E. M. HAMDİ YAZIR'IN ÖLÜMSÜZLÜGE DAİR DÜŞÜNCELERi

E. M. Harndi Yazır son dönem mütefekkirlerimizin başında gelmektedir. O ruhun mahiyetinin tam olarak bilinemeyeceğini ancak onun hareket, hayat ve idrak olmak üzere üç önemli yetisi bulunduğunu belirtmektedir. Harndi Yazır'a göre, idrak sadece insan ruhuna ait bir niteliktir. Ruhun kendi başına kaim ebedi bir cevher değil, Tanrı'nın baki kılmasıyla baki kalabileceğini iddia etmektedir. O ölümden sonra hayatın mümkün olduğunu, insanlardaki adalet beklentisinin ve ilk yaratılışın bunun en önemli delili oldu- ğunu ileri sürmektedir

E. M. Harndi Yazır's Thoughts on Immortality

E. M. Yazır is the leading thinker of the recent epoch. He argues that the nature of the soul cannot be known completely, but it has three faculties which are movement, life and understanding. According to Harndi Yazır, the understanding is the sole quality of human spirit. He claims that the soul itself is not an eternal substance per se, however it can be eternal thanks to the God. He argues that anticipation of justice in people and initial creation are the most important evidences of the possibility of life after death. 

___

  • Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefe Tarihi, C. III, İstanbul Bilgi Üniversitesi
  • Yayınları, İstanbul2007.
  • Ahmet Ögke, Kur'an'da Nefs Kavramı, İnsan Yayınları, İstanbul
  • 1998.
  • Aristoteles, Metafizik, çev. Ahmet Arslan, Sosyal Yayınlar, 2. baskı,
  • İstanbul1996.
  • Aristoteles, Ruh Üzerine (De Anima), çev. Zeki Özcan, Alfa Yayınları,
  • İstanbul2000.
  • Buhari, Sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul1992.