Göç ve Folklor: Literatür ve Tasnif Odaklı, Kuramsal Bir Çerçeve

Türklerin Orta Asya’dan “Küçük Asya” olarak adlandırılan Anadolu’ya taşınmaları süreci ile söz konusu bu sürecin öncesini, sırasını ve sonrasını düşündüğümüzde, Türk kültür tarihinin özellikle 12. yüzyıllara kadar büyük ölçüde göç olgusuyla şekillenmiş olduğu anlaşılmaktadır. Bu durum, kültür ve göç arasındaki ilişkilerin Türk tarihi ve kültürü özelinde son derece belirgin olması sonucunu doğurmuştur. Bu çerçevede Türklerin Orta Asya’dan Anadolu’ya geliş ve yerleşme süreçleriyle eski ve yeni yaşam biçimleri arasındaki ilişkiler, bütünleştirmeler, kültürdeki ve folklordaki değişim ve dönüşümler, göç olgusuyla yakın bir ilişki ve etkileşim içinde olmuştur. Anadolu’ya yerleşim sonrasındaki adaptasyon ve kültürel değişim- dönüşümlerle 21. yüzyıla kadar yoğun biçimde sürüp günümüze kadar ulaşan göçlerle devamlılık arz eden ilişki ve etkileşimler, göçün halen kültürü ve folkloru biçimlendirici ana etkenlerden biri olarak karşımıza çıkmasına yol açmıştır. Söz konusu durumun dile, edebî metinlere, sosyal ve gündelik yaşamlara, inanç ve ritüellere ve bu gibi bütün alan ve süreçlere zengin biçimde yansımaları gerçekleşmiştir. Bu yansımaların zenginliğine ve çok boyutluluğuna bağlı olarak göç, kültür ve folklor ilişkileri üzerinde günümüzde de devam eden çok sayıda araştırma yapılmıştır. Bu çalışma; folklor ve göç ilişkilerini, göçün folklor türlerinin oluşumu, değişimi ve dönüşümü üzerindeki etkilerini, göç ve folklor çalışmalarının konu kadrolarının nasıl sınıflandırılabileceğini, Türk kültüründe göç ve folklor ilişkileri üzerine yapılmış çalışmalar bağlamında ele almaktadır. Çalışmada göç ve folklor ilişkileri kapsamında gerçekleştirilen ve gerçekleştirilebilecek çalışmaların kuramsal olarak hangi alt alanlar kapsamında toplanabileceği ortaya konulmakta, göç ve folklor ilişkili çalışılabilecek başlıca konuların belirlenmesi amacıyla bir sınıflandırma yapılmaktadır. Böylece çalışma aracılığıyla, daha önce gerçekleştirilen göç ve folklor ilişkili çalışmaların belirlenerek konu hakkında bundan sonra yapılacak çalışmalara kuramsal açıdan katkı sunulması hedeflenmektedir.

___

  • Abbasov, E. (2012). Köroğlu destanında göç semantemi. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 3-7.
  • Adıyeke, A. N. (2017). Girit muhacirlerinin terk-i mal etmelerine dair. Geçmişten günümüze göç (II. Cilt), (Osman Köse, Ed.) Canik belediyesi kültür, 1107-1121.
  • Adıyeke, N. (2017). 19. Yüzyılda yolculuk durakları: Hanlar, dükkânlar ve diğer mekânlar. Geçmişten günümüze göç, (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik belediyesi kültür, 2127-2132.
  • Aghdam, A. A. (2011). Göç ve yol: Modern çağın Oğuz göçebeleri Kaşkaylar. Cıepo 6. Ara Dönem Sempozyumu (14-17 Nisan 2011 Uşak) Bildirileri, Uşak Üniversitesi, 39-47.
  • Ağaverdi, H. (2012). Oğuz eposunun ata sözü varıyantında göç konsepti: Arkaik ritüel ve sosyal boyutları. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 29-36.
  • Akay, T. (2017). Kafkas göçlerinin Türk at varlığına ve ırklarına etkisi. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, 2141-2153.
  • Akgün, A. (2015). Edebiyatımızda göç ve göçmen edebiyatları üzerine bir değerlendirme. Göç Dergisi, 2(1), 69-84.
  • Akman, M. (2012). Erzincan türkülerinde göç kavramı. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 45-52.
  • Aköz, Alaattin (2012). Yerleşik hayatta bir yayla geleneği: Döllük (Karamanyeşildere örneği). Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 53-
  • Aksoy, H. (2012). Göçebelikten yerleşikliğe geçiş sürecinde sosyo-kültürel bağlamda Sarıkeçili Yörükleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktın, K. (2017). Sinop’a 1924’te göç eden mübadil aileler ile bir sözlü tarih çalışması. Geçmişten günümüze göç (II. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 1187-1206.
  • Alışova Demirdağ, E. (2021). Azerbaycan göçmenlerinin (qaçqın) manilerine yansıyan Karabağ. Uluslararası İdil-Ural ve Türkistan Araştırmaları Dergisi (IJVUTS), 3 (5), 39-55.
  • Aliyeva, M. A. (2012). Azerbaycan göçmenlik bayatıları ve Karabağ harayı. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 71-85.
