NOKTA’NIN AN ZAMAN MEKAN ve TANRI KAVRAMLARIYLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ

“Nokta”, yüzyıllardır üzerinde çokça tartışılan bir kavram olma özelliğini günümüzde de taşımaktadır. Her şeyin başlangıcı olan “nokta”, içinde barındırdığı büyük potansiyelle, felsefeden matematiğe kadar tüm bilimlerin de ilk adımıdır. Varlığının konusu bile bilim insanlarını karşı karşıya getiren bu muazzam “nokta”, tüm kainatı içinde barındırırken, sakin duruşuyla da adeta insanoğluyla alay eder gibidir. “nokta”da birlikten çokluğa, çokluktan birliğe bir hareket vardır. Aynı; Allah’ı tasvir eder gibi… Her şey O’ndan çıkar, O’na geri döner.

Association of Dot With The Terms, Moment, Time, Place And God

Regarded as the symbol of “the beginning (of all that is)” in many scientific and non-scientific disciplines, such as, Mathemathics and Philosophy, the concept of the “dot” has kept its mystery to date. Seeming to have a calm existence on its own and also this holds the universe inside, as a concept, its existence opposed the scientists about this topic. “a motion going from unity towards multitudinousness” and “a motion going from multitudinousness toward unity. Portaying God… As in, all (there is) that comes from and goes back to him.

___

  • Aristoteles. (1996). Fizik - Zaman Kavramı. (S. Babür, Çev.) Ankara: İmge Yayıncılık.
  • Atalayer, F. (1994). Temel Sanat Öğeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • Bozkurt, Ö. (2012). İhvân-ı Safâ’da Aritmetik, Geometri ve Felsefe İlişkileri. Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi(18), 123-152.
  • Demir, A. (1993). Temel Plastik Sanatlar Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Demircan, S. (2013). B harfinin derinlikleri. Felsefe Taşı.
  • Erdoğan, E. (2009). Platon ve Aristoteles'in Bilimlere İlişkin Sınıflamaları. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi(7), 137-162.
  • Erkek, F. (2019). Walter Benjamin'de Sanat, Estetik ve Politika İlişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Filiz, L. (2015). Noktanın Sonsuzluğu. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Gürer, L. (2004). Temel Tasarım. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Hegel, W. F. (2018). Encyklopadie der philosophischen Wissenschaften im Grundrisse. Erstdruck: Heidelberg.
  • Heiddegger, M. (1927). Sein und Zeit. Lynge & Son ILAB-ABF: Copenhagen.
  • Karadaş, N. (2015). Zaman Kavramına Kuramsal Yaklaşımlar ve İnternet’te Şimdiki Zaman Olgusu. Folklor/Edebiyat Dergisi, 21(83), 325-341.
  • Leibniz, G. W. (2011). Monadoloji. İstanbul: Pinhan Yayınevi.
  • MEGEP. (2007). Nokta-Çizgi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • NurulArabi, S. M. (2000). Noktatü’l Beyan - Noktanın Sırrı. İstanbul: Büyüyenay Yayınları.
  • Özer, M. (2017). Form Yapısında Estetik. Us, Düşün ve Ötesi(9).
  • Şeker, F. M. (2012). Entelektüel zümreleri dönüştürmenin kavramsal aracı olarak Sudür Teorisi. M.Ü İlahiyat Fakültesi Dergisi, 42(1), 5-46.
  • Yazır, E. H. (2020). Kur'an-ı Kerim ve Yüce Meali. İstanbul: Merve Yayınları.
  • Yıldızdöken, Ç. (2017). Heidegger'de Dasein'in Varlığının Zamansal Serimlenişi. Yayınlanmamış Doktora TEzi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yılmaz, A. (1996). Hat sanatında satır sistemi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yılmaz, M. (2007). Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Sunay Demircan, B harfinin derinlikleri; 2013; https://sembolik.wordpress.com/ Erişim Tarihi 30.10.2020.
  • TDK. (2020a). Nokta. https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı
  • TDK. (2020b). An. https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı
  • TDK. (2020c). Zaman. https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı