ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TARAYICILARINA İLİŞKİN KULLANICI DENEYİM VE GÖRÜŞLERİ

Artırılmış gerçeklik teknolojileri zaman içerisinde donanım ve yazılım yönünden gelişimini sürdürmektedir. Artırılmış gerçeklik tarayıcıları mobil platformlar için geliştirilmiş bir artırılmış gerçeklik yazılımıdır. Son yıllarda artırılmış gerçeklik tarayıcıları kullanımı artmakta ve günlük kullanımı yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada artırılmış gerçeklik tarayıcılarının (AGT) kullanımlarına yönelik kullanıcı görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Araştırma, 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde “Artırılmış Gerçeklik Ortam Tasarımı ve Analizi” dersine kayıtlanmış 7 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.  Araştırma kapsamında kişisel bilgi formu, yarı yapılandırılmış odak grubu görüşme formu ve açık uçlu sorulardan oluşan anket olmak üzere üç ayrı veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu süreçte kodlar düzenlenerek temalar araştırmanın soruları doğrultusunda şekillenmiştir. Analizlerin gerçekleştirilmesinde ATLAS.ti 8 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde AGT’lerin sunduğu içerikler açısında ön planda olduğu, arayüz ve teknik anlamda ise geliştirilmeleri gerektiği tespit edilmiştir. AGT’lerin özellikle konum tabanlı tetikleme destekleri, canlandırma ve çözümleme gibi teknik yönleri üzerinde çalışmalar yürütülmesi önerilmektedir.

___

  • Abdüsselam, M. S., & Güntepe, E. T. (2018). Augmented Reality: Educational Resources. Editör: Reyes Ruiz G. & Hernández Hernández M., In Augmented Reality for Enhanced Learning Environments (pp. 1-24). IGI Global.
  • Abdüsselam, M.S. (2016). Artırılmış Gerçeklik Tarayıcıları. Editör İşman A., Odabaşı H.F., Akkoyunlu B., Eğitim Teknoloji Okumaları 2016, (pp.19-36) TOJET, AnkaraAugment (2019). AR Viewer. https://www.augment.com/blocks/ar-viewer/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Blippar (2019). AR Agency. https://www.blippar.com/ar-studio adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Dunser A., Grasset R., and Billinghurst M. (2008). A survey of evaluation techniques used in augmented reality studies. Human Interface Technology Laboratory New Zealand, In Proceedings ACM SIGGRAPH ASIA (pp. 1–27). New York, NY, USA.
  • Grubert, J., Langlotz, T., & Grasset, R. (2011). Augmented reality browser survey. https://pdfs.semanticscholar.org/d592/91c3fc198a9b13dbbe72b11bd0ebaef40196.pdf adresinden 14 Nisan 2018 tarihinde alınmıştır.
  • Herpich, F., Guarese, R. L. M., & Tarouco, L. M. R. (2017). A Comparative Analysis of Augmented Reality Frameworks Aimed at the Development of Educational Applications. Creative Education, 8(09), 1433-1451.
  • HP Reveal (2019). Landing Page. https://studio.hpreveal.com/landing adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Jackson T., Angermann F., Meier P. (2011) Survey of Use Cases for Mobile Augmented Reality Browsers. Handbook of Augmented Reality. Springer, New York, NYKhan, A., & Khusro, S. (2015). The rise of augmented reality browsers: Trends, challenges and opportunities. Pakistan Journal of Science, 67(3). 288-300
  • Langlotz, T., Nguyen, T., Schmalstieg, D., & Grasset, R. (2014). Next-generation augmented reality browsers: rich, seamless, and adaptive. Proceedings of the IEEE, 102(2), 155-169.
  • Layar (2019). All Features. https://www.layar.com/features/all-features/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Madden, L. (2011). Professional augmented reality browsers for smartphones: programming for junaio, layar and wikitude. UK: John Wiley & Sons Ltd.
  • Marneanu, I., Ebner, M., & Roessler, T. (2014). Evaluation of Augmented Reality Frameworks for Android Development. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 8(4), 37-44.
  • McPherson, R., Jana, S., & Shmatikov, V. (2015, May). No escape from reality: Security and privacy of augmented reality browsers. In Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web (pp. 743-753). International World Wide Web Conferences Steering Committee.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2thed.). California: Sage.
  • Paiva Guimarães, M., & Martins, V. F. (2014). A checklist to evaluate Augmented Reality Applications. In 2014 XVI Symposium on Virtual and Augmented Reality (pp. 45-52). IEEE.
  • Pixlive (2019). Prodects Vidinoti. https://www.vidinoti.com/products/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Pranoto, H., Tho, C., Warnars, H. L. H. S., Abdurachman, E., Gaol, F. L., & Soewito, B. (2017, November). Usability testing method in augmented reality application. In Information Management and Technology (ICIMTech), 2017 International Conference on (pp. 181-186). IEEE.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, On the Horizon, 9(5), 1-6.
  • Reicher, T., Mac Williams, A., Brugge, B., & Klinker, G. (2003, October). Results of a study on software architectures for augmented reality systems. In The Second IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality, 2003. Proceedings. (pp. 274-275). IEEE.
  • Serino, M., Cordrey, K., McLaughlin, L., & Milanaik, R. L. (2016). Pokémon Go and augmented virtual reality games: a cautionary commentary for parents and pediatricians. Current opinion in pediatrics, 28(5), 673-677.
  • Uluyol, Ç., & Şahin, S. (2016). Augmented reality: A new direction in education. Editör: Choi, D. H., Dailey-Hebert, A., & Estes, J. S.. In Emerging Tools and Applications of Virtual Reality in Education (pp. 239-257). IGI Global.
  • Wikitude (2019). Wikitude Studio. https://www.wikitude.com/products/studio/ adresinden 4 Haziran 2019 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım A., Şimşek H (2013) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayın Evi.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama-Cover
  • ISSN: 2147-1908
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2011
  • Yayıncı: Tolga Güyer
Sayıdaki Diğer Makaleler