  • Alptekin, A. B. (2012). Türk halk hikâyelerinde (Kerem ile Aslı, Şah İsmail ile Gülizar, Hurşit ile Mahımihri, Cihan ve Abdullah) göç. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 86-96.
  • Amanjolov, A. S. (2015). Semey eyaletinde yaşayan Gagauzlardan kaydedilmiş folklor metinleri. (B. Hünerli, Akt.) Turkish Studies, 10/8, 1383-1394.
  • Arı, B.-Türkan, H. K. (2018). Karacaoğlan’da göç. Karadeniz, 39, 30-45.
  • Arslan, İ. (2012). 1923 Türk-Yunan zorunlu nüfus göçü ‘mübadele’ üzerine bir değerlendirme. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 104-112.
  • Arslan, M. (2012). Türk halk edebiyatında göç ve göçerliğin sembolü olarak deve. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 113-119.
  • Artun, E. (2012). Çukurova ağıt söyleme geleneğinde ‘gelin göçürme ağıtları’. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 120-147.
  • Arvas, A. (2012). Türk destanlarına yansıyan göç olgusuna genel bir bakış. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 5 (10) (Balkan Özel Sayısı-I), 215-226.
  • Asgerzade, L. (2017). Karabağ savaşı, göç ve edebiyat. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür,1587-1594.
  • Asma, B. (2010). Türk halk edebiyatı ve Rus edebiyatı etkisiyle Kırım Türk-Tatar edebiyatında göç kavramı. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 3 (6), 34-44.
  • Atalay, İ. (2018). Ovakent Özbek göçmenlerinde kültürleşme düzeyleri. Göç Dergisi, 5 (2), 145-174.
  • Atasayar, T. (2018). 1923’ten günümüze Türkiye’ye yapılan göçler ve kültürel etkileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atlı, S. (2017). Köy seyirlik oyunlarından ‘deve oyunu’ üzerine bir değerlendirme ve Balıkesir- Pamukçu deve oyunu. Journal of Turkish Language and Literature, 3(2), 16-40.
  • Ay, G. (2012). İnsan hayatında göç olgusu ve halk türkülerine yansıması. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 148-159.
  • Aydın, İ. (2012). Artvin (Borçka)’dan Balıkesir’e göçle kurulan kültür köprüsü. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 160-173.
  • Aydın, N. (2019). Göçmen folkloru bağlamında Başhüyük’e (Konya) yerleşen Karaçay-Malkar Türkleri üzerine bir değerlendirme. SUTAD, 47, 163-174.
  • Aydoğmuş, A. (2018). Değişen sosyo–ekonomik koşullarda Yörükler (Manavgat örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ayışığı, M. (2012). Batı Trakya Türklüğü: kimliksizleştirilmek istenen bir toplumun kimliği. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 17.
  • Balcı, Gülpınar, D. (2020). Köyden indim İstanbul’a: Türkiye sinemasında iç-göç güldürüsü/I came from village to Istanbul: Internal-migration comedies in Turkish cinema. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 7(1), 102-121.
  • Balcı, F. (2021). Göç-halkbilimi. Doğu Türkistan’dan göç ederek 1965 senesinde Kayseri’ye yerleşen Uygur Türkleri örneği. Paradigma Akademi.
  • Baysal, B. (2019). Hayta Yörüklerinin folkloru (Antalya ili örneğinde). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]
  • Biber, K.-Kaplan, O. (2012). Göçün getirdiği kültürel etkileşimin halkoyunları ve giysilerine yansıması (Balıkesir-Bursa örneği). Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildiriler i(A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 203-213.
  • Bozkurt, F.-Özgüzel, S. (2019). Türklerde yaşam tarzı olarak göç olgusu ‘göç yolda düzelir’. Folklor/ Edebiyat Dergisi, 25, 815-824.
  • Bulunmaz, B.-Osmanoğlu, Ö. (2016). Yeşilçam sineması’nda İstanbul-değişen kültür ve toplumsal yaşam. İstanbul: İBB Kültür A.Ş.
  • Bulut, S. (2021). Göç, göçebe, göçer, göçer evli/evlü, göçer oba, göçgün(cü)/göçkün(cü), göçmen/ göçmel ve konargöçer/göçerkonar sözcükleri üzerine bazı notlar. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (3), 1671-1720.
  • Büyükokutan, A. (2012). Kadın merkezli geleneksel uygulamalar bağlamında yapısal ve işlevsel özellikleriyle gelin göçürme (Muğla ili örneği)H. alk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 214-223.
  • Büyükşahin, F. (2017). Kültür-çevre bağlamında geleneksel ekolojik bilginin korunmasının önemi: Sarıkeçili Yörükler örneği [Yayımlanmamış doktora tezi] Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cin, F. (2004). Ceyhan Yörüklerinde halk kültürü araştırmaları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşar, M. (2016). Trabzon’da muhacirlik anlatıları. Zamanın izleri: işgal, göç ve muhacirlik. (A. Köksal, Ed.) Karadeniz Teknik Üniversitesi, 117-129.
