Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Türk Müziği Nazariyatı Derslerinde Kullanılmasına Yönelik Bir Durum Çalışması

Bu çalışmada ters yüz edilmiş sınıf (TYES) modelinin Türk Müziği Nazariyatı derslerinde kullanışlılığı araştırılmaktadır. Bu çalışmada TYES uygulanmasına ilişkin hazırlanan on iki haftalık öğretim sürecinde ve bu sürecin sonunda gözlem ve odak grup görüşmeleri yoluyla elde edilen veriler içerik analizine tâbi tutulmuş, temalar ve kategoriler hâlinde yorumlanmıştır. Böylelikle TYES modelinin Türk Müziği Nazariyatı dersinin öğretimine ne kadar uygun olduğu, başarıyı ve öğrenmeyi nasıl ve ne şekilde etkilediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada ters yüz edilmiş sınıf modelinin avantajları erişim kolaylığı, derste uygulama yapılması ve materyaller olarak belirlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda öğretim elemanı tarafından hazırlanan hazırlık videolarına ve materyallere öğrencilerin zaman-mekân kısıtı olmaksızın kolaylıkla erişim sağlaması, TYES modelinin en güçlü yanı olarak görülmektedir. Fakat bu süreçte bazı öğrencilerde özdenetim eksikliği olduğu, bazı öğrencilerin odaklanma sorunu yaşadığı, bazı öğrencilerin ise öğrenci-öğretim elemanı ya da öğrenci-bilgisayar arasında etkileşim sorunu yaşadığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmadan elde edilen veriler, Türk Müziği Nazariyatı dersinin TYES modeli ile verilmesinin çoğunlukla tercih edildiğini ve adı geçen derste bu modelin etkili bulunduğunu ortaya koymaktadır.

A Case Study on Using the Flipped Classroom Model in Turkish Music Theory Classes

This study examines the usefulness of the Flipped Classroom (FC) model in Turkish Music Theory courses. The data obtained through observation and focus group interviews during and after the twelve-week teaching period were subjected to content analysis and interpreted as themes and categories. The aim was to determine how suitable the FC model is for the teaching of Turkish Music Theory, and how and in what way it affects success and learning. The advantages of the flipped classroom model were identified as easy access, practice in class and materials in this study. The findings of the research reveal that students can easily have access, without time-space constraints, to the preparation videos and materials prepared by the instructors, which is seen as the strongest aspect of the FC model. However, during this process, it was found that some students had a lack of self-control, some had problems with focusing, and some had problems with student-teacher or student-computer interaction. The study concluded that the use of the FC model in Turkish Music Theory course is largely preferred and effective.

