KUR’AN’DA KÖLELİK VE CARİYELİK

On sekizinci yüzyıldan itibaren, Amerika’da ve Avrupa’da, bulaşıcı hastalıklar nedeni ile ölümler artmış ve çalışacak insan sayısı bir hayli azalmıştı. Çalışacak insan kaynağını bulabilmek için Afrika kıtasından, insanları zorla kaçırarak köleleştirmeye başladılar. Renklerinden, dillerinden veya ırklarından ötürü insanlar köleleştiriliyordu. Bu insanları oluşturdukları köle pazarlarında satmaya başladılar. Bu şekilde kölelik ve cariyelik Amerika ve Avrupa kıtalarında yaygınlaştı. Bu her iki kıtada, sınıflar meydana geldi. Efendiler ve köleler. Efendiler lüks ve refah içerisinde yaşarken, köleler ise fabrikalarda, tarlalarda, çiftliklerde ve hayatın her alanında en ağır işleri yapıyor ve her türlü işkenceye maruz kalıyorlardı. Bu insanlık dışı uygulamalarını film konusu edip diziler çektiler. Dünya televizyonlarına satıp yayınlattılar. Vicdanı olan insanların yürekleri kan ağladı. Bütün bu zulümleri müşrik Hristiyan dünyası ve onlarla beraber olan Siyonist Yahudiler yapıyordu. Ama bu zulümlerini her zaman yaptıkları gibi örtbas edip, sanki bu zulümleri Müslümanlar yapmış gibi, insanlığa sunuyorlar. Sanki kölelik ve cariyeliğin kaynağı Kur’an’mış gibi aktarıyorlar. Onların izinden giden Müslüman kılığındaki, Hristiyan ve Yahudi sevdalıları da onların reklamını yapıp, Kur’an, İslam ve Müslüman düşmanlığı yapıyorlar. Suçlu olarak Kur’an’ı, İslam’ı ve İslam Medeniyetini göstermeye çalışıp, karalamaya çalışıyorlar. Biz de bu çalışmamızı bu konuya ayırdık. Kur’an’ın ve İslam Medeniyetinin kölelik ve cariyeliğe olan bakış açısını araştırdık. Allah’tan temennim bu çalışmanın faydalı olması ve hayırlara vesile olmasıdır.

SLAVERY AND CONCUBİNE İN THE QUR'AN

From the eighteenth century, in America and Europe, deaths from infectious diseases increased and the number of people to work decreased considerably. In order to find the human resources to work, they forced people from the African continent to abduct and enslave them. People were enslaved because of their color, language or race. They began to sell these people in the slave markets they created. In this way, slavery and concubine became common in the Americas and European continents. On both continents, classes occurred. Masters and slaves. While the masters lived in luxury and prosperity, the slaves did the heaviest work in factories, fields, farms and all aspects of life and were subjected to all kinds of torture. These inhumane practices were the subject of a film and they made a series. They sold it to World Television. The hearts of people with conscience cried blood. All these atrocities were carried out by the idolatrous Christian world and the Zionist Jews who were with them. But they cover up these atrocities as they always do and present them to humanity as if Muslims had done them. They convey as if the Qur'an were the source of slavery and concubine. Christian and Jewish lovers who follow in their footsteps also advertise them and turn against the Koran, Islam and Muslims. They try to denigrate the Qur'an, Islam and Islamic Civilization as criminals. We have devoted our work to this issue. We investigated the Qur'an and the Islamic Civilization's view of slavery and concubine. I hope that this work is useful and is a means of good.

___

  • Abdulbaki, Muhammed Fuat, el-Mu’cemü’l-mufehres li elfazi’l-Kur’ani’l-Kerîm. Lübnan: Darü’l-Ma’rife, 2012.
  • İmam Ahmed Bin Hanbel, Ebû Abdillâh Ahmed b. Muhammed b. Hanbel eş-Şeybânî el-Mervezî (ö. 241/855), Müsnedi İmam Ahmed b. Hanbel mahzufül esanid ve’l-ehadisil mükerrera müretteb ala’l-ebvab. 6 Cilt. Dımaşk (Şam): Darü'l-Kalem, 2013.