  • Coşkun, F. (2012). Göç, kültürel kimlik, müzik. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 224-228.
  • Çakır, S. (2011). Geleneksel Türk kültüründe göç ve toplumsal değişme. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (24), 129-142.
  • Çakmak, F. (2017). Balkan savaşlarından mübadeleye: Anadolu’ya Yönelik Göçlerin Türk mizahına olan yansımaları. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 1869-1889.
  • Çalışkan, V. (2012). Bir kültürün zamana ve mekâna tutunma aracı: Deve güreşi şenlikleri. Aşklar, savaşlar, kahramanlar ve Çanakkale (F. Özdem, Ed.) Yapı Kredi, 372-383.
  • Çerezcioğlu, A. B. (2010). İzmir Makedon göçmenlerinde etnik kimliğin bir işaretleyicisi olarak müzik. Folklor/Edebiyat, 16 (62), 85-100.
  • Çeribaş, M. (2012). Kırgız Türkçesinde göçle ilgili kavramlar ve Türkiye Türkçesindeki karşılıkları. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 263- 270.
  • Çevik, D. B. (2012). Kırsal kesimden kente göçün artması sonucu oluşan arabesk müziğe genel bir bakış. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 286-292.
  • Çevik, M. (2016). Türk müzik kültüründe göçten kaynaklanan değişimlere bir türkü örnekleminden bakmak. I. uluslararası göç ve kültür sempozyumu (1-3 Aralık 2016) bildirileri (2. Cilt). Başkent, 495-508.
  • Çevik, Z. (2012). Bir insan bir hatıra: üç ayrı dönemde Bulgaristan’dan bir kesit. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 293-302.
  • Çobanoğlu, Ö. (2007). Türk halk felsefesinin oluşumu bağlamında göçerevli Türk hayat tarzı, II. Kayseri ve yöresi kültür, sanat ve edebiyat bilgi şöleni bildiriler, Erciyes Üniversitesi, ss. 290-298.
  • Çobanoğlu, Ö. (2013). Türk halk felsefesinde göç olgusu. AKAD, 1 (2), 61-63.
  • Çobanoğlu, Ö. (2016). Göçmen folkloru bağlamında Brezilya Favelalarıyla Türkiye gecekondu mahallelerinin karşılaştırılması. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 4 (8), 180-196.
  • Çobanoğlu, Ö. (2004). Türk halk kültüründe ‘tör/başköşe’ kavramı ve anlam yaratmadaki simgesel sürekliliği, Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 7, 33-44.
  • Dağı, F. (2012). Dede Korkut Hikâyelerinde zorunlu göçler. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 303-314.
  • Dalaman, A. (2014). Türk-Yunan nüfus mübadeles ı̇ sonucu Çanakkale’ye yerleştirilen mübadiller (1923-1930). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Danışman, M. (2017). Göç ile gelen çadır kültürü. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 2053-2062.
  • Değirmencioğlu, L. (2020). Kayseri’de yaşayan göçmen müzisyenler (Selanik göçmenleri). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (74), 934-946.
  • Demir, M. (2012). Atasözleri ve deyimlerde göç. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 315-322.
  • Demir, S. (2012). Eğin (Kemaliye) yöresi Türk halk müziğinde göç ve gurbet olgusu. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 323-334.
  • Demir, S. (2020). Türk halk müziği derleme çalışmalarında göç olgusunun yöre belirlemeye etkisi ve Temir Ağa isimli türkünün bu bağlamda değerlendirilmesi. SBedergi, 4 (7), 158-171.
  • Demirel Akgül, N. (2017). Göç ve kültürel etkileşimin Çingene giyim-kuşamına yansımaları. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, ss. 2111-2125.
  • Demirer, K. (2018). Şuhut ilçesi Kayabelen Köyü Alevilerinde göç ve sosyo-kültürel değişim [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Deveci, M. (2020). Hatay/Kırıkhan Yörüklerinde halk bilimi unsurları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dikshitar, V. R. (1933). Migration of legends: A study in Indian folklore and tradition. Annuals of the Bhandarkar Oriental Research Institute, 15 (3/4), 212-219.
  • Doğuş Varlı, Ö. (2012). Anadolu’da göçerliğin müzik ve kimliğe yansıması üzerine panoramik bakış: Afyon/Çatkuyu ve Bilecik/Söğüt Yörük şenlikleri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (Ali Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 911-925.
  • Dönmez Fedakâr, P.-Gültekin, M. (2011). Kente göç eden âşıklar ve kent ortamında âşık olmak sorunları. Somut olmayan kültürel miras yaşayan âşık sanatı uluslararası sempozyum bildiri kitabı (Ö. Oğuz-S. Gürçayır, Ed.) Gazi Üniversitesi THBMER, 59-71.
  • Dulkadir, H. (1993). Toros Sarıkeçililerinde göçer hayat ve bu hayatın etrafında teşekkül eden folklor, halk edebiyatı ve etnografya [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duymaz, A. (2012). Destan ve halk hikâyelerinde ‘akın’dan gurbete göç. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 335-348.
  • Ekici, S. (2012). Zambır ve çift ötkülü çalgı kültürünün göç bağlamında değerlendirilmesi. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 349-357.
