PEDRO MEYER’İN BELGESEL FOTOĞRAFI YENİDEN TANIMLANMASI ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
Fotoğraflar
gerçekleri aynen kaydedebilmenin bir belgesi olmasına rağmen, bu
görüntülerin bilgisayar ortamına alındıktan sonra istendiği gibi üzerinde
oynanarak değiştirilmesi sonucunda, belgesel fotoğrafların gerçekliğinin
manipülasyona uğradığı düşüncesi doğmuştur. Geleneksel fotoğrafın
gerçekleri yansıttığı görüşü kabul görürken, dijital fotoğrafın
gerçekliği değiştirerek sunduğu, bu bağlamda dijital teknolojilerin
belgesel fotoğrafta kullanılmasıyla, kurgulanmış bir gerçeğin üretildiği
görüşü yaygınlaşmıştır. Bu bağlamda hazırlanan çalışmada fotoğrafçı
Pedra Meyer’in belgesel fotoğrafı yeniden tanımlamaya yönelik düşünceleri
ve fotoğrafları yer almaktadır.
___
- Abbott, B. (1966). Photography at the Crossroads. Photographers on Photography, New Jersey: Prectice Hall Inc.