MAĞCAN CUMABAY VE DÖNEMİNİN DİĞER ŞAİRLERİNDE MİLLİ ÜLKÜ

Makalede Kazak şiirinde Türkçülük ve Kazak ulusal kimliğinin ortaya çıkışı, Mağ- can Cumabay’ın şiirlerindeki milli amaç, milli gayelerin tarihî sosyal temeli, XX. yüzyıl başlarında “Alaş” idealine bağlı diğer aydınların görüşlerindeki benzerlik ve paralellik çerçevesinde araştırılmıştır. Mağcan ve dönemindeki şairlerin Kazaklık bilincini şiirlerinde işlemeleri, aralarındaki benzer veya ortak imajlar, modern şiire katkıları gibi konular üzerinde durulmuştur.

In the article the national purpose, historical and sociological bases in Mağcan Cumabay’s poems is studied as a part of similarities and differences in other intellectuals’ opinions who are devoted to “Alaş” idea in the beginning of XX-th century.

___

Abay Şığarmalarının Eki Tomdık Tolık Jinağı (2004), 1. c., Almatı, Kazak Universiteti Baspası.

Amantay (2010) Şarip, “Söz Öneri Jane Ulttık Ruh”, Astana, Pedagogika Press Baspası.

Beysenbay (1993) Kenjebayev, XX. Ğasır Basındağı Edebiyet, Almatı. “Bilim” Baspası.

Ķamzabekulı (1997) D., Ruħaniyat, Almatı, Bilim Baspası.

Kazak Edebiyetinin Tariħı (2006), 6 cilt; “XX. Ğasırdın Basındağı Kazak Edebiyeti (1900-1917)”, Almatı, Atamura Baspası.

Mağjan (1996) Cumabay, Şığarmaları, 3 ciltlik, 3. c., Almatı, Bilim Baspası. 260 49

Sultanmahmut (1993) Torayğırov, Eki Tomdık Şığarmalar Jinağı, 1. c., Almatı, Atamura Baspası XX. Ğasırdağı Kazak Edebiyeti, Oktiyabr Aldındağı Kezeñ (1983). Ğılım Baspası, 312 c.