Makamât-ı Mukaddese Meselesi

Kudüs, dinler tarihi terminolojisinde “İlahî, Kitabî veya İbrahimî” dinler olarak adlandırılan Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslâmiyet açısından kutsal olarak kabul edilen bir şehirdir. Her dinin burada kutsal mekânları bulunmaktadır. Bu kutsal mekânlardan dolayı Yahudiler, kendi aralarında ve Müslüman ve Hıristiyanlarla tarih boyunca bir sorun yaşamamışlardır. Müslümanlar da kendi aralarında veya Yahudilerle, Hıristiyanlarla da bir problem yaşamamışlardır. Bu konuda problem yaşayanlar Hıristiyanlar olmuşlardır. Onlar da Yahudi ve Müslümanlarla değil, kendi aralarında, mezhep anlayışları nedeniyle problemler yaşamışlardır

The Matter of Sanctums

Jerusalem is a city that enshrined in the way of Judaism, Christianity and Islam which named as "Divine, Bookish or the Abrahamic" religions in the history of religions terminology. There are holy places of all religions here. This is due to holy places, Jews haven’t have a problem with Muslims and Christians and between each other throughout history. Christians who have a problem in this regard. They haven’t experienced problem with the Jews and the Muslims, they have experienced problems due to sectarian conceptions among themselves

___

  • BOA. A. DVN. MMH., Dosya nr. 39, Vesika nr. 26, Tarih, 1851.
  • BOA. A. MKT., Dosya nr., 15, Vesika nr., 72 / 2, 3, 4, Tarih, 1845.
  • BOA. HR. MKT. 32 / 58, Lef. 2. BOA. İ. HRC., 4982.
  • BOA. İ. MM., nr. 2352 / 1, 2, 4.
  • BOA. İ. MM., nr. 2354 / 7. Luka Markos Matta Yuhanna
  • Atiya, Aziz S. (2005). Doğu Hristiyanlığı Tarihi, (çev. N. Hiçyılmaz), İstanbul: Doz Yayınları.
  • Bozkurt, Gülnihal (1989). Alman-İngiliz Belgelerinin ve Siyasi Gelişmelerin Işığı Altında Gayr-ı Müslim Osmanlı Vatandaşlarının Hukuki Durumu (1839-1934), Ankara: TTK Yayınları.
  • Çelik, Mehmet (1987). Süryani Kilisesi Tarihi I, İstanbul. Yaylacık Matbaası.
  • Çelik, Mehmet (1999). Siyasal Sistem Açısından Bizans İmparatorluğunda Din-Devlet İlişkileri I, İzmir: Akademi Kitabevi.
  • Çelik, Mehmet (2000). Fener Patrikhanesinin Ökümeniklik İddiasının Tarihi Seyri (325-1453), İzmir: Akademi Kitabevi.
  • Danişmend, İsmail Hami (1972). İzahlı Osmanlı Tarihi Kronolojisi, C. IV, İstanbul. Türkiye Yayınları.
  • Demirkent, Işın (1987). Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi I-II, Ankara: TTK Yayınları.
  • Ercan, Yavuz (1988). Kudüs Ermeni Patrikhanesi, Ankara: TTK Yayınları.
  • Erim, Nihat (1953). Devletlerarası Hukuku ve Siyasi Tarih Metinleri I, Osmanlı İmparatorluğu Anlaşmaları, Ankara: TTK Yayınları.
  • Fraşerli, Mehdi (2008). Osmanlı Devletinde Kapitülasyonların Uygulanışı (İmtiyâzât-ı Ecnebiyenin Tatbikât-ı Hazırası), Yay. Haz. F. Tızlak, Isparta: Fakülte Kitabevi.
  • Freen, William Hugh Clifford (1979). The Rise of the Monophysite Movement: Chapters in the History of the Church in the Fifth and Sixth Centuries, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hadrill, D. S. Wallace (1982). Christian Antioch,Cambridge: Cambridge University Press.
  • Jorga, Nicolae (2005). Osmanlı İmparatorluğu Tarihi, C. 5, İstanbul: Yeditepe Yayınları.
  • Kurat, Akdes Nimet (1972). IV-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara: TTK Yayınları.
  • Runciman, Steven (1992). Haçlı Seferleri Tarihi II, (Çev. Fikret Işıltan), Ankara: TTK Yayınları.
  • Sellers, R. V. (1953). Council of Chalcedon, London: SPCK.
  • Türkgeldi, Ali Fuat (1960). Mesail-i Mühimme-i Siyasiyye, C. I, Ankara: TTK Yayınları.