Sanatı Yeniden Düşünmek

Bu makalede günümüzün sanat yapma pratiklerinden biri olan performans sanatının, sanatçı ve izleyici arasındaki ilişkilerinin sorgulamaları yapılacaktır. Sanat hayat ilişkisi, performans sanatçısı Tehching Hsieh’in ‘Bir Yıl Performansı’ olarak yaptığı performanslarından, 1983-1984 ‘İp Parçası’, 1985-1986 ‘Sanat Eseri Yok’, ve 1986–1999 ‘Onüç Yıllık Plan’ adlı performanslarının yorumlamaları üzerinden yapılacaktır. Sanat hayat ilişkisi performans sanatçılarının uzun süredir sorguladıkları bir kavramdır. Klasik sanatsal temsillerinin sanatsal gerçeklikleri ve yaşamsal gerçeklikleri arasındaki ilişkiler Hsieh’in performansları bağlamında sorgulanacaktır. 

___

  • Bachelard. G. (2010), Sürenin Diyalektiği, İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Borgna. E. (2012), Ruhun Yalnızlığı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bozkurt. A. (2015), Unutma Zamanı, İstanbul: İnkılâp Kitabevi Yayın Sanayi ve Ticaret AŞ.
  • Ergüden. I. (2008), Sessizliğin Anarşisi, İstanbul: Versus Kitap.
  • Foucault. M., Gutman. H. , Hutton. P.UTTON P.(2001), Kendini Bilmek, İstanbul: Om Yayınevi.
  • Lichte, F. E. (2016). Performatif Estetik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sartwell. C. (2000), Yaşama Sanatı, İstanbul: Ayrıntı yayınları.
  • Silas. S. (2014), Linda Montano, Tehching Hsieh, Rope 21.05.2014 tarihinde http://artistsbooksandmultiples.blogspot.com/2014/05/linda-montano-tehching-hsieh-rope.html adresinden alınmıştır.