Germen Mitolojisinde Yaratılış

Çalışmamızda Germen Mitolojisinde ortaya çıkan yaratılış öyküsüne yer vermeye çalıştık. Mitolojik öyküler farklı toplumlarda ve kültürlerde de gelişse, birbirlerinden etkilendikleri aşikardır. Sanata ve yazınsal yapıtlara kaynaklık eden mitoloji ile ilgili kısaca bilgiler vermeye çalışarak her kültürde ortaya çıkan yaratılış öyküsünü biz Germen mitolojisinde ele almaya çalıştık. “Başlangıçta Ginnungagap yani uçurum vardır” diye başlayan söylencenin devamında gelişen devlerin yaratılışı, sonrasında tanrıların yaratılışına yer vererek “Yggdrasil” diye adlandırılan yaşam ağacı, Germen mitolojisindeki dokuz alemi oluşturmaktadır. İlk canlı olan dev Ymir’in vücudunun her bir uzvundan deniz, dağ, taş vs. yaratılmıştır. Aynı zamanda Germen mitolojisindeki önemli tanrı ve tanrıçalar hakkında bilgi vermeye çalıştık. Özellikle tanrılar ve devler arasındaki Ragnarok, Tanrıların alacakaranlığı, dünyanın sonu, ya da kıyamet günü olarak adlandırılan savaşın meydana gelmesinde kendini gösterecek olan işaretlere değinmeye çalıştık.

In our study we tried to include creation story arisen in Germanic mythology. Even though mythologic stories are developed in various societies and cultures, it is clear that they are affected by one another. Trying to give information associated with mythology that provides inspiration for art and literary works shortly, we aimed to address myth of creation in Germanic mythology which appears in every culture.In the continuation of the legend saying “There is Ginnungagap id est abyss initially.” creation of titans, and then gods and goddesses were ranked and the life tree called “Yggdrasil” constituted the nine universes of Germanic myth. The sea, stone, mountain etc. were all created from every limb of Ymir’s body, the first living being, giant. The study, at the same time, attempts to give information about gods and goddesses in Germanic Mythology. We also examined some signs such as Ragnarok that will be seen during the war named twilight of Gods, eschaton or domesday.

___

  • Baldwin, J. (2009). Siegfried’in Hikayesi. (Çev. N. Benzergil,). İzmir: İlya Yayınları.
  • Beydili. C. (2004). Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük. (Çev. E. Ercan). Ankara: Yurt Kitap Yayın.
  • Biedermann H. (1998). Knaurs Lexikon der Symbole. Verlag Droemer Knaur.
  • Comte, F. (2000). Mitoloji Sözlüğü. (Çev. M. Erkan). İstanbul: Zed Yayınları.
  • Dahn, F./Th. (2010). Germanische Götter und Heldensagen. Germany: Marixverlag.
  • Eliade, M. (2003). Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi Cilt I - Taş Devrinden Eleusis Mysteria’larına. (Çev. A. Berktay). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Golther, W. (2011). Germanische Mythologie. München: Marix Verlag.
  • Guerber, H. A. (2009). Destanlar Kitabı. (Çev. S. B. Çağlan). İzmir: İlya Yayınları.
  • Keleş, N. (2010). Nibelunglar Destanı, Tarih-Kültür- Edebiyat Analizi. Erzurum: Bozkır Yayınları.
  • NTV, (2010). Mitoloji Başvuru Kitapları. İstanbul: NTV Yayınları.
  • Page, R. I. (2009). İskandinav Mitleri. (Çev. İ. Yılmaz). Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Rosenberg, D. (2006). Dünya Mitolojisi-Büyük Destan ve Söylenceler Antolojisi. (Çev. K. Akten & E. Cengiz). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tetzner, R. (2004). Cermen Tanrı ve Kahramanlarının Efsanesi I, II. (Çev. A. Yarbaş). İzmