SOSYAL MEDYA KÜLTÜRÜ

1990’lı yıllarda oluşmaya başlayan yeni medya yapıları, günümüz toplumlarında küreselleşme olgusunun ana itici gücü haline gelmiştir. Haber siteleri, bloglar, sosyal paylaşım ağları, web TV’ler gibi birçok yeni iletişim ortamı topyekün “yeni medya” olarak adlandırılmaktadır. Özellikle sosyal paylaşım ağları bireylerarası, kültürlerarası ve toplumlararası iletişim ve etkileşimi geçmişe oranla çok üst düzeylere taşımakla kalmamış, çok daha karmaşık hale de getirmiştir. Sosyal paylaşım ağları veya diğer bir deyişle kısaca sosyal medya, bireyin iletişim sürecine doğrudan katılması ve etkin bir rol oynayıp içeriği üretmesi noktasında diğer dijital ortamlara nazaran çok daha etkili olmuştur. Bunun yanında bu ağlarda geniş çaplı sosyal ilişkiler kurabilme olanağına kavuşulması, sosyal medyanın çok kısa zamanda görülmemiş bir hızla yayılmasına neden olmuştur. Son yıllarda birçok bilim insanının sosyal medya ve kültür ilişkisini mercek altına aldığı ve bu alandaki araştırmaların giderek arttığı gözlemlenmekte olup bu konudaki araştırmalar sosyal medyanın kültürel kimlik ve kültürlerarası etkileşime etkisi üzerinde yoğunlaşmaktadır.

CULTURE OF SOCIAL MEDIA

The development of new media in 90’s, has been the main force accelerating the trend of globalization in today’s society. News sites, personal blogs, social Networks, web tv’s and many other communication mediums are called overall new media. Especially Social Networks has brought communication and interactions between humans, cultures and societies to a highly interconnected but also more complex level . Social Networks or in shorter form social media, has been more effective on  individuals to engage and produce content compared to other digital mediums. In addition to that matter, social media’s allowence to build a large social  networks and develop social encounters has led it grow at a rapid pace in a very shot term.  In recent years  the more and more scholars  has become involved in the investigation of the relationship between new media and culture, and the number of research has been growing accordingly.  The emerging topical areas in this line of research mainly focuses on: the impact of social media on cultural identity and intercultural interactions.