ÖĞRENCİLER TEKNOLOJİYİ ÜRETİM AMAÇLI MI KULLANIYORLAR? LOG KAYITLARINA KARŞI ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Hatice ÇIRALI SARICA, Yasemin KOÇAK USLUEL

2014-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE KULLANILABİLİRLİK ÜZERİNE YAYIMLANAN ARAŞTIRMA MAKALELERİNİN İNCELENMESİ

Hatice SANCAR-TOKMAK, Berrin DOĞUSOY, Kiraz BİLGİÇ

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TARAYICILARINA İLİŞKİN KULLANICI DENEYİM VE GÖRÜŞLERİ

Mustafa Serkan ABDÜSSELAM

GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Şeyma Nur SİVRİ, Aslı GÖRGÜLÜ ARI

ABD, AVRUPA VE TÜRKİYE MERKEZLİ KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERİN YAPISAL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI

Süleyman Eren YÜRÜK, Selçuk KARAMAN, Rabia M. YILMAZ

ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN BİT KAYNAKLARINDAN YARARLANMA DURUMLARI VE YAŞADIKLARI SORUNLAR: KOCAELİ ÖRNEĞİ

Aynur KOLBURAN GEÇER, Ayşegül BAKAR-ÇÖREZ

E-ÖĞRENMEYE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI

Hüsniye BİÇER, Agah Tuğrul KORUCU

ODYOLOJİ ALANINDA EĞİTİM AMAÇLI BİR BİLGİSAYAR TABANLI SİMÜLATÖRÜN GELİŞTİRİLMESİ: BİR PİLOT ÇALIŞMA

Abdullah SUNAR, Beyza Nur KÜÇÜK, Besim Turab AVAN, Kübra ÖZMEN

ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI ÖZ-YETERLİK VE ALGI ÖLÇEĞİ

Engin DOĞANÇ, Agah Tuğrul KORUCU

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Serhat ALTIOK