Belağat İlmi İle Kuran Tefsiri Arasındaki İlişki

Belağat ilmiyle Kuran tefsiri arasında karşılıklı bir ilişki vardır. Çünkü belağat ilmininasılları, ilk müfessirlerin ellerinde ve Kur’an-ı Kerim’e bağlı olarak ortaya çıktı. Belağatilminin temelleri sağlamlaştıktan sonra ise müfessirler bu ilimden istifade ettiler. Böylecelüğat ve belağat cihetinden Kur’an’ın mucize oluşuyla ilgilenen ve Kuran’ın ibarelerinin,örneklerinin ve musikisinin güzelliğine yönelen beyani tefsirler görmekteyiz. Bu makaleiki ilim arasındaki söz konusu ilişkiyi açıklayacak. Daha sonra da belağat ilminin tahsiledilmesinin çok gerekli bir şart olduğunu, ancak Kur’an-ı Kerim’i tefsir etmek isteyenleriçin yeterli olmadığını ve belağat ilminin Kur’anî bir ilim olduğunu, bu ilmi bilmemenin,ayetlerin manalarını anlamada hataya düşmeye sebep olduğunu açıklayacak. Bütün buhususlar makalede açıklayıcı örneklerle birlikte sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler:

Belağat, Tefsir, Kur’an

The Relation Between Rhetoric Science and Interpration of Quran

The relationship with the Balaghat (Rhetoric) Science and Qur’an Tafsir are to helpeach other. Because the originals of Balaghat Science appeared on lap of the first commentators(mufassir) and in the field of al-Qur’an al-Karim. After the consolidation ofbasis of Balaghat Science commentators have benefited from this science. So, we seestatement commentaries (Bayânî Tafsirs) dealing with the miracle of the Qur’an fromaspect of the vocabulary and eloquence, and towards the beauty of expression of Qur’an,its examples and its music. This article will explain the relationship between these twoscience. Then it will also announce that a necessary condition for the learning of Balaghat(Rhetoric) Science, but for those who want to interpretation of the Quran is not enough,however, the Balaghat science is a Qur’anic science. Otherwise, not to know this science,to understand the meaning of the verses causes the mistake. The article brought to explanatoryexamples about these.

___

  • القرآن الكریم.
  • Abbâsî,Abdurrahîm b. Abdirrahmân b. Ahmed (ö. 963/1556), Me‘âhidü’t-