  • Erkılıç, S. D. (2008). Toplumsal beğenideki değişimlerin temsili olarak sinema ve müzik: Ah güzel İstanbul, Muhsin Bey ve Neredesin Firuze. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (8), 123-144.
  • Erol, E. (2021). Çağlar boyu göç (tarih-kültür-medeniyet). BELLEK Uluslararası Tarih ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 226-234.
  • Ersoy, C. (2021). Konar-göçer folkloru: Mersin’de yaşayan Tırtar Yörükleri örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ersoy, E. (2012). Kırım’dan Anadolu’ya göç eden Kırım Tatarlarında özcü yaklaşımın ve kültürel donukluğun bir örneği olarak: ‘Seyit Osman (Siyt Osman)’ yırı. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 365-373.
  • Eser, E. (2019). Kafkasya’dan Anadolu’ya göçen Çerkes ve Çeçenlerin göç hikâyeleri ve ağıtları. Erciyes Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Uluslararası Beşerî Bilimler ve Eğitim Dergisi, 5 (11), 591-606.
  • Genç, H. N. (2017). Göçle mekanikleşen insanın öyküsü: Almanya Acı Vatan. Geçmişten günümüze göç, (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, 2031-2036.
  • Göher Vural. F. (2017). Türkiye içi ve Türkiye’den Almanya’ya iş göçünün arabesk müzik üzerindeki etkisi. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 1891-1897.
  • Göksel Erdal, G. (2019). Kocaeli Ketenciler Köyü Çerkeslerinde müzik. Online Journal of Music Sciences, 4 (2), 198-249.
  • Gökşen, C. (2012). Göç ve matem. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 381-391.
  • Gönen, S. (2012). Göç yolunda kaybolan Basat ile göç yolunda dünyaya gelen Tepegöz’ün günümüzde anlatılan bir varyantı üzerine. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 392-401.
  • Görgün, M. (2018). Uluslararası göç, kültürlerarası iletişim ve sinema: Aynı otobüsün insanları. Mukaddime, 9 (3), (Special Issue: European Neighbourhood Policy and Migration), 115-128.
  • Görkem, İ. (2006). Tahir Alangu’nun Balkan folkloru çalışmaları. Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 11, ss. 40-55.
  • Görkem, İ. (2007). Türk göçer şairlerine ait eserlerin derleme, inceleme ve değerlendirme sorunları (Dadaloğlu’nun ‘Kalktı Göç Eyledi’ türküsünden hareketle). II. Kayseri ve yöresi kültür, sanat ve edebiyat bilgi şöleni (10-12 Nisan 2006, Kayseri) Bildirileri. Erciyes Üniversitesi, 1-10.
  • Gücüyener, E. (2019). Manisa Balkan göçlerinin göç anıları üzerine bir inceleme [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güçhan, G. (2014). Toplumsal değişme ve Türk sineması: kente göç eden insanın Türk sinemasındaki değişen profili [Yayımlanmamış doktora tezi] Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens
  • Güleç, H. (2012). Göç-yayla kültürü ve Âşık şiirine yansımalarHı. alk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 408-417.
  • Gülüm, K.-Ulusoy, K. (2008). Sosyal bilgiler dersinde göç konusunun işlenişinde halk türkülerinin kullanılması (örnek bir çalışma). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (26), 112-127.
  • Gümüş, Ş.(2019). Tarihten destana akan duyarlılık: Kırgız Türklerinin destanlarında göç olgusu. Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 41-66.
  • Günaydın, Y. T. (2017). Manastır vilâyeti Kayalar kazasından Amasya’nın Taşova ilçesine Niyazi Bey (Özkan)’in göç notları. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, 1989-1994.
  • Güner Dilek, F. (2015). Cengiz Dağcı ve Kasımalı Bayalinov’un izinde zorunlu göçlerle sürgün edilmiş hayatlar. MTAD, 12 (2), 86-106.
  • Güneş, B. (2016). Türkçede ‘göç’ sözcüğü ve türemiş biçimleri. Zamanın izleri: İşgal, göç ve muhacirlik. (A. Köksal, Ed.) Karadeniz Teknik Üniversitesi, 173-186.
  • Güneş, M. (2012). Tasavvuf kültüründe göç olgusu ve Eşrefoğlu Rûmî’nin göçü. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (Ali Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 423-429.
  • Güral, U. (2008). Dış göç olgusu bağlamında ‘Otobüs’ filminin incelenmesi. Akdeniz Sanat, 1 (2), 69-79.
  • Güray, C.-Karadeniz, İ. (2019). Horasan’dan Keskin’e bir çığlık: Muharrem Ertaş. ‘Kırat Bozlağı’nın çok katmanlı analizi üzerinden Orta Asya’dan Anadolu’ya âşıklık geleneğinin izini sürmek’. Milli Folklor Dergisi, 16, 76-93.
  • Gürdaş, B. (2021). Türkiye’de göç ve görsel kültüre yansımaları (1960-1980). CTAD, 34, 529-548.
  • asanoğlu, İ. (2016). Ahıska Türkleri: Bitmeyen bir göç hikâyesi. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 16 (1), 1-20.
