Elektronik Cönk Kavramı ve Türk Halkbilimi'nin Değeri Bilinmeyen Kaynaklan

Aşıklık geleneğinde, teknolojik gelişmelerle birlikte geniş kitlelere hitap etmenin bir yolu da kaset yapmak olarak ortaya çıkmaktadır. İlk örneklerinden bu güne kadar çok çeşitli özellikler içeren kasetlerde büyük bir zenginlik vardır. Bu kasetler günümüzde de yapılmaktadır ve popüler olduğu dönemde, yapımcı fırmalar için olduğu kadar, aşıklar ve hedef kitle için de önem taşımaktadır. İçerik olarak cönklerin yüklendiği işlevlerin barındıran bu yapırnlar cönklerden farklı olarak aşık ezgilerini barındırmasıyla da önem taşımaktadır.

___

  • ASLAN, Ensar, (2004). "Görsel ve İşitsel Halkbilimi Müzelerine Doğru", Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi Sempozyum Bildirileri, Gazi Üniversitesi THBMER Yayını, Başak Matbaacılık, Ankara, s. 67-69.
  • ÇOBANOaU, ÖZkuI, (1999). "Elektronik Kültür Ortamında Aşık Tarzı Şiir Geleneği Bağlamında Çukurova Aşıklan Üzerine Tespitler", III. Uluslar Arası Çukurova Halk Kültürü Bilgi Şöleni (Sempozyumu) Bildiriler, (30 Kasım-02 Aralık 1998-Adana), Adana Valiliği Yayını, Adana Ofset, Adana, s. 246-253.
  • ÇOBANOGLU, Özkul, (2000). Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yayım, Başer Matbaası, Ankara.
  • DİZDAROGLU, Hikmet, (1978a). "Karacaoğlan'm Bir Şiiri Üstüne: Cönklerin Güvenilirlik Derecesi II", Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl 29, Cilt 17, Sayı 342, Ocak, İstanbul, s. 8213-8214.
  • DİZDAROGLU, Hikmet, (1978b). "Karacaoğları'm Bir Şiiri Üstüne: Cönklerin Güvenilirlik Derecesi 111", Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl 29, Cilt 18, Sayı 343, Şubat, İstanbul, s. 8231-8234.
  • EKİcİ, Metin, (2004). "Somut Olmayan Kültürel Miras Neden ve Nasıl Korunmalı ve Nasıl Müzelenmeli: Sorunlar, çözümler ve Ülkelerden Örnekler ", Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi Sempozyum Bildirileri, Gazi Üniversitesi THBMER Yayım, Başak Matbaacılık, Ankara, s. 57- 66.
  • ELÇİN, Şükrü, (1997). Halk Edebiyatı Araştırmaları 1, Akçağ Yayım, Başer Basım Yayım, Ankara.
  • GÖKYAY, Orhan Şaik, (1984). "Cönkler Üzerine", Folklor ve Etnografya Araştırmaları, Ayrıbasım, Anadolu Sanat Yayınlan, s. 107-173.
  • İSLAM ANSİKLOPEDİSİ, Ci lt 8, Türkiye Diyanet Vakfı Yayım, Güzel Sanatlar Matbaası, İstanbul, 1993:73-75.
  • KÜNÜÇEN, Hale, (2001). "Geleneksel Kültür Değerlerimizin Çağdaş Medya Teknikleriyle Tamtırm", Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, Yıl 7, Sayı 18, Nisan-Nayıs-Haziran, Ankara, s. 291-299.
  • ONG, J. Walter, (1995). Sözlü ve Yazılı Kültür-Sözün Teknolojileşmesi, Metis Yayınlan, Yaylacık Matbaası, İstanbuL.
  • ÖZARSLAN, Metin, (2001). Erzurum Aşıklık Geleneği, Akçağ Yayını, Başer Matbaası, Ankara.
  • THOMPSON, Paul, (1999). Geçmişin Sesi-Sözlü Tarih, Çev: Şehnaz Layıkel, Tarih Vakfı Yurt Yayınlan: 84, Numune Matbaacılık, İstanbul,
  • TÜRKÇE SÖZLÜK, (2005); Türk Dil Kunımu Yayım, LO. Baskı, Ankara.
  • SAKAOGLU, Saim, (1985). "Cönklerin Kültür Tarihimizdeki Yeri", Fırat Havzası Yazma Eserler Sempozyumu, (ayrı basım), s. 219-226.
  • SCIDCHENS, Guntis, (2000). "Folklorizmi Yeniden Değerlendirmek", (Journal of Folklore Research, v:36, no:l, 1999, p:51-70), Çev: Altuğ Yılmaz, Folklor/Edebiyat Dergisi, Cilt VI, Sayı XXIV, (2000/4) Ankara, s. 81-100.
  • YILDIRIM, Dursun, (2000). "Türk Sözel Kültüründe Süreklilik ", Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, Nisan, 2000/1, Ankara, s. 32-45.
  • YILDIRIM, Dursun, (2003). "Balkan Üçlemesi ve Tarih", Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, Ekim, 2003/6, Ankara, s. 144-160.