  • el-Alûsî, Şihabüddin Mahmud (ö. 1270/1854), Ruhu’l-meâni fi Tefsiri’l-Kur’ani’l-azîm ve’s-sebi’l-mesani. Beyrut: Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabî. 1408.
  • Ateş, Süleyman, Kur’an Ansiklopedisi, (İstanbul: Küba Yayınları), Tsz.
  • el-Beğavî, Ebû Muhammed Muhyissünne el-Hüseyn b. Mes‘ûd b. Muhammed el-Ferrâ’ el-Begavî (ö. 516/1122), Tefsirü’l- Beğavî Meâlimü’t-tenzîl tercümesi. Tahkik ve Tahric: Muhammed Abdullah en-Nemir, Dr. Osman Cuma Dümeyriyye, Süleyman Müsellem el-Harraş. Mütercimler: A. Alpaslan Tuncer, Nurgül Özdemir, Ayşegül Özdemir, İstanbul: Karinca ve Polen yayınları, 2016.
  • el-Beydâvî, Nâsırüddîn Ebû Saîd (Ebû Muhammed) Abdullāh b. Ömer b. Muhammed el-Beyzâvî (ö. 685/1286) Tefsirü’l-Beydâvî Envarü’t-tenzil ve esrarü’t-te’vil. Mısır: Şirketu Mektebe ve Matbaati Mustafa el-Babî el-Hâlebî, 1955.
  • Bilmen, Ömer Nasuhi, Hukuku İslamiyye ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu, (İstanbul: Bilmen Yayınları), 1999. el-Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî el-Buhârî (ö. 256/870), el-Câmiʿu’s-saḥîḥ. nşr. Muhammed Zübeyr b. Nasr. 8 Cilt. b.y.: Daru tavki’n-necât. 2. Basım, 1422/2001.
  • el-Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî el-Buhârî (ö. 256/870), Sahih-i Buhari Tercüme ve Şerhi. (11 Cilt). 2. Baskı. Çevirmen: Kolektif. İstanbul: Sağlam Yayınevi, 2011.
  • ed-Derveze, İzzet, et-Tefsirü’l-Hadis Nüzul Sırasına Göre Kur’an Tefsiri, (İstanbul: Ekin Yayınları), 1998. Altuntaş Halil vd. Kur’an-ı Kerîm Meâli, Haz, Komisyon, Halil Altuntaş-Muzaffer Şahin, (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları), 2006.
  • Karaman Hayrettin Vd, Kur’an Yolu Meâli, Haz, Komisyon, Hayrettin Karaman-Mustafa Çağrıcı-İbrahim Kâfi Dönmez-Sadettin Gümüş, (Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları), 2014.
  • Ebû Davud Süleyman b. el-Eş‘as b. İshâk es-Sicistânî el-Ezdî (ö. 275/889), Sünen-i Ebi Davud ve Tercümesi. Terc. İbrahim Koçaşlı. İstanbul: Erkam Yayınları, Tsz.
  • Ebû Davud, Süleyman b. el-Eş‘as b. İshâk es-Sicistânî el-Ezdî (ö. 275/889), Sünen-İ Ebu Davud. Kahire: Şirketu Mektebe ve Matbaati Mustafa el-Babî el-Hâlebî, 1369/1950.
  • ed-Dârimî, Ebû Muhammed Abdullah b. Abdirrahmân b. el-Fazl ed-Dârimî (ö. 255/869). Es- Sünen, Sünen-i Dârimî (ya da el-Câmiʿu’s-saḥîḥ veya el-Müsned olaraktan bilinir) tercümesi. Tercüme Eden: Abdullah Aydınlı. İstanbul: Madve Yayınları, Tsz.
  • Ebû Hayyân, Muhammed b. Yûsuf b. Alî b. Yûsuf b. Hayyân el-Endelüsî (ö. 745/1344), et-Tefsirü’l-bahrü’l-muhît. Lübnan: Darü’l-Kütubi’l-İlmiyye, 2010.
  • Elmalılı, Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili. Sadeleştirenler. İsmail Karaçam, Emin Işık, Nusrettin Bolelli, Abdullah Yücel. İstanbul: Azim Dağıtım, 2007.
