Yurtsuzluk İtkisi ve Anayurt Oteli

İnsanoğlu, doğayı iradesiyle dönüştürerek ondan bir dünya kurar. Bu etkinlik, ontolojik olarak insanın dünyada kendine bir yer edinme ve böylece varlığını kanıtlama dürtüsünden beslenir. Anayurt Oteli'nin başkışisi Zebercet, ana rahminden travmatik bir dışlanma psikozuyla dünyaya gelir. Fakat bu dışlanma sendromu, yakınlarının ölümüyle de gelişerek adeta onun yazgısına dönüşür, ailesi, arkadaşları ve toplum onu dışlar. Bu nedenlerle Zebercet, gerçek dünyada duygusal olarak kendini hiçbir yer'e ve hiçbir kimse'ye bağlayamaz. Bilinçaltı animasını temsil eden Gecikmeli Ankara treniyle gelen kadının varlığı, onu bu karanlık mahzeninden bir an olsun dışarı çıkarmaya yarasa da, bu geliş'in geç kalmışlığı ve süreksizliği, onun yurtsuzluğunu iyice somutlaştırır. Hiçbiryerdeliği'ni içgüdüsel olarak derinden duyumsayan Zebercet, histerik anılar mağması olan bilinçaltındaki kalıt sığınaklara tutunmak ister. Böylece parçalanmışlığı tamamlanacak ve yaşamı bir anlama dönüşecektir. Ne var ki, geçmişin ondaki sürekliliğinin göstergesi olan bu histerik anılar mağması, onu cinayete ve intihara sürükleyecektir.

Motivation of Homelessness and Anayurt Hotel

Human-being, transforming the nature with his desire, constructs a new world. This activity is fed ontologically by humanbeing's need of existence. Zebercet, the protoganist charecter of the Anayurt Oteli (The Motherland Hotel), comes earth by phychosıs of a traumatic refusal from the mather womb. But this syndrome changes into his own fate with his relatives' death. His family, friends and community exclude him. Because of these causes, he cannot be close to anybody and anywhere. The existence of the woman who came by the delayed Ankara train, helps him to come out from his dark cell. However this late coming is not enough for his rescue. He feels more lonely By this way, he has the insist of grabbing his own subconsciousness shelter. But the magma of this hystericus memory, directs him to crime and suicide.

___

  • Atılgan, Yusuf (2000). Anayurt Oteli, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
  • Bachelard, Gaston (1996) Mekanın Poetikası (Çev.Aykut Derman), Kesit Yayıncılık, Istanbul
  • Gökeri, A.l. (1979) Arketiplere Dayanan Yeni Bir Inceleme Yonteminin Tanıtılarak İngiliz ve Turk edebiyatında Bazı Romans ve Epik Niteliğinde Y apıtlara Uygulan— ınası, (Yayınlanmamış Doktora tezi), DTCF, Ankara
  • Jung, C.G. (1961) Psychological Reflections, (Selections, Edited by Jolande Jacobi), Haper Torchbooks, New York
  • Jung, C.G. (1991) Psyche and Symbol, Bolingen Series XX, Princeton University Press, New Jersey
  • Jung, C.G. (1997) Bilinç ve Bilinçaltının Işlevi, (Çev. Engin Büyükinal), Say Yayınları, İstanbul
  • Korkmaz, Ramazan (2002) “Romanda Dramatik Aksiyonu Sağlayan Değerlerin Görüntü Seviyeleri Üzerine Bazı Öneriler”, Scholarly Depth and Accuracy, A FestschriŞ to Lars Johanson/ Lars Jolıanson Armağanı, (Editörler: N.Demir—F.Turan), Grafiker Yayınları, Ankara
  • Laing, R D. (1993) Bolunmıış Benlik, (Çev.Selçuk Çelik), Kabalcı Yayınları,
  • Sartre, Jean— Paul (1985) Varoluşçuluk (Exıstentialisıne), (Çev. Asım Bezirci), Say Yayınları, lstanbul
  • Ulaş, Sarp Erk (2002) Felsefe Sazlı/ğu, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara