Meslekî Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Kullanılan Ud Metodları Üzerinde Karşılaştırılmalı Bir Çalışma

Öz Bu makalede, bugün itibarı ile meslekî müzik eğitimi veren kurumlarda kullanı- lan ud metotları, içerikleri açısından ele alınmış, vücudun pozisyonu, el ve mızrabın kullanılışı, mızrap kullanımı, kullanım bölgeleri, parmakların kullanımı, pozisyon eğitimi, süslemeler, süsleme örnekleri ve çeşitli seslendirme tekniklerinin öğretimi, süslemelerin ve icra tekniklerinin kullanımdaki sıralanışı, makamların anlatımı, makam sıralaması, metot yöntemleri, etütlerin birbirleri ile ilişkisi, gibi başlıklar esas alınarak mukayese edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma ile mevcut ud metotlarındaki benzerlik ve farklılıkların tespiti hedeflenmiş olup, ud eğitiminde ortak tavra ulaşmak amacı taşınmıştır.

___

  • Akdoğu, Onur (1992). Ud Metodu, İzmir.
  • Atasoy, M. Ulaş (2005). Kaval Eğitim Sürecinin 1. Yılında Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Tekniklerin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Can, M. C., Can, N. (1995). “Tarih İçinde UD”, Milli Folklor Dergisi, İstanbul.
  • Günay, Edip (1982). “Türk Musikisinde Köklendirilmiş Çalgı Metotları Hazırlamada Karşılaşılan Güçlükler”, IV. Milletlerarası Türkoloji Kongresi, Eylül, İstanbul.
  • Güngör, Sevgican (2009). Ud Metodu, Ankara.
  • Kaçar, Yahya Gülçin (2005). Ud Metodu, Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi.
  • Oter, Tolga (2009). “Geçmişten Günümüze Ud Yapımcıları ve Ud Yapımında Kullanılan Yöntemler”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 27, Konya.
  • Tanrıkorur, Cinuçen (t.s.). Ud Metodu (Basılmamış).
  • Targan, Ş. Muhiddin (1995). Ud Metodu. İstanbul: Çağlar Musıkî Yay.
  • Tokatlı, Atilla (1973). Ansiklopedik Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Torun, Mutlu (2000). Ud Metodu. İstanbul: Çağlar Yay.
  • Tura, Yalçın (1999). “Türkiye’de Müzik Eğitiminin Güncelleştirilmesi”, V. İstanbul Türk Müziği Günleri Türk Müziğinde Eğitim Sempozyumu, (Haz. Göktan Ay), Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Tutan, Ali “Ud Sözcüğünün Etimolojisi ve Ud’un Tarihçesi”. Erişim Tarihi: 02.12.2009 www.turkmusikisi.com/calgilar/ud.htm.
  • Uslu, Mustafa (2001). “Türkiye’de Çalgı Eğitiminin Yaygınlaştırılmasında ve Geliştirilmesinde Medya Birimlerinin Önemi ve Gerekliliği”, İstanbul Müzdak Müzikte 2000 Sempozyumu, Ankara: Kültür Bakanlığı.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi-Cover
  • ISSN: 1304-4990
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Yayıncı: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü
Sayıdaki Diğer Makaleler

Türkiye’de İşçi Sendikalarının Siyasal ve Sosyolojik Özellikleri Üzerinden Tarihsel Süreç İçinde Değerlendirilmesi

Ensar YILMAZ

Çok alanlı kararlılık ölçeği'ni Türkçeye uyarlama çalışması

Enver SARI

Algılanan Örgütsel Desteğin Çalışanların İş-Aile, Aile-İş Çatışması, Örgütsel Özdeşleşme ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Savunma Sektöründe Bir Araştırma

Ömer TURUNÇ, Mazlum ÇELİK

İşletmelerde Etkinlik ve Performans Ölçmede VZA, Kümeleme ve TOPSIS Analizlerinin Kullanımı: İMKB İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama / Using DEA, Cluster and TOPSIS in Measuring Businesses Efficiency and Performance: An Application on ISE Businesses

Ali ÖZER, Meryem ÖZTÜRK, Abdulkadir KAYA

Tarih Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bilgi Kaynaklarına İlişkin Görüşleri

Aydın GÜVEN, Muammer DEMİREL

Türkçe Dersinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Yönetici Görüşleri

Akif ARSLAN, Salih ORHAN, Abdulkadir KIRBAŞ

Meslekî Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Kullanılan Ud Metodları Üzerinde Karşılaştırılmalı Bir Çalışma

İsmail Hakkı GERÇEK

Nietzsche ve Nihilizm Kalkanına Yaşamın Yadsınmasını Kazımış Olan Bir Felsefe

Sebahattin ÇEVİKBAŞ

Karşılaştırmalı Bir Çözümleme Denemesi (Montaigne -Rousseau-Baudelaire) / Essay of an Comparative Analysis (Montaigne -Rousseau-Baudelaire)

Yavuz KIZILÇİM

Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi?

A. Halim ULAŞ, Ceyhun OZAN