  • Işkın, M. (2021). Göç-kültür etkileşiminde kadının rolü: Mutfak kültürü bağlamında bir araştırma. Oltu Beşerî ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 2 (2), 258-274.
  • İnan, R. (2012). Bir göç masalı ve bir göç paradoksu: Berci Krisötipn mçasalları. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 475-481.
  • Kabataş Çetin, Ş. (2017). Antalya ve Samsun’da yaşayan Yörüklerin geçiş dönemleri âdet ve uygulamaları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaderli, Z. (2012). Göç ilahilerinin bağlam, içerik ve işlev özellikleri. Bulgaristan Türk göçleri bağlamında. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 497-502.
  • Kahvecioğlu Sarı, H. (2012). Göçenlerden geriye kalanlar: Kumafşarı (Denizli) Hacılar Camii kilimleri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 820. 811-
  • Kapancıgil, İ. (2019). Bulgaristan Ezerçe Köyünden göç eden Türklerin müzik kültürü. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaptan, Ç. (2019). Müzik kimliği bağlamında Abaza halkının folkloru. (Sivas ili Halkaçayır Köyü örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaaslan, M. (2012). Göçe ağıt: Kaşkay Türklerinde göçebelikten şehir hayatına geçişin halk şiirine yansıması ve milli kimlik üzerine etkileri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 517-526.
  • Karabulut, M. (2012). Türkülerde göç ya da göç türkülerde. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 527-531.
  • Karadağ, T. (2019). Manisa Salihli ilçesi Kazakları (kültür ve folklor) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagöz, N. (2022). Kırım Tatar edebiyatında göç: Şiirler ve türküler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakışlak, İ. N. (2018). Türk sinemasında göç, kentleşme, gecekondulaşma ve İstanbul. International Journal of Social Science, 1 (2), 279-285.
  • Karaman, F. (2021). Âşıkların şiirlerinde Avrupa’ya göç ve sonuçları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Karaman, F. (2022). Göçmen edebiyatında türkülerin Türk kültürünü yansıtma gücü. Milli Folklor Dergisi, 133, 145-159.
  • Karaoğlu, E. G. (2020). Ağrı Karapapak/Terekeme Türkleri göç anlatıları. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 21-49.
  • Kavaf, S. A. (2015). Sosyal ve kültürel değişimler açısından doğurduğu sonuçlar itibariyle Lozan mübadelesi: Nevşehir örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaya, A.-Bağı, R. (2021). Cihanbeyli-Böğrüdelik Köyü Sibirya Tatarları ve müzik. Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, 128, 171-196.
  • Kayabaşı, R. G. (2012). Yörük göçü bağlamında yayla güzeli seçme geleneği üzerine bir inceleme. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 548- 557.
  • Kayapınar, L. (2015). Bir göç serüveninde mekân ve tarih: Yunanistan’dan Anadolu’ya bir Bektaşi öyküsü. Balkanlarda Alevilik Bektaşilik (M. Ersal, Ed.) Çorlu Belediyesi, 1-15.
  • Kaymal, C. (2017). Kırdan kente göçün kültürel sonuçları: gecekondulaşma ve arabesk. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (15), 1499: 1519.
  • Keser, U. (2012). Anamur Yörüklerinde tunalar efsanesi, Çandır yolu ve bir göç hikâyesi. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 558-579.
  • Kıral Ucar, G.-vd. (2018). Göç ile çok boyutlu karşılaşmalar. ViraVerita E-Dergi, 8, 6-13.
  • Kıran, İ.-Kaplan, A. (2020). Böğrüdelik Tatar yırlarında göç unsuru. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6 (11), 127-156.
  • Kocaadam, B. (2012). Nevruz Köje’den Lebeni’ye: Türk yemek kültürü içinde Anadolu göçerinin sofrası. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 590-595.
  • Koçak, G. (2006). Yerleşik ve göçer Yörükler arasındaki yapısal farklılıkların karşılaştırılması: Sarıkeçililer örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kolukırık, S. (2006). Geçmişin aynasında Lozan ÇingeneleriG: öç, hatıra ve deneyimler.H acettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 95, 1-12.
  • Kolukırık, S. (2011). Sürgün, toplumsal hafıza ve kültürel göç: ABD’deki Ahıska Türkleri üzerine bir araştırma. Bilig, 59, 167-190.
  • Korkmaz, M. A. (2021) Almanya Türkleri. Arı Sanat.
  • Koyuncu, A.- Genç, M. (2012). Yörük göçlerinde kullanılan kirkitli dokumalar. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 596-605.
  • Köse, A.-Uzun, A. (2012). Madra Dağı’nda geleneksel yayla göçü. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (Ali Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 615-624.
  • Kulamshaev, B. (2012). Kırgız Atasözleri ve Deyimlerinde Göç. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 625-630.
  • Kumartaşlıoğlu, S. (2012). Tahtacılarda bir göç töreni: Ocak ayırma. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 631-639.
  • Kurt, B. (2020). Geleneksel Türk Kültüründe Göç Olgusunun Türkülere Yansımaları ve Malatya yöresi yayla türküleri. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 30-42.
