ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TARAYICILARINA İLİŞKİN KULLANICI DENEYİMLERİ VE GÖRÜŞLERİ

Bu çalışmada Artırılmış Gerçeklik Tarayıcılarının (AGT) kullanımlarına yönelik kullanıcıgörüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durumçalışması deseni ile yürütülmüştür. Araştırma, 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde“Artırılmış Gerçeklik Ortam Tasarımı ve Analizi” dersine kayıtlanmış yedi lisans öğrencisi ilegerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında kişisel bilgi formu, yarı yapılandırılmış odak grubugörüşme formu ve açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu olmak üzere üç ayrı veritoplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu süreçtekodlar düzenlenerek temalar araştırmanın soruları doğrultusunda şekillenmiştir. Analizleringerçekleştirilmesinde ATLAS.ti 8 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarıincelendiğinde AGT’lerin sunduğu dijital içerikler açısında ön planda olduğu, arayüz ve teknikanlamda ise geliştirilmeleri gerektiği tespit edilmiştir. AGT’lerin özellikle konum tabanlıtetikleme destekleri, canlandırma ve çözümleme gibi teknik yönleri üzerinde çalışmalaryürütülmesi önerilmektedir.

USERS' EXPERIENCES AND OPINIONS ABOUT USING AUGMENTED REALITY BROWSERS

This study aims to examine users’ experiences and opinions about the use of augmented reality browsers (ARBs). The study was conducted with a case study approach, which is one of the qualitative research methods. Seven undergraduate students enrolled in “Augmented Reality Environment Design and Analysis” course during spring semester of 2017-2018 academic year participated in this study. Within the scope of the study described in this paper, three different data collection tools were used: 1) personal information form, 2) semistructured focus group interview form, 3) and open-ended interview form. The content analysis method was used for the data analysis. ATLAS.ti 8 program was utilized in order to create the codes and construct the themes in regard to the research questions. The results indicated that while ARBs remained in the forefront in terms of the presented content, they need to be developed regarding the interface and technical issues. Lastly, some technical features of ARBs such as location-based triggering support, animation and parse are particularly recommended to be considered for future studies.

