PİYANO ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAROK DÖNEM ESERLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının piyano eğitiminde kullandıkları barok dönem eserlerini tespit etmek ve bu konuya yönelik görüşlerini derinlemesine incelemektir. Araştırmanın amacına bağlı olarak bu çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmış olup, görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Görüşme sorularının geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra maksimum çeşitleme örneklemesi ile seçilen 12 piyano öğretim elemanına uygulanmış ve sonuçlar içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz edilen verilerden temalar ve kodlar çıkarılarak kullanım sıklıklılarına göre sayısal veriler alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre piyano öğretim programında barok dönem eserlerin sıklıkla kullanıldığı ancak bu alanda materyal eksikliğinin olduğu, aynı eserlerin sıkılıkla seslendirilmesinin öğrenci motivasyonunu düşürdüğü ve bu alanda çalışmalar yapılarak materyal sayısının fazlalaşmasının gerekliliği vurgulanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

___

  • Bilim, Y. (2007).Nitel araştırma, neden? Nasıl? Niçin?, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Boydaş, N. (1997).Eğitim – sanat ilişkisi eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları.
  • Bulut, D. (2005). Müzik eğitimi anabilim dalları başlangıç piyano eğitiminde uygulanan yöntem ve teknikler. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mü- zik Bölümü Müzik Sempozyumu.
  • Demirel, Ö. (1995). Genel öğretim yöntemleri. Ankara: Usem Yayınları.
  • Demirtaş, H. O. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının barok dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Burdur: Yayımlanmamış Yüksek Li- sans Tezi, Kayseri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Durak, Y. (2007). Piyano öğretim programı model önerisi ve uygulamadaki görünümü. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Ekinci, H. ve Demirtaş, H. O. (2013). Barok dönemi piyano eserlerini yorumlamada kar- şılaşılan sorunlara ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşleri. E – Journal of New World Sciences Academy, ISSN: 1306 – 3111/1308 – 7290.
  • Erenözlü, S. S. (2004). Piyano eğitiminde kullanılan materyallerin program hedeflerini gerçekleştirmede etkililik düzeyi. Ankara: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Ertem, Ş. (2011). Orta düzey piyano eğitimi için repertuar seçme ilkeleri. Kastamonu: Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), s.645 – 652.
  • Eskioğlu, I. (2003). John Sebastian Bach’ın Envansiyonları’nın piyano eğitimi dağarcı- ğındaki önemi ve bu yapıtların incelenmesi. Malatya: İnönü Üniversitesi Müzik Sempozyumu.
  • Gökbudak, S. (2013). Piyano eğitiminde öğretim eserleri ve basamakları. Piyano Öğreti- minde Pedagojik Yaklaşımları Kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gültek, B. (2010). Avrupa piyano metodu kullanım kılavuzu. http://www.piyanoegitimi. com/OgretmenRehberi.pdf. 2010.Erişim Tarihi: 12 Ekim 2013.
  • Günay, E. ve Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi I. Ankara: Dağarcık Ya- yınları.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasap, B. T. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki yardımcı çalgı piyano ders- leri üzerine bir araştırma. Isparta: 1924 – 2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirileri, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Miles, M. B and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. America: United States of Americe Printed.
  • Özen, N. (1996). Müzik Eğitiminde çalgı eğitiminin önemi. Ankara: Filarmoni Sanat Der- gisi.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş piyano eğitimi. İstanbul: Turing Yayınevi.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (1996). Müzik sanatının tarihsel serüveni. Ankara: Doruk Yayımcılık.
  • Tezcan, M. (1988). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik, insan ve sanat eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücetoker, İ. (2013). J. S. Bach’ın eğitim yapıtlarından olan envansiyon ve prelüd – füg- lerin incelenmesi. Akademik Bakış Dergisi,S.31, s.1 – 14.