24] A. Schaetter, H.-G. Koeglmayr, K. Blankenbach, and N. Markus, “Interdisciplinary Approach to Software Engineering Education”, J. Syst. Cybern. Informatics, vol. 7, pp. 29–36, 2009.
  • [25] A. Vicente, T. A. G. Tan and A. R. O. Yu, “Collaborative Approach in Software Engineering Education: An Interdisciplinary Case”, J. Inf. Technol. Educ. Innov. Pract., vol. 17, pp. 127–152, January 2018.
  • [26] L. Jaccheri and G. Sindre, “Software engineering students meet interdisciplinary project work and art”, in Proceedings of the International Conference on Information Visualisation, Zurich, Switzerland, July 4- 6, 2007.
  • [27] J. Favela and F. Peña-Mora, “An experience in collaborative software engineering education”, IEEE Softw., vol. 18, pp. 47–53, April 2001.
  • [28] C. Y. Chen and P. P. Chong, “Software engineering education: A study on conducting collaborative senior project development”, Journal of Systems and Software, vol. 84, pp. 479-491, March 2011.
  • [29] W. M. Phillips, G. D. Peterson and K. B. Aberle, “Quality Assurance for Engineering Education in a Changing World”, Int. J. Eng. Educ., vol. 16, pp. 97– 103, January 2000.
  • [30] A. Giuliano, “Accreditation of engineering programmes: European Perspectives and Challenges in a Global Context.” Eur. J. Eng. Educ., vol. 32, pp. 273– 283, June 2007.
  • [31] “Washington Accord.” www.ieagreements.org [Online]. Available: http://www.ieagreements.org/ accords/washington/. [Accessed : 20-Sep-2001].
  • [32] MUDEK, “Mudek Briefly,” www.mudek.org.tr [Online]. Available: http://www.mudek.org.tr/en/hak/ kisaca.shtm. [Accessed: 15-Jan-2019].
  • [33] J. R. Rowland, “A fine-grid model for evaluating multidisciplinary team experiences”, in Frontiers in Education Conference. 31st Annual. IEEE 2001, Reno, NV, USA, October 10-13, 2001, pp. T4A-5-8.
  • [34] A. Kaur, “App Review: Trello”, J. Hosp. Librarianship, vol. 18, no. 1, pp. 95–101, February 2018.
  • [35] J. Rumbaugh, I. Jacobson, and G. Booch, Unified Modeling Language Reference Manual, the (2Nd Edition), Pearson Higher Education, 2004.
  • [36] R. Likert, “A Technique for the Measurement of Attitudes”, Arch. Psychol., vol. 22, pp. 5–55, 1932.
  • [37] S. Robertson, J. Robertson, Mastering the Requirements Process: Getting Requirements Right, 3rd ed. Addison-Wesley Professional.
Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi-Cover
  • ISSN: 1304-0448
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2003
  • Yayıncı: Dr. Öğr. Üyesi Fatma Kutlu Gündoğdu
Sayıdaki Diğer Makaleler

Eklemeli İmalat Yöntemiyle Üretilen Çentikli Numunelerin Farklı Darbe Hızları Altındaki Mekanik Özelliklerinin Araştırılması

Mumin TUTAR

Hava Aracı Hızını ve İrtifasını Sıkıştırılabilir Ses-Altı ve Transonik Rejimlerde Ölçmek İçin Tasarlanmış Bir Pitot-Statik Probun Rüzgar Tüneli Testleri

Hasan TABANLI, Kemal Bülent YÜCEİL

Açık Kavitelerde Transonik Hızlarda OpenFOAM Kullanılarak Pasif Akış Kontrol Yöntemleri ile Gürültü Azaltımı

Bayram ÇELİK, Oğuzhan DEMİR, Kürşad Melih GÜLEREN

Gaz Türbin Santraline Uygulanmış Kesir Dereceli PID Kontrolör Optimizasyonu için Metasezgisel Algoritma Performanslarının Karşılaştırılması

Nevra BAYHAN, Kunter Sercan SEZER

Bulanık Choquet Integral Yöntemini Kullanarak İnsansız Hava Aracı Seçimi

Muhammet Enes AKPINAR

Uçak Bakımında Görsel Muayene Yöntemleri Üzerine Bir İnceleme

Ramazan DUVAR, Oğuzhan URHAN, Mustafa BÖYÜK

İHA Sistemleri için Güvenli Video Aktarımı Sağlayan Şifreli Görüntü Aktarım Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

Ömer ÇETİN, Ebrar ŞAHİN

Parazitizm Safhası ile Değiştirilmiş Bozkurt Eniyileme Algoritması

Ali Nadi ÜNAL, Funda SEÇKİN

F-16 Uçağı için Gürbüz Yunuslama Oranı Kontrol Artırım Sistemi

İlkay GÜMÜŞBOĞA

Yazılım Mühendisliğinin Etkin Öğrenimine ve Çok Disiplinli Takımlar İçinde İş-birliği Yeteneğinin Gelişimine Yönelik Genel Çerçeve

Dionysis GOULARAS, Tacha SERIF, Sezer GÖREN, Mert ÖZKAYA