___

  • Alsancak Sırakaya, D. (2017). Student views on gamified flipped classroom model. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 36(1), 114-132. doi: 10.7822/omuefd.327393
  • Alsancak Sırakaya, D. (2020). Harmanlanmış öğrenme ortamları ve uygulamaları. E. Kılıç Çakmak ve S. Karataş (Ed.), Çevrim içi öğrenme: Farklı bakış açıları içinde (ss. 227-247). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı (6. baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arnold-Garza, S. (2014). The flipped classroom teaching model and its use for information literacy instruction. Communications in Information Literacy, 8(1) 7-22.
  • Aslan, S. (2020). Teacher candidates' experiences with the flipped classroom model: A phenomenological approach. International Journal of Contemporary Educational Research, 7(2), 202-211. doi: 10.33200/ijcer.718461
  • Avcı Akbel, B. (2018). Students' and instructors' opinions on the implementation of flipped learning model for cello education in Turkish music. Journal of Education and Training Studies, 6(8), 1-11, doi: 10.11114/jets.v6i8.3256
  • Avcı Akbel, B. (2019). Viyolonsel eğitiminde Türk müziği perdelerinin seslendirilmesinde yaşanan güçlükler ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 597-625. doi: 10.17152/gefad.413280
  • Avcı Akbel, B. (2021). Türk Müziği nazariyatı dersinin acil uzaktan öğretim yoluyla verilmesinin değerlendirilmesi. B. Avcı Akbel (Ed.), Güzel sanatlar eğitimi içinde (ss. 31-54). Ankara: Akademisyen Yayınları.
  • Aydınlı Gürler, D. ve Kılıç, Ö. (2021). Müzik bölümü ile tekstil ve moda tasarımı bölümü lisans öğrencilerinde metaforik algı olarak uzaktan eğitim. Sanat Dergisi, 38, 442-468. doi: 10.47571/ataunigsfd.971395
  • Beatty, B. J., Merchant, Z., & Albert, M. (2019). Analysis of student use of video in a flipped classroom. Tech Trends, 63(4), 376-385. doi: 10.1007/s11528-017-0169-1
  • Behar, C. (2003). Aşk olmayınca meşk olmaz- geleneksel Osmanlı/Türk müziğinde öğretim ve intikal. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington, DC: International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J., & Verleger, M. A. (2013, June). The flipped classroom: A survey of the research. In 2013 ASEE Annual Conference & Exposition (pp. 23.1200.1 - 23.1200.18). Atlanta, Georgia. doi: 10.18260/1-2--22585
  • Bonk, C. J., Olson, T. M., Wisher, R. A., & Orvis, K. L. (2002). Learning from focus groups: An examination of blended learning. Journal of Distance Education, 17(3), 97-118.
  • Bösner, S., Pickert, J., & Stibane, T. (2015). Teaching differential diagnosis in primary care using an inverted classroom approach: Student satisfaction and gain in skills and knowledge. BMC Medical Education, 15(1), 63. doi: 10.1186/s12909-015-0346-x
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Demirtaş, E. (2019). Bireysel çalgı dersi için ters yüz sınıf modeline uygun mobil uygulama önerisi. H. Yücel ve S. Türkel Oter (Ed.), Müzik Kültürüne Dair Çeşitli Görüşler III içinde (ss. 247-257). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Fook, F. S., Kong, N. W., Lan, O. S., Atan, H., & Idrus, R. (2005). Research in e-learning in a hybrid environment - A case for blended ınstruction. Malaysian Online Journal of Instructional Technology, 2(2), 124-136.
  • Grant, C. (2013). First inversion: A rationale for implementing the 'flipped approach' in tertiary music courses. Australian Journal of Music Education, 1, 3-12.
  • Greenberger, D. ve Padesky, C. A. (2019). Evinizdeki terapist (D. Dağyaran, çev. ed.). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Hao, X. (2018). Feasibility analysis on the application of "flipped class" teaching mode to music teaching in colleges and universities. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 204, 481-485.
  • Hertz, M. B. (2012). The flipped classroom: Pro and con. Retrieved from https://www.edutopia.org/blog/flipped-classroom-pro-and-con-mary-beth-hertz
  • Huberman, A. M., & Miles, M. B. (1994). Data management and analysis methods. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 428-444). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Kara, C. O. (2016). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitimi Dünyası, 15(45), 12-26.
  • Karadeniz, A. (2015). Flipped classrooms. Journal of Research in Education and Teaching, 4(3), 322-326.
  • Kates, R. F., Byrd, D. M., & Haider, R. M. (2015). Every picture tells a story: The power of 3 teaching method. Journal of Educators Online, 12(1), 189-211.
  • Kelso, M. L. (2015). The pedagogy of flipped instruction in Oman. TOJET, 14(1),143-150.
  • Kim, H. S., Kim, M. Y., Cho, M., & Jang, S. J. (2017). Effectiveness of applying flipped learning to clinical nursing practicums for nursing students in Korea: A randomized controlled trial. International Journal of Nursing Practice, 23(5), 1-10. doi: 10.1111/ijn.12574
  • Kim, M. K., Kim, S. M., Khera, O., & Getman, J. (2014). Thee xperience of three flipped classrooms in an urban university: An exploration of design principles. The Internet and Higher Education, 22, 37-50. doi: 10.1016/j.iheduc.2014.04.003
  • Kocabatmaz, H. (2016). The ideas of teachers regarding the “flipped classroom model”. Journal of Research in Education and Teaching (JRET), 5(4), 14-24.
  • Kong, S. C. (2014). Developing in formation literacy and critical thinking skills through domain knowledge learning in digital classrooms: An experience of practicing flipped classroom strategy. Computers & Education, 78, 160-173. doi: 10.1016/j.compedu.2014.05.009
  • Kuyumcu, K., Can, A. ve Can, Ü. K. (2022). Mobil öğrenme ve ters yüz edilmiş sınıf modellerinin Müzik ve çalgı eğitiminde kullanımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(124), 277-299. doi: 10.29228/ASOS.54934
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, çev. ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miller, A. (2012). Five best practices for the flipped classroom. Edutopia. Retrieved from https://www.edutopia.org/blog/flipped-classroom-best-practices-andrew-miller
  • Mok, H. N. (2014). Teaching tip: The flipped classroom. Journal of Information Systems Education, 25(1), 7-11.
  • Montgomery, A. P., Mousavi, A., Carbonaro, M., Hayward, D. V., & Dunn, W. (2017). Using learning analytics to explore self‐regulated learning in flipped blended learning music teacher education. British Journal of Educational Technology, 50(1), 114-127. doi: 10.1111/bjet.12590
  • Nergiz, E. (2022). Kadın bestecilerin solo piyano eserlerinin ters yüz öğrenme modeli ile piyano eğitiminde kullanılabilirliği. (Yayınlanmamış doktora tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Ng, D. T. K., Ng, E. H. L., & Chu, S. K. W. (2022). Engaging students in creative music making with musical instrument application in an online flipped classroom. Education and Information Technologies. 27, 45-64. doi: 10.1007/s10639-021-10568-2
  • Ojukwu, E. V., & Onyiuke, Y. S. (2020). Transformative instructional methodology for sustainable music education in Nigeran tertiary institutions. Awka Journal of Research in Music and Arts (AJRMA), 14, 1-23.
  • Oluchi, N. S., & Ojukwu, E. V. (2022). Utilizing flipped learning strategies ın teaching trumpet to junior secondary students of Austıca Memorıa College Nanka. Journal of African Studies and Sustainable Development, 5(1). 118-130. doi: 10.13140/RG.2.2.24949.65764
  • Patton, Q. M. (2002). Qualitative research& evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Peng, Y., & Wang, X. (2022). Online education of a music flipped classroom based on artificial intelligence and wireless network. Wireless Communications and Mobile Computing, 2022. doi: 10.1155/2022/9809296
  • Phillips, C. R., & Trainor, J. E. (2014). Millennial students and the flipped classroom. Proceedings of ASBBS, 21(1), 519-530.
  • Roehl, A., Reddy, S. L., & Shannon, G. J. (2013). The flipped classroom: An opportunity to engage millennial students through active learning strategies. Journal of Family & Consumer Sciences, 105(2), 44-49. doi: 10.14307/JFCS105.2.12
  • Sammel, A., Townend, G., & Kanasa, H. (2018). Hidden expectations behind the promise of the flipped classroom. College Teaching, 66(2), 49-59. doi: 10.1080/87567555.2016.1189392
  • Serçemeli, M. (2016). Muhasebe eğitiminde yeni bir yaklaşım önerisi: Ters yüz edilmiş sınıflar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, 115-126. doi: 10.25095/mufad.396664
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 27-41. doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Sever, S., & Sever, G. (2017). Students' self-assessments regarding the effects of flip learning practice in music lessons. Electronic Turkish Studies, 12(18). doi: 10.7827/TurkishStudies.12048
  • Staker, H., & Horn, M. (2012). Classifying K-12 blended learning. Retrieved from https://l24.im/UXe9pZi
  • Stone, B. B. (2012, August). Flip your classroom to increase active learning and student engagement. Oral Presentation, 28th Annual Conference on Distance Teaching & Learning, Madison, Wisconsin, USA.
  • Tan, E., Brainard, A., & Larkin, G. L. (2015). Acceptability of the flipped classroom approach for in-house teaching in emergency medicine. Emergency Medicine Australasia, 27(5), 453-459. doi: 10.1111/1742-6723.12454
  • Tan, M., & Cao, Y. (2022). Evaluation of the online music flipped classroom under artificial intelligence and wireless networks. Wireless Communications and Mobile Computing. doi: 10.1155/2022/9524185
  • Topalak, Ş. (2016). Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Tune, J. D, Sturek, M., & Basile, D. P. (2013). Flipped classroom model improves graduate student performance in cardiovascular, respiratory, and renal physiology. Advances in Physiology Education, 37(4), 316-320. doi: 10.1152/advan.00091.2013
  • Turan, Z. ve Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 156-164. doi: 10.5961/jhes.2015.118
  • Urgilés, J., Carrión, G. B., Pinos, V., Ulloa, S. V. A., & Herrera, K. Q. (2019). Experiences in the application of the Flipped Learning model in a Music Technology course. Maskana 10(2), 15-20. doi: 10.18537/mskn.10.02.02
  • Weiger, E. A. (2020). Flipped lessons and the secondary-level performance-based music classroom: A review of literature and suggestions for practice. Update: Applications of Research in Music Education, 39(2), 44-53. doi: 10.1177/8755123320953629
  • Wong, T. H., Ip, E., J., Lopes, I., & Rajagopalan, V. (2014). Pharmacy students’ performance and perceptions in a flipped teaching pilot on cardiac arrhythmias. American Journal of Pharmaceutical Education, 78(10), 185. doi: 10.5688/ajpe7810185
  • Yavuz, M. ve Karaman, S. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin akademik başarılarına ve deneyimlerine etkisinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1127-1144. doi: 10.17240/aibuefd.2021..-918498
  • Yıldız, Y. (2017). Flüt eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları motivasyonları ve performansları üzerine etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.