  • Kuruca, N. (2012). Göç olgusunun Giresun ve havalisindeki yansımaları (Giresun’da otçu göçü). Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 644-656.
  • Kuruca, N.-Ak, M. (2019). Doğu Karadeniz bölgesinde konargöçer hayata dair uygulamalar: Giresun örneği. Prof. Dr. A. Haluk Dursun Anısına Uluslararası Türk kültürü dil-tarih-coğrafya sempozyumu bildirileri (F. Temizyürek, Ed.) Asos, 778-793.
  • Kutlu, M. (1992). Yaşayan bir alt kültür geleneği: Anadolu göçer kültürü. IV. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri (C. I, ss. 59-66). Kültür Bakanlığı.
  • Kutlu, M.-Yıldırım, İ. (2012). Göç, nostalji ve festival. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (Ali Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 657-663.
  • Küçükebe, H. D. (2019). İzmir’de yaşayan Makedonya göçmenlerinin müzik geleneği. [Yayımlanmamış doktora tezi]). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Maden, F. (2017). Girit’ten Anayurd’a Bektaşi göçleri ve Girit Bektaşi tekkeleri emlakının tasfiyesi. Geçmişten günümüze göç (II. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 1063-1107.
  • mertol, H-vd. (2021). Türk sinemasında iç göç: 1950-1960 döneminin coğrafi olarak okunması. Kent Akademisi, 14 (3): 765-776.
  • Mişkiniene, G. (2018). Litvanya Tatarları: Tarih, dil ve kültür. Uluslararası sosyal bilimler sempozyumu (8-10 Kasım 2018-Çanakkale) bildiriler kitabı, Motif Vakfı, 17-25.
  • Muradov, N. (2012). Azerbaycan göç bayatıları. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 671-693.
  • Nazlı, A. (2012). Karaçay Türklerinin Anadolu’ya göç etmelerinden sonra adlarında görülen değişiklikler üzerine bir araştırma. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 694-701.
  • Nematova, S. (2012). Naxçıvan folklorunda köçkünlük. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 702-709.
  • Nişanyan, S. S. (2017). Türkçe, Yunanca, Farsça ve Ermenice dillerinde masallar bağlamında dil göçü. Göç konferansı 2017. Seçilmiş bildiriler (A. Tilbe vd. Yay. Haz.) Transnational Press, ss. 301-314.
  • Olgunsoy, B. (2012). Öteki dünyaya göçte kardeşlik düşüncesi üzerine bir değerlendirme. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, s 710-715.
  • Osmanoğlu, Ö. (2016). Türk sinemasında dış göç olgusu: Sosyo-kültürel karşılaşmalar, kimlik çatışması ve yabancılaşma. Marmara İletişim Dergisi, (25), 77-98.
  • Ögel, B. (2000), Türk kültür tarihine giriş-Türklerde köy ve şehir hayatı. (Göktürklerden Osmanlılara), C. I, Kültür Bakanlığı (4. Baskı).
  • Öğüt, E. H. (2019). Etnomüzikolojik göç çalışmalarının etiği ve politikası: özdüşünümsel bir değerlendirme. Uluslararası Müzik ve Bilimler Sempozyumu Bildirileri, 533-541.
  • Önal, M. N.-Dursun, A. (2012). Muğla’da konargöçer yaşam ve yaylacılık geleneğinin izleri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 716-724.
  • Örnek, S. (2015). Karamanlı mübadil halk kültürü bağlamında Neokesaria köyünde geçiş törenleri. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öter, A. (2019). Yörük kültürü ve toplumsal değişim süreçleri (Batı Akdeniz uygulaması). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ötken, N. (2012). Kültürel farklılıkların geleneksel kültürlere etkisi: Kanada Windsor Türkleri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 725-734.
  • Özbilgin, M. Ö.-Küçük, İ. E. (2014). Yunanistan mübadillerinde kültürel belleğin aktarımında geleneksel oyunların işlevi. 8. Uluslararası Mübadele ve Balkan Türk Kültürü Araştırmaları Kongresi Bildirileri, ss. 149-165
  • Özbilgin. M. Ö. (2012). Yunanistan-Türkiye siyasi mübadeleleri sonrası göç eden toplumlarda geleneksel dansların işlevi. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 735-743.
  • Özçoban, Y. (2012). Türk dilinde ebediyete göç etrafında teşekkül etmiş kelimeler. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 744-751.
  • Özdemir, C. (2017). Göçün halk edebiyatına etkisi bağlamında Samsun Kurugökçe Köyü. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, 1493-1497.
  • Özdemir, N. (2012). Âşıklık geleneği ve seyahat/göç Âşık Şenlik örneklemesi. Kafkas Üniversitesi- Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Âşık Şenlik Sempozyumu (K. Öncül-E. Orbay, Ed.) Kafkas Üniversitesi Türk Halkbilimi Uygulama ve Araştırma Merkezi, 16-34.
  • Özdemir, O.-vd. (2010). Toroslarda Yörükler (Erdemli ve Silifke çevresi). Kargıpınarı Belediyesi.
  • Özdemir, R. (2015). Gelveri’den Nea Karvali’ye Ortodoks Karamanlılar. Milli Folklor, 108, 197-209.