___

  • Armağan, A. (2013). “Kimlik Yapılarında Değişim ve Sanallaşan Kimlik Sunumları: Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma.” Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 37.
  • Aydın Öztürk T. ve Karahasanoğlu S. (2015). “Sosyal Medya Döneminde Müzik Üreticisi ve Tüketicisinin Yeniden Konumlandırılması.”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 8 Sayı: 36.
  • Aydoğan, F., Akyüz, A. (Der.) (2010). İkinci Medya Çağında İnternet. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bakhtin, M. (1981). The Dialogic Imagination, (Der.) Michael Holquist, (Çev.) Caryl Emerson ve Michael Holquist, Austin: University of Texas Press.
  • Başlar, G. (2013), “Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm.”, Akademik Bilişim Konferansı. ab.org.tr/ab13/bildiri/247.pdf, E.T.: 15.11.2015.
  • Bauman, Z. (2010). Küreselleşme. (Çev.) Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baym, N., Boyd D. (2012). ”Socially Mediated Publicness: An Introduction.”, Journal of Broadcasting and Electronic Media, No:56(3).
  • Bell, D. (2007). Cyberculture Theorists: Manuel Castells and Donna Haraway. Oxon: Routledge.
  • Bentham, J. (2008). “Panoptikon ya da Gözetim-Evi.”, (Der.) B. Çoban - Z. Özarslan, Panoptikon: Gözün İktidarı. İstanbul: Su Yayınları.
  • Bhabha, H. K. (1994). Frontlines/Borderposts. Displacements: Cultural Identites in Question. (Ed.) A. Bammer. Bloomington, Indiana University Press.
  • Bhabha, H. K. (2004). The Location of Culture. Abingdon: Routledge.
  • Bilgin, N. (2003). Sosyal Psikoloji Sözlüğü: Kavramlar, Yaklaşımlar. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Binark, M. (2009). “Yeni Medya Dolayımlı İletişim Ortamında Olanakların ve Ol(a)mayanların Farkında Olmalı…”. Evrensel Kültür Dergisi, Sayı: Aralık.
  • Bostancı, M. (2015). Sosyal Medya ve Siyaset. Konya: Palet.
  • Chen, G. M. (2012). “The Impact of New Media on Intercultural Communication in Global Context.” The University of Rhode Island, Communication Studies Faculty Publications. http://digitalcommons.uri.edu/com_facpubs, E.T.: 20.04.2016.
  • Chen, G. M., Zhang, K. (2010). “New Media and Cultural Identity in the Global Society”, R. Taiwo (Ed.), Handbook of Research on Discourse Behavior and Digital Communication: Language Structures and Social Interaction. Hershey, PA: Idea Group Inc.
  • Chen, G. M., & Starosta, W. J. (2005). Foundations of Intercultural Communication. Lanham, MD: University Press of America.
  • Chen, W. (2010). “Internet-usage Patterns of Immigrants in the Process of Intercultural Adaptation”.
  • Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 13(4). Mary Ann Liebert, Inc. 387-99.
  • Çetin M., Özgiden H. (2013). “Dijital Kültür Sürecinde Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenlerin Twitter Kullanım Davranışları Üzerine Bir Araştırma.” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (GİFDER), Cilt:2, Sayı:1.
  • Dolgun, U. (2008). Şeffaf Hapishane Yahut Gözetim Toplumu: Küreselleşen Dünyada Gözetim, Toplumsal Denetim ve İktidar İlişkileri. Ankara: Ötüken Neşriyat.
  • Eldeniz, L. (2010). İkinci Medya Çağında İnternet. İstanbul: Alfa.
  • Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). “The Benefits of Facebook “Friends”: Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites.” Journal of Computer-Mediated Communication, 12. Thomson Reuters.
  • Elola, I., Oskoz, A. (2009). “Blogging: Fostering Intercultural Competence Development in Foreign Language and Study Abroad Contexts.” Foreign Language Annals, 41(3). American Council on the Teaching of Foreign Languages.
  • Erbay, Y. (1998). "Kavram Olarak Küreselleşme", Milli Kültürler ve Küreselleşme. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Foucault, M. (1992). Hapishanenin Doğuşu. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Fuchs, C. (2011). “An Alternative View of Privacy on Facebook.” Information, Vol: 2.
  • Hall, E. T. (1976). Beyond Culture. NewYork: Anchor Press- Doubleday.
  • Harvey, D. (2003). Postmodemliğin Durumu. (Çev.) Sungur Savran. İstanbul: MetisYayınları.
  • Held, D., McGrew, A. (2008). Küresel Dönüşümler Büyük Küreselleşme Tartışması. (Çev.) Ali Rıza Güngen. Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Internet Stats and Facebook Usage in Europe November 2015 Statistics.
