Charles olson'm maxim us şiirlerine bakış: Kahraman kavramı üzerine bir inceleme

Amerikalı şair Charles Olson 1956 yılında Black Mountain Koleji'nde, '"Büyiik İnsan" kavramı üzerinde durduğu ve "tarih" diye adlandırdığı bir ders vermekteydi. Öğrencileriyle birlikte gazete ve televizyonu takip ederek belirli bir tarih ve coğrafyada bir insanı "btiyük" yapan değerlerin neler olduğunu araştırdı. Bu dersten geriye tek kalan belge olan The Special View of History (Tarihe Özel Bir Bakış), şiir, tarih ve mit arasında şairin kurduğu bağlantılar hakkında ipuçları verir. Tarihi bir eylem ("kendin arayıp bui") ve yöntem {"belgeleme, araştırma ve inceleme") olarak algılayan Olson, bu kavramı şiirin ve şairin yaklaşımının merkezine oturtur. Black Mountain Kolejİ'ndeki eğitimciliği, mektuplaşmalarında onun etkilediği ve etkilendiği insanlar, yaratmaya çalıştığı canlı ve etkileşim içerisindeki ortamın göstergeleri ve belgeleridir. Olson'm 1950'li yılların başında yazmaya başladığı, epik bir insan şiiri olarak nitelendirebileceğimiz Maximus şiirleri, Olson'm Maximus figürü yoluyla ortaya koyduğu büyüklük ve kahraman kavramları, dönüp dolaşır şairin hayatının belgeleri, izleri ve araştırmalarında temellenir. Maximus şiirlerini bu açılardan yaklaşarak değerlendirmek Maximus şiirlerinin derinlerinde yatan politika ve ahlak anlayışı hakkında da fikir vermektedir. Bu makale Black Mountain deneyimi, mektuplar, denemeler ve ders notlan üzerinden giderek Maximus şiirlerini kahraman kavramı merceğinden incelemektedir.

In vestigating the hero as the "great man" : A study ot charles olson's maximus poems

In 1956, the American poet Charles Olson was conducting a course in Black Mountain College which he entitled "history," discussing the concept of the "Great Man." As the course activity, he investigated the qualities of the great man in a given time and geography by looking at what was happening at the time. In the theoretical notes of this course, published under the title, The Special View of History, Olson draws connections between his notion of poetry, history and myth. For him, history, which he understands to be an activity ("finding out for yourself") and a method ("documentation, research, analysis"), is central to the poem. His pedagogical attitude, as manifest from the Black Mountain experience, and his letters document the active environment {the polis) he sought to crcate. The Maximus poems, which he started composing in the early i 950s and which we may define as an epic poem of man, presents a hero that can be traced from the poet Olson's archival research, pedagogical experience and correspondence. Trying to see the Maximus figure from these cxtra-poetic lenses would also give an idea as to the ethics and politics that lies beneath Olson's poetry. By selecting and studying the letters, essays and theoretical notes, this article seeks to investigate (he Maximus poems from the perspective of the hero.

___

  • Butterick, G. F. (1980). A guide to The Maximus poems of Charles Olson. Berkeley. CA: University of California Press.
  • Charters, A. (1970). Introduction. A. Charters (Ed.), The Special View of History içinde (ss. 1-13). Berkeley, CA: Oyez.
  • Creelcy, R. (1989). The collected essays of Robert Creeley. Berkeley. LA: U of Carolina Press.
  • Davey, F. (1973/4). Six readings of Olson's Maximus. Boundary 2 (1), 291-322.
  • Dorn, E. (1980). What I see in The Maximus poems. D. Allen (Ed.), Views içinde (ss. 27-44). San Francisco, CA: Four Seasons Foundation.
  • Duberman, M.(1972). Black Mountain: An exploration in community. New York: Dutton.
  • Duncan, R. (1985). Fictive Certainties. New York: New Directions.
  • Erhat, A. (2002). Mitoloji sözlüğü (11, bs.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Galvin, R. (2001). Wild intellectuals and exotic l'otks. Humanities, 22(4). (22 Haziran 2011 tarihinde _____http://www.neh.gov/news/humanities/2001 -07/blackmoııntaiu. html> adresinden erişildi)
  • Halikarnas Balıkçısı. (1991). Akdeniz'in ebedi gençliği. Ş. Gökovalı (Yay. Haz.), Altıncı kıta Akdeniz içinde (ss. 29-60). (3. bs.). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Hise, D. G. (1973/4). Noticing Juan De La Cosa. Boundary 2, 2 (1/2), 323-332.
  • McPhcron, W. (1973/4). Charles Olson: Mythologist of history. Boundary, 2 (1), 189-200.
  • Maier, J. R. (1983). Charles Olson and the poetic uses of Mesopotamia scholarship. Journal of the American Oriental Society, 103 (1), 227-235.
  • Maud, R. (Ed.) (2000). Selected Letters. Berkeley, CA: California University Press.
  • Maud, R. and S. Thesen (Yay. Haz.). (1999). Charles Olson and Frances Boldereff: A modern correspondence. Hanover, NH: Wesleyan University Press.
  • Olson, C. (1962). Reading and lecture at Goddard College. (5 Mayıs 2011 tarihinde _____ http://writing.upenn.edu/library/OLson-Charles_Goddard-College_l 962. pdf> adresinden erişildi)
  • Olson, C. (1970). The special view of history. Berkeley, CA: Oyez.
  • Olson, C. (1984). The Maximus poems. George F. Butterick. (Ed.). Berkeley, CA: University of California Press.
  • Olson, C. (1997). Collected prose: Charles Olson. D. Allen & B. Friedlandcr. (Eds). Berkeley, CA: University of California Press.
  • Sauer, C. O. (1974). The fourth dimension. Annals of the Association of American Geographers, 64 (2), 189-192.
  • Sealts, M. (1981). Olson, Melville, and the "new republic." Contemporary Literature, 22(2). 167-186.
  • Slotkin, R. (1973). Regeneration through violence: The mythology of the American frontier, 1600-1860. Norman, OK: University of Oklahoma Press.
  • Vickers, D. (1994). Farmers and fishermen: Two centuries of work in Essex county, Massachusetts, 1630-1850. Chapel Hill, NC: University of North Carolina Press.