  • Elmalılı, Muhammed Hamdi Yazır, Kur’an-ı Kerîm ve Türkçe Meali, Tas. Enes Tahsin Bilgin, İstanbul: Bağımsız Yayıncılık, 2009.
  • el-Endelûsî, Ebû Ömer Şihâbüddîn Ahmed b. Muhammed b. Abdirabbih b. Habîb el-Kurtubî el-Endelüsî (ö. 328/940), el-İkdü’l-ferid. 1. Baskı, Beyrut: Daru İhyai’t-Turasi’l-Arabî, 1990.
  • el-Hicâzî, Muhammed Mahmud, Furkan Tefsiri Tercümesi. İstanbul: İlim Yayınları, 1998.
  • İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir b. Muhammed b. Muhammed et-Tâhir et-Tûnisî (1879-1973), et-Taḥrîr ve’t-tenvîr mine’t-tefsîr el-ma’ruf bi tefsir-i İbni Âşûr. . 30 Cilt. Beyrut: el-Muessesetu Tarihü’l-Arab. 2013
  • İbni Kesir, Ebü’l-Fidâ’ İmâdüddîn İsmâîl b. Şihâbiddîn Ömer b. Kesîr b. Dav’ b. Kesîr el-Kaysî el-Kureşî el-Busrâvî ed-Dımaşkī eş-Şâfiî (ö. 774/1373), Tefsirü’l-Kur’ani’l-azim. Beyrut: Darü’l-Ma’rife, 1969.
  • İbni Kesir, Ebü’l-Fidâ’ İmâdüddîn İsmâîl b. Şihâbiddîn Ömer b. Kesîr b. Dav’ b. Kesîr el-Kaysî el-Kureşî el-Busrâvî ed-Dımaşkī eş-Şâfiî (ö. 774/1373), Tefsirü’l-Kur’ani’l-Azim tercümesi. Çevirmenler. Prof. Dr. Bekir Karlığa, Bedrettin Çetiner. İstanbul: Çağrı Yayınları, Tsz.
  • İbni Mâce, Ebû Abdillâh Muhammed b. Yezîd Mâce el-Kazvînî (ö. 273/887), Sünenü’l-Mustafâ. Mısır: Darü’l-Meârif, 1952.
  • İbn Manzur, Ebü’l-Fazl Cemâlüddîn Muhammed b. Mükerrem b. Alî b. Ahmed el-Ensârî er-Rüveyfiî (ö. 711/1311), Lisanü’l-arab. Beyrut: Darü’l-Fikr, 1994.
  • el-İsfehânî, Ebü’l-Kāsım Hüseyn b. Muhammed b. el-Mufaddal er-Râgıb el-İsfahânî (ö. V./XI. yüzyılın ilk çeyreği), Müfredatu elfazi’l-Kur’an. Thk. Safvan Adnan Davudi. Beyrut: ed-Darü’ş-Şamiyye, 2009.
  • Karaman, Hayrettin, Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı, Prof. Dr. İbrahim Kâfi Dönmez, Prof. Dr. Sadrettin Gümüş, Kur’an Yolu Türkçe Meal ve Tefsiri. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007.
  • Karaman, Hayrettin, Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı, Prof. Dr. İbrahim Kâfi Dönmez, Prof. Dr. Sadrettin Gümüş, Kur’an Yolu Türkçe Meal ve Tefsiri, (Ankara: D.İ.B. Yayınları), 2007.
  • el-Münâvî, Zeynüddîn Muhammed Abdürraûf b. Tâcil‘ârifîn b. Nûriddîn Alî el-Münâvî el-Haddâdî (ö. 1031/1622), Feyzü'l-kadîr şerhü’l-cami’is-sağir min ehadisü’r-Beşiri’n-nezir, Tashih. Ahmed Abdüsselam. Beyrut: Darü’l-Kutubü’l-İlmiyye, 1972.
  • Müslim, Ebü’l-Hüseyn Müslim b. el-Haccâc b. Müslim el-Kuşeyrî (ö. 261/875), el-Câmiü’s-sahih (Sahîhu Müslim) tercümesi. Tercüme. Mehmet Sofuoğlu. İstanbul: İrfan Yayınevi, 2014.
