AHMET ADNAN SAYGUN’UN “GENÇLİĞE ŞARKILAR” KİTABINDAKİ ESERLERİN FORM YAPILARI

Bu araştırmanın konusu, Ahmet Adnan Saygun’un 1937 yılında basılan “Gençliğe Şarkılar” kitabının içerisinde yer alan eserlerin form yapılarının incelenmesidir. Literatür taraması sonucunda Ahmet Adnan Saygun’un “Gençliğe Şarkılar” kitabı ile ilgili herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Çalışmanın amacı, eserlerin formal yapılarının anlaşılması ve daha doğru seslendirilmesidir. Bu araştırma durum tespitine dayanan nitel bir araştırmadır ve araştırmada doküman analizine dayalı veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacının elde ettiği bilgiler ışığında eserlerin form yapıları incelenmiş, bulguların ortak doğruluğunun belirlenmesi için uzman görüşü alınmıştır. Kitabın içerisinde yer alan altı eserin analizi sonucunda elde edilen verilerde, kitabın içerisindeki eserlerin bir, iki ve üç bölmeli şarkı formlarında oldukları görülmüştür. Bu formlarda yer alan dönemler ve cümleler tespit edilmiştir. Eserlerin bir, iki ve üç dönemden oluştukları, içerisinde yer alan cümlelerin değişkenlik gösterdiği belirtilmiştir. Eserlerin nota yazımına göre ise seslendirilirken dikkat edilmesi gereken gidişat hakkında bilgi verilmiştir.

FORM STRUCTURE OF THE WORKS IN AHMET ADNAN SAYGUN'S BOOK "SONGS FOR YOUTH"

The subject of this research is the examination of the form structures of the works in Ahmet Adnan Saygun's book "Songs for Youth " published in 1937. As a result of the literature review, no study was found about Ahmet Adnan Saygun's book " Songs for Youth ". The study aims to understand the formal structures of the works and to vocalize them more accurately. This research is qualitative research aimed at determining the situation and a data collection method based on document analysis was used in the research. Form structures of the works were examined with the information of the researcher, and expert opinion was taken to determine a common accuracy of the findings. According to the data obtained from the analysis of the six works in the book, it was seen that the works were in song forms with one, two, and three parts. The periods and sentences in these forms were identified. It was determined that the works consisted of one, two, and three periods, and the sentences in them vary. According to the writing of the notes, information was given about the course should be followed while performing.

___

  • Albuz, A. & Sağer, T. (2008). Eğitim müziği besteleme teknikleri. Maya Akademi Yayınları.
  • Aracı, E. (2001). Ahmed Adnan Saygun doğu-batı arası müzik köprüsü. Yapı Kredi Yayınları.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9 (2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Cangal, N. (2017). Müzik Formları. Arkadaş Yayınevi.
  • Davey, Lynn. (2009). The application of case study evaluations. (Çev:Tuba Gökçek). Elementary Educatıon Online, 8 (2), 1-3. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/90882
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Refiğ, G. (1991). A. Adnan Saygun ve geçmişten geleceğe Türk musikisi. Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi (Cilt 2). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi (Cilt 3). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sun, M. (2017). Çocuklar ve gençler için şarkı demeti 1960-2006. SUN Yayınevi.
  • Uçan, A. (2012). Eduard Zukmayer ve cumhuriyet müzik eğitimi. Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.