  • http://www.internetworldstats.com/stats4.htm, E.T.: 20.01.2016.
  • Irvine, M. (1998). “Global Cyberculture Reconsidered: Cyberspace, Identity, and the Global Informational City.”, http://www.georgetown.edu/irvinemj/articles/globalculture.html, E.T.: 15.03.2016.
  • Kaya, H. (2015) “Sosyal Medyada Kimlik Oluşumu.”, https://prezi.com/lng-xxjvfc26/sosyal-medyada-kimlik-olusumu, E.T: 10.03.2015.
  • Kim, Y., Sohn, D., Choi, S. M. (2011). “Cultural Difference in Motivations for Using Social Network Sites: A Comparative Study of American and Korean College Students.” Computers in Human Behavior, 27(1) Elsevier: Amsterdam.
  • Lefebvre, H. (1974). The Production of Space. (Çev.) D. Nicholson-Smith, Blackwell Publishing.
  • Luo, S. (2014). Cross-Cultural Diferences Between American and Chinese College Students on Self-Disclosure on Social Media, Iowa State University Graduate Thesis, http://lib.dr.iastate.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=4975&context=etd E.T. 18.02.2015.
  • Manovich, L. (2001). The Language of New Media, Cambridge, Mass: MIT Press.
  • McEwan, B., Sobre-Denton, M. (2011). “Virtual Cosmopolitanism: Constructing Third Cultures and Transmitting Social and Cultural Capital Through Social Media.” Journal of International and Intercultural Communication, 4(4). Taylor&Francis:Abingdon.
  • Minh Ha, T. (1989). Woman, Native, Other: Writing Postcoloniality and Feminism, Bloomington: University Press.
  • Özdemir, Z., Çetinkaya, A. (2015). “Türkiye'de Sosyal Medya'da Kimlik İnşası: Özçekim Kullanımı/Building Social Media Identity In Turkey: Using Selfies.” Turkish Studies -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, Vol.10/14 Fall 2015, Ankara/Türkiye,
  • http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8913, E.T.: 20.05.2016.
  • Özgür, T. (2007). Kültürel Farklılıkların Yönetimi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi S.B.E. İşletme Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Paker, K. O. (2007). “İletişimin Fast Food’u: Sanal Diyarlarda Oyun, Chat ve Gizemli Yabancı.” Medya Okumaları. (Der. Özgür Yılmazkol. Ankara: Nobel.
  • Prensky, M. (2001). “Digital Natives, Digital Immigrants.” On the Horizon, 9(4). MCB University Press. Qian, H., & Scott, C. R. (2007). “Anonymity and selfdisclosure on weblogs.” Journal of ComputerMediated Communication, 12(4). Thomson Reuters.
  • Sawyer, R. (2012). “The Impact of New Social Media on Intercultural Adaptation.” Intercultural Communication Studies. The University of Rhode Island, Communication Studies Faculty Publications, http://digitalcommons.uri.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1230&context=srhonorsprog, E.T.: 01.05.2016.
  • Soja, E. W. (1996). Thirdspace: Journey to Los Angles and otherReal-and-Imagined Places. Blackwell Publishing.
  • Spivak, G. C. (1999). A Critique of Postcolonial Reason. Towardsa History of the Vanishing Present. Cambridge (Mass.): HarvardUniversity Press.
  • Şekil1:https://www.google.com.tr/search?q=las+meninas&espv=2&biw=1536&bih=778&source=lnms&tbm=isch&sa, E.T.: 02.07.2016.
  • Van Dijck, J. (2013). The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media. England: Oxford University Press.
  • Vasalou, A., Joinson, A.N., ve Courvoisier, D. (2010). “Cultural Differences, Experience with Social Networks and the Nature of "True Commitment" in Facebook.” International Journal of Human Computer Studies, 68. Elsevier: Amsterdam.
  • Veltri, N. F., Elgarah, W. (2009). “The Role of National Cultural Differences in User Adoption of Social Networking.”, http://aisel.aisnet.org /sais2009/33, E.T.: 05. 05. 2016.
  • Weick, K. E. (1983). Organizational Communication: Toward a Research Agenda. (Eds.) L. L. Putnam ve M. E. Pacanowsky, “Communication and Organizations: An Interpretive Approach.” Sage: Beverly Hills.
  • Williams, R. (1983). Towards 2000. London: Chatto and Windus.
  • Yağcı, M. (2005). “Yazılı Kültürün Düşüşü Sözlü Kültürden Yazılı Kültüre ve Elektronik Kültüre Geçiş Süreçlerinde Düşünsel ve Toplumsal Değişmeler.” Ankara Üniversitesi S.B.E. Halkbilim (Etnoloji) Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Zhao, S., Grasmuck, S., Martin, J. (2008). “Identity Construction on Facebook: Digital Empowerment in Anchored Relationships.”, Computers in Human Behavior. 24. Elsevier: Amsterdam