  • en-Nasıf, Ali Mansur, et-Tac el-camiü’l-usul fi ehadisü’r-resul, Lübnan: el-Mektebetü’l-İslamiyye, 1981. en-Nesâî, Ebû Abdirrahmân Ahmed b. Şuayb b. Alî en-Nesâî (ö. 303/915), Sunenü’n-Nesâi, Mısır: Şirketu Mektebe ve Matbaati Mustafa el-Babî el-Hâlebî, 1930.
  • en-Nesefî, Ebü’l-Berekât Hâfızüddîn Abdullah b. Ahmed b. Mahmûd en-Nesefî (ö. 710/1310), Abdullah b. Ahmed, Tefsirü’n-Nesefî, Medârikü’t-tenzil ve hakaikü’t-te’vil, 4 cilt. Beyrut: Darü’n-Nefais, 2009.
  • en-Nesefî, Ebü’l-Berekât Hâfızüddîn Abdullah b. Ahmed b. Mahmûd en-Nesefî (ö. 710/1310), Tefsirü’n-Nesefî, Medârikü’t-tenzil ve hakaikü’t-te’vil tercümesi. 10 cilt. Tercüme. Harun Ünal, Şerafettin Şenaslan. İstanbul: Ravza Yayınları, 2003.
  • er-Râzî, Ebû Abdillâh (Ebü’l-Fazl) Fahrüddîn Muhammed b. Ömer b. Hüseyn er-Râzî et-Taberistânî (ö. 606/1210), et-Tefsirü’l-kebir mefâtihü’l-ğayb tercümesi. Tercüme Edenler: Suat Yıldırım, Lütfullah Cebeci, Sadık Kılıç, Sadık Doğru. 23 cilt. İstanbul: Huzur Yayınevi, 2002.
  • es-Sa’dî, Ebû Abdillâh Abdurrahmân b. Nâsır b. Abdillâh b. Nâsır es-Sa‘dî en-Nâsırî et-Temîmî (1889-1956), Tefsirü’l-Kerîmü’r-Rahman fi tefsiri kelâmi’l-Mennân. Beyrut: Muessesetü’r-Risâle, 2005.
  • eş-Şevkânî, Ebû Abdillâh Muhammed b. Alî b. Muhammed eş-Şevkânî es-San‘ânî el-Yemenî (ö. 1250/1834) Fethü’l-kadir el-cami Beyne fenneyyir-r-rivayeti ve’d-dirayeti min ilmi’t-tefsir, Beyrut: Darü’l-kütubi’l-ilmiyye. 1415.
  • et-Taberî, Ebû Ca‘fer Muhammed b. Cerîr b. Yezîd el-Âmülî et-Taberî el-Bağdâdî (ö. 310/923), et-Tefsirü’t-Taberî Camial-beyan fi te’vili’l-Kur’an, Beyrut: Darü’l-Kütubi’l-İlmiyye, 1412/1992.
  • et-Taberî, Ebû Ca‘fer Muhammed b. Cerîr b. Yezîd el-Âmülî et-Taberî el-Bağdâdî (ö. 310/923), et-Tefsirü’t-Taberî Camial-beyan fi te’vili’l-Kur’an tercümesi. Çevirmenler. Kerim Aytekin-Hasan Karakaya. İstanbul: Hisar Yayınları, 2017.
  • Tirmizî, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ b. Sevre (Yezîd) et-Tirmizî (ö. 279/892), es-Sünen, Nşr. Kom. A. M. Şakir ve arkadaşları, Beyrut: ed-Darü’l-Kütubi’l-İlmiyye, 1937/1356.
  • ez-Zemâhşerî, Ebü’l-Kāsım Mahmûd b. Ömer b. Muhammed el-Hârizmî ez-Zemahşerî (ö. 538/1144), el-Keşşaf an hakaikü’t-tenzil ve uyuni’l-akavil fi vucuhi’t-te’vil. Lübnan: Darü’l-Ma’rife, 2009.
  • ez-Züheylî, Vehbe, et-Tefsirü’l-munîr, Beyrut: Darü'l-Fikri'l-Muasır, 2011.