  • Özdemir, S. (2012). Müzikal kültürün göçünde film müzikleri. H alk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 752-759.
  • Özdinçer, F. (2012). Zigoş’un yolculuğu. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (Ali Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 760-781.
  • Öztürk, A. O. (2001)A. lamanya türküleri. Türkg öçmen edebiyatının sözlü/öncü kolu. Kültür Bakanlığı.
  • Pala Güzel, Ş. (2009). Zaman ve anlatı ekseninde bellek ve mübadele. folklor/edebiyat, (60), 25-44.
  • Parlak, E.-Hacıoğlu, M. E. (2012). Fırka-i ıslahiye iskânı ve iskân havaları. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 782-791.
  • Pişkin, G. (2010). Türkiye’de göç ve Türk sineması: 1960-2009. Humanities Sciences, 5 (1), 45-65.
  • Polat, M. S. (2004). Selçuklu göçerlerinin dünyası, Karacuk’tan Aziz George Kolu’na. Kitabevi. Sağır, A. (2021). Kültürün yeniden yorumlanması olarak Hıdırellez: Göç, ölüm, kurban, mezarlık (Karabük Örneği) Millî Folklor, 130, 204-217.
  • Seçkin, P. (2016). Dile gelen göç. Zamanın izleri: İşgal, göç ve muhacirlik (A. Köksal, Ed.) Karadeniz Teknik Üniversitesi, ss. 187-195.
  • Selçuk, A. (2017). Bir göçmen topluluğunun doğumu: Giritlilerde doğum ritüelleri. Geçmişten günümüze göç (II. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 1123-1131.
  • oysaldı, A.-Balkanal, Z. (2012). Göçerlik ve keçe sanatı. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 827-839.
  • Söylemez, F. (2012). Osmanlılarda konargöçer-yerleşik ilişkileri üzerine bir değerlendirme. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 840-847.
  • Söylemez, M. (2021). Türk-Yunan Nüfus Mübadelesinde Türkofon mübadillerin Türkçe sözlü ninni ve tekerleme örnekleri. Etnomüzikoloji Dergisi, 4 (1), 43-59.
  • Şahin, H. İ. (2012). Türk halk kültüründe göçmen kuşlar. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 859-870.
  • Şahin, N. (2018). Göç bağlamında müzik ve kimlik ilişkisi:Türk-Alman genç kadınlar örneği. İstanbul University Journal of Sociology, 38 (1), 179-197.
  • Şahin, Ö. (2021). Bir sözlü tarih çalışması: Çerkes (Adige) boylarından Şapsığların ve Kabardeylerin günümüzdeki göç ve kimlik algıs ı[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Şen, Ç.-Şen, E. (2021). Türkiye’de Balkan Türkleri ve mübadele derneklerinde yürütülen kültürel ve eğitsel müzik faaliyetleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (4), 3639-3666.
  • Şenel, O. (2014). Göçmen Türklerin müzik deneyimi: müzik türleri, müzik uğraşı ve geleneksel eğlence ortamları. Zeitschrift für die Welt der Türken, 6 (3), 157-178.
  • Şenesen, R. O. (2012). Çukurova bölgesi Girit göçmenlerinin Girit’e dair anlatılarının sosyal tarihe kaynaklık etmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (1), 255-266.
  • Şengül, G. (2016). İzmir’deki Makedonya göçmenlerinde tapani (bando) geleneği. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (9), 73-89.
  • Şimşek Öksüz, M. (2017). Âşıklarda göç olgusu ve Âşık Reyhanî’nin göç serüveni. Göç konferansı 2017. Seçilmiş bildiriler (A. Tilbe vd. yay. haz.) Transnational, 263-274.
  • Şimşek Umaç, Z. (2012). Balıkesir Çepnilerinde göçebelik ve iskân izleri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 902-910.
  • Tacoglu,T. P.-vd. (2016). Türkiye’nin tek Arap-Ortodoks köyü Tokaçlı’da dinsel ve kültürel kimlik. Milli Folklor Dergisi, 110, 68-85.
  • Tan, N. (1987). Türk sinemasında arabesk: Arabesk şarkılı filmlerin incelenmesi. [Yayımlanmamış doktora tezi] Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tan, N. (2015). Esir toprakların halk dili ve edebiyatı: Karabağ folkloru. Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, (39), 237-242.
  • Taş, F. (2021). Varto Alevîlerinde inanç, folklor ve dönüşümler [Yayımlanmamış doktora tezi] Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taşlıova, M. M. (2012). İş gücü göçü ile Avrupa’ya taşınan Âşıklık: Yeni icra ortamları, geleneğin mali yönünde değişimi. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 894-901.
  • Tek, R. (2016). Folklor-sözlü tarih ilişkisi bağlamında Güzelyurt (Gelveri) mübadillerinin sözlü kültür ürünleri. I. Uluslararası Aksaray Sempozyumu (27-29 Ekim 2016) Bildirileri.