___

  • Abdüsselam, M. S., ve Güntepe, E. T. (2018). Augmented Reality: Educational Resources. Editör: Reyes Ruiz G. & Hernández Hernández M., In Augmented Reality for Enhanced Learning Environments (pp. 1-24). IGI Global.
  • Abdüsselam, M.S. (2016). Artırılmış Gerçeklik Tarayıcıları. Editör İşman A., Odabaşı H.F., ve Akkoyunlu B., Eğitim Teknoloji Okumaları 2016, (pp.19-36) TOJET, Ankara
  • Augment (2019). AR Viewer. https://www.augment.com/blocks/ar-viewer/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Azuma, RT (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators& Virtual Environments, 6(4), 355-385
  • Billinghurst, M., ve Henrysson, A. (2006). Research directions in handheld AR. The International Journal of Virtual Reality, 5(2), 51-58.
  • Blippar (2019). AR Agency. https://www.blippar.com/ar-studio adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Chew, S. W., ve Chen, N. S. (2019). Designing Learning Activities Using Different Augmented Reality. Editör: Diaz P., Loannou A., Bhagat K.K. & Spector J.M., Learning in a Digital World: Perspective on Interactive Technologies for Formal and Informal Education (pp. 239-266). New York, NY: Springer.
  • Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). USA: SAGE Publications.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Dunser A., Grasset R., ve Billinghurst M. (2008). A survey of evaluation techniques used in augmented reality studies. Human Interface Technology Laboratory New Zealand, In Proceedings ACM SIGGRAPH ASIA (pp. 1–27). New York, NY, USA.
  • Forlano, L. (2008). Anytime? Anywhere?: Reframing Debates Around Community and Municipal Wireless Networking. The Journal of Community Informatics, 4(1). http://cijournal.net/index.php/ciej/article/view/438 adresinden 15 Mayıs 2018 tarihinde alınmıştır.
  • Grubert, J., Langlotz, T., ve Grasset, R. (2011). Augmented reality browser survey. https://pdfs.semanticscholar.org/d592/91c3fc198a9b13dbbe72b11bd0ebaef40196.pd f adresinden 14 Nisan 2018 tarihinde alınmıştır.
  • Herpich, F., Guarese, R. L. M., ve Tarouco, L. M. R. (2017). A Comparative Analysis of Augmented Reality Frameworks Aimed at the Development of Educational Applications. Creative Education, 8(09), 1433-1451.
  • HP Reveal (2019). Landing Page. https://studio.hpreveal.com/landing adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Ibáñez, M. B., ve Delgado-Kloos, C. (2018). Augmented reality for STEM learning: A systematic review. Computers & Education, 123, 109-123.
  • Jackson T., Angermann F., ve Meier P. (2011) Survey of Use Cases for Mobile Augmented Reality Browsers. Handbook of Augmented Reality. Springer, New York, NY
  • Karal, H. ve Abdüsselam, M.S. (2015), Artırılmış gerçeklik, Akkoyunlu B., İşman A., Odabaşı H.F. (Eds) Eğitim Teknoloji Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • Khan, A., ve Khusro, S. (2015). The rise of augmented reality browsers: Trends, challenges and opportunities. Pakistan Journal of Science, 67(3). 288-300
  • Lambert, A., McQuire, S., ve Papastergiadis, N. (2018). Public Space and the Development of Wireless Media. Editör: Silva, C.N., In New Approaches, Methods, and Tools in Urban EPlanning (pp. 289-309). IGI Global.
  • Langlotz, T., Nguyen, T., Schmalstieg, D., ve Grasset, R. (2014). Next-generation augmented reality browsers: rich, seamless, and adaptive. Proceedings of the IEEE, 102(2), 155-169.
  • Layar (2019). All Features. https://www.layar.com/features/all-features/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Ma, L., Gu, L., ve Wang, J. (2014). Research and development of mobile application for android platform. International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering, 9(4), 187-198.
  • Madden, L. (2011). Professional augmented reality browsers for smartphones: programming for junaio, layar and wikitude. UK: John Wiley & Sons Ltd.
  • Marneanu, I., Ebner, M., ve Roessler, T. (2014). Evaluation of Augmented Reality Frameworks for Android Development. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 8(4), 37-44.
  • McPherson, R., Jana, S., ve Shmatikov, V. (2015, May). No escape from reality: Security and privacy of augmented reality browsers. In Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web (pp. 743-753). International World Wide Web Conferences Steering Committee.
  • Paiva Guimarães, M., ve Martins, V. F. (2014). A checklist to evaluate Augmented Reality Applications. In 2014 XVI Symposium on Virtual and Augmented Reality (pp. 45-52). IEEE.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Pixlive (2019). Prodects Vidinoti. https://www.vidinoti.com/products/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, On the Horizon, 9(5), 1-6.
  • Reicher, T., Mac Williams, A., Brugge, B., ve Klinker, G. (2003, October). Results of a study on software architectures for augmented reality systems. In The Second IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality, 2003. Proceedings. (pp. 274- 275). IEEE.
  • Serino, M., Cordrey, K., McLaughlin, L., ve Milanaik, R. L. (2016). Pokémon Go and augmented virtual reality games: a cautionary commentary for parents and pediatricians. Current opinion in pediatrics, 28(5), 673-677.
  • Singh, K. J., ve Saikia, L. P. (2018). A Survey on Augmented Reality Technologies and Applications. International Research Journal of Engineering and Technology, 5(6), 791- 794.
  • Uluyol, Ç., ve Şahin, S. (2016). Augmented reality: A new direction in education. Editör: Choi, D. H., Dailey-Hebert, A., & Estes, J. S.. In Emerging Tools and Applications of Virtual Reality in Education (pp. 239-257). IGI Global.
  • Wikitude (2019). Wikitude Studio. https://www.wikitude.com/products/studio/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım A., ve Şimşek H (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayın Evi.
  • Yıldırır, S. C. ve Kaplan B. (2019). Mobil uygulama kullanımının benimsenmesi: teknoloji kabul modeli ile bir çalışma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 22-51.
  • Yin R.K. (2018). Case study research and applications design and methods (6.Baskı). USA: SAGE Publications.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama-Cover
  • ISSN: 2147-1908
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2011
  • Yayıncı: Tolga Güyer