Kurban Said’in “Ali ve Nino” Adlı Eserinde Doğu(lu) ve Batı(lı) İmgesi

Sosyal bilimler içerisinde farklı alanlarda uygulama bulan imgebilim, disiplinlerarası bir yaklaşım sergilemektedir. Bu çalışmamızda da edebiyat bilimi bağlamında, Kurban Said’in Ali Ve Nino adlı eserinde Doğu-Doğulu ve Batı-Batılı imgeleri tespit edilip incelenecektir. İmgebilim hakkında teorik bilgiler verilecek, imgebilim kapsamında önyargı ve kalıpyargı kavramları açıklanmaya çalışılacaktır. İmgelerin, edebiyat eserleri içerisindeki yansıması ve yazarlar boyutunda kurgulanmasına değinilecektir. Eser aracılığıyla okur nezdinde oluşabilecek olumlu ya da olumsuz önyargı ve kalıpyargılar irdelenmeye çalışılacaktır. Bu imgelerin, farklı sosyal yapılar içerisinde nasıl aktarıldıkları ve algılandıkları, çoğulcu inceleme yöntemiyle incelenecek ve önyargı ile kalıpyargı oluşumu ve aktarımında nasıl bir rol oynadıkları üzerine açıklama getirilmeye çalışılacaktır

The East (Easterner) and West (Westerner) Images in Kurban Said’s Novel Called “Ali ve Nino”

Imagology which finds application in different areas of the social sciences exhibits an interdisciplinary approach. In this study, in the context of the science of literature, the East (Easterner)West (Westerner) images in Kurban Said’s novel called Ali Ve Nino will be identified and examined. Theoretical knowledge about imagology will be given, the concepts prejudice and stereotypes, in the context of imagology will be attempted to explain. The images, reflected in literary works and how these images are fictionalized by the authors will be discussed. Via the literary work, positive or negative prejudice and stereotypes which can be occured by readers will be analyzed

___

  • Aktulum, K. (1999). Metinlerarası İlişkiler, Ankara: Öteki Yayınları.
  • Akbaş, B. A. (2010). Periler Kenti Sagalassos. ?.
  • Aydın, M. (2005). Üç Büyük Gücün Çatışma Alanı Kafkaslar, İstanbul: Gökkubbe Yayınları.
  • Firestone, S. (1993). Cinselliğin Diyalektiği, (Çev: Salman, Y.), İstanbul: Pavel Yayınları.
  • İmran, G. (2013). “Mevcut Varoluştan Alternatif Varoluşa Dönüşüm Sürecinde Postmodern Özne: İmge Bilinci”, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, Sayı: 9, ss. 33-56.
  • Nahya, Z. N.(2011). “İmgeler ve Ötekileştirme: Cadılar, Yerliler, Avrupalılar”, Cilt: I, Sayı: I, Ankara: Atılım Sosyal Bilimler Dergisi, ss. 27-38.
  • Said, E. (1999). Şarkiyatçılık Batı’nın Şark Anlayışları, (Çev: Ülner, B.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Said, K. (2004). Ali ve Nino, (Çev:Harmancı,M.), İstanbul: Everest Yayınları.
  • Shaffer, B. (2008). Sınırlar ve Kardeşler İran ve Azerbaycan Kimliği, (Çev: Gara, A. -VüsalKerimov), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Şener, C. (1995). Alevilik Olayı Toplumsal Bir Başkaldırının Kısa Tarihçesi, İstanbul: Ant Yayınları.
  • Ulağlı, S. (2006). İmgebilim “Öteki”nin Bilimine Giriş, Ankara: Sinemis Yayınları.
  • Yalçınkaya, A. (2006). Kafkasya’da Siyasi Gelişmeler Etnik düğümden Küresel Kördüğüme, Ankara: Lalezar Kitabevi.
  • Yıldırım, D. - M. Cihat Özönder (1991). Karabağ Dosyası, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Ensti- tüsü Yayınları: 118.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Kurban_Said (26.12.2012)
  • http://tr.qantara.de (26.12.2012)