  • Tek, R. (2018). Folklor sözlü tarih ilişkisi ve bir mübadele destanı. V. uluslararası Türk dünyası araştırmaları sempozyumu (11-13 Ekim 2018 Almatı/Kazakistan) bildiriler kitabı, 1. Cilt, 576- 583. Telci, C. (2010). Türk kültür terminolojisinde göç kavramı üzerine. MTAD, 7 (2), 14-33.
  • Temur, N. (2011). Kültürel bellek bağlamında deve oyunu. Millî Folklor Dergisi, 90, 156-163.
  • Turan, F. A. (2003). Âşık geleneği içinde Ermeni Âşık Sarkis Zeki. Millî Folklor Dergisi, 60, 179-183.
  • Tuztaş Horzumlu, A. H. (2014). Konup-göçmek, yerleşmek ve yaşamak: Sarıkeçililerde mekân ve anlatı [Yayımlanmamış doktora tezi] Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Türkmen, Birlik, P. (2018). Dil felsefesi temelinde göç olgusuna bir bakış: Humboldt ve Rorty. ViraVerita E-Dergi, 8, 18-43.
  • Türkmen, F. (1982). Türk-Ermeni âşık edebiyatı ilişkileri. Osmanlı Araştırmaları, 3, 13-20.
  • Uğur, U. (2016). ‘Gurbet kuşları’ filmi örneğinde iç göç olgusunun sosyolojik açıdan incelenmesi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 917-926.
  • Uslu, B. (2020). Kırım Tatar halk edebiyatı türlerinde yurtsuzluk ve halk benliği (destan, halk hikâyesi, masal-efsane örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Usta, Ç. (2021). Kuruçam köyü kadınlarının göç yolu müzik pratikleri. Etnomüzikoloji Dergisi, 4 (1), 115-132.
  • Uygur, H. K. (2019). Hayvan benzetmecelerine dayalı deve oyunlarına dair bir değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 47, 145-161.
  • Üztün, Y. Ş. (2018). Bulgaristan’dan 1989 yılında Yalova’ya göç eden Türklerin sosyo-kültürel yaşamı ve süreç içindeki değişim i[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vagıfkızı Gulıyeva, G. (2012). Türk kültüründe göç ve Türkçemizde göç anlayışlı kelimeler. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, ss. 402-407.
  • Varol, O. (2021). Göç ve dil: Domlara ait anlatılar ve dil döngüleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 25, 138-153.
  • Vural, T. (2017). Türkülerdeki göç algısı. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.) Canik Belediyesi Kültür, 2011-2016.
  • Vural, T. (2018). Türkülerdeki göç algısı. sahne ve müzik, (6), 1-12.
  • Xaveri, S. (2012). Azerbaycan tesevvüf edebiyyatında ‘köç’ arxetipleri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 926-931.
  • Yaldız, D. F. (2015). Dede Korkut ve göç. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 15 (2), 149-158.
  • Yaldızkaya, Ö. F. (2012). Emirdağ Türkmenlerinde yayla geleneği ve edebiyatımıza yansımaları. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 932-940.
  • Yapıcı Kaderli, Z. (2008). Bulgaristan göçleri bağlamında Türk kadınlarının göç anlatıları. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yardımcı, M.-Gülçiçek, D. (2012). Ağıt ve türkülerimizde bu dünyadan öte dünyaya göç. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 941-951.
  • Yazıcı, M. (2016). Modern göçerlik. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 235-252.
  • Yıldırım, A.-İnal, G. (2012). Tasavvufta içsel yolculuk. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 962-970.
  • Yıldırım, K. (2012). Bir göç unsuru olarak çadır ve söz varlığımızdaki yeri. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 971-980.
  • Yıldız Ayyıldız, K. (2017). Acara’dan Anadolu’ya kültür göçü: yemekler. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (O. Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, 2063-2067.
  • Yılmaz, A. (2017). Mübadillerin kültürel mirası. Lozan Mübadilleri Vakfı.
  • Yılmaz, B. (2016). Rus işgalinde Maçka’da yaşanan hadiseler ve işgalin sözlü kültür ürünlerine yansımaları. Zamanın izleri: işgal, göç ve muhacirlik. (A. Köksal, Ed.) Karadeniz Teknik Üni., 217-229.
  • Yiğit, H. N. (2018). Afyonkarahisar yöresi köy seyirlik oyunlarından ‘deveci’ oyunu, PALIMSEST International Journal for Linguistic, Literary and Cultural Research, 3 (6), 217-223.
  • Yücel Çetin, D.-Bayraktar, İ. (2017). Azerbaycan, Türkmen ve Türkiye Türkçesi atasözlerinde göç unsurları. Geçmişten günümüze göç (III. Cilt), (Osman Köse, Ed.), Canik Belediyesi Kültür, 1487-1491.
  • Yüksel, G. (2012). Keloğlan masallarında göç. Halk kültüründe göç uluslararası sempozyumu bildirileri (A. Duymaz, Ed.) Motif Vakfı, 981-988.
  • Yüksel, H. N. (2019).S arıveliler folklor ve Yörükler i[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Zengin Çelik, H.-Tezcan, S. (2017). Türk sinemasında göç temalı İstanbul filmleri üzerinden kentlerdeki mekânsal ve toplumsal değişimlerin incelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (2), 619-636.