Hat Sanatımız ve Hattat, Kaligrafist, Yazı Tasarımcısı ve Eğitimcisi Emin Barın

Hat sanatı, İslam medeniyeti çerçevesinde Arap yazısına bağlı olarak doğmuş ve gelişmiş güzel sanatlardan biridir. Sağlam bir usta-çırak ilişkisi ile öğrenilen ve kendi sınırları içinde yenilenen hat sanatımız, Batı'da bir benzeri olmadığından devamlı bir arınma haliyle günümüze kadar gelmiştir. Osmanlı hat sanatı Cumhuriyetin ilanından sonra da ·varlığını korumuştur. Güzel yazı geleneğini sürdüren Emin Barın bu geleneksel sanat dalında eşsiz ürünler vermiştir. Latin kaHgrafisinde usta, hat sanatında ayrı bir yeri olan bir uzman, matbaayı ve fotoğrafı, değişik baskı yöntemlerini bilen, yazı ve imza konularında bilirkişilik yapan bir ekspertiz, geleneksel . İslam-Türk sanatiarına vakıf, plastik sanatlar konusunda da yeterince bilgi ve deneyime sahip. bir cilt ve grafik sanatçısı idi. Başta Anıtkabir qlmak üzere çok sayıda kitabe yazıları vardır. Emin Barın, geleneksel kaligrafiden ve Türk- İslam kültüründen esinlenerek çizdiği yazı kompozisyonlarında, çağdaş . estetiğin gereklerini göz önünde tutmuş ve yazı ':düzenlem~lerini çağdaş kökenli bir beğeni doğrultusunda oluşturmaya özen göstermiştir.

Hat Sanatımız ve Hattat, Kaligrafist, Yazı Tasarımcısı ve Eğitimcisi Emin Barın

Art of calligraphy ıs one of the fine arts originated and developed from Arabian hand-writing art within the framework of the Islamic Ci\lilization. Our calligraphy art which taught and learned through a strong master-apprentice relationship and renewed within its own · structure from time to time has come to our century in a rather pure conditjon without any deformations as. there were no similar arts in the West which could influence it and make any deformations. Ottoman art of calligraphy has protected its existence also after announcement of the Republic. Emin Barın who has continuı=d the tradition of calligraphy has created unique works of art in this respect. He was a master in Latin calligraphy, a specialist having a unique place in the art of calligraphy and an assessor. who has an extensive level · of knowledge and experience in printing and photography as well as various printing techniques and involved in assessment activities regarding handwriting and signature issues while being also an expert in book-binding and graphics arts with his knowledge and experience in Islamic-Turkish arts and plastic arts. He has created many epitaphs including also the ones at Anıtkabir (tomb of Atatürk in Ankara). He has considered the requirements of the modern aestlietics and spent efforts in creating his handwriting arrangements in the directian of a modern taste getting inspired from traditional calligraphy and the Turkish-Islamic culture.