Yerleşik Bazı Siyer Rivayetlerinin Kuran-ı Kerim'e Arzı
Öz
Hz. Muhammed (s.)’in vahye ilk muhatap olmasıyla
birlikte peygamber olduğu bilinci ve peygamberliğinin ilk üç yılında gizliliği
ile ilgili yerleşik siyer rivayetleri ile Kur’ân-ı Kerim’in ilk inen ayetlerinin
beyanları arasındaki farklılıklar, çok açık ve nettir. Burada bize düşen, yukarıda
makale sınırlılığında naklettiğimiz şekilde, hiç tereddüt etmeden Kur’ânî
beyanları siyer nakillerinin önüne geçirmektir.
___
- KAYNAKÇABelâzûrî. Ensâbü’l-Eşrâf. C. 1. Mısır, 1959.
- Buharî. Bedu’l-Vahiy. C. 1. İstanbul: Mektebetü’l-İslamiyye, 1979.
- ———. Tecrîd-i Sarih. C. 10. Ankara: TTK, 1972.
- Fîruzabâdî, Mecdüddin. Basâiru Zevi’t-Temyîz. C. 5. Beyrut: el-Mektebetü’l-İlmiyye, 1992.
- Görener, İbrahim. “İletişim Unsurları Açısından vahiy-kıraat ilişkisi”. ERÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2001.
- ———. Tefsir ve Tefsir Usulü Üzerine Düşünceler. Kayseri: Laçin, 2004.
- Halil, İmadüddin. Muhammed Aleyhisselam. Konya: Yediveren, 2003.
- İbn Hişâm. Sîretü İbn Hişâm. C. 3. Beyrut: Daru İhyâi’t-Türâsü’l-Arabî, y.y.
- İbn İshâk, thk. Muhammed Hamidullah. Sîretü İbn İshâk. C. 1. Konya: Hayra Hizmet Vakfı, 1981.
- İbn Kesîr. el-bidâye ve’n-nihâye. C. 3. Beyrut: Dâr-ı İbn Kesîr, 2007.
- İbnü’l-Esîr. el-Kâmil fi’t-tarih. 2. baskı. C. 2. Beyrut: Dâru’l-Meârif, 2007.
- Köksal, M.Asım. Hz. Muhammed (A.S.) ve İslamiyet (Mekke Devri). İstanbul: İrfan Yayınevi, 1973.
- Mevdûdî. Tarih Boyunca Tevhid Mücadelesi ve Hz.Peygamber. C. 2. İstanbul: Pınar, 1983.
- Mevlana Şiblî. Asr-ı Saadet. C. 1. İstanbul: Toker Matbaası, 1973.
- Râzî, Fahreddin. Tefsîrü’l-Kebîr. 2. baskı. C. 28. Tahran: Dâru’l-Kütübü’l-ilmiyye, y.y.Taberî. Tarihu’l-Ümem ve’l-Mülük. C. 2. Lübnan: Daru İhyâi’t-Türâsü’l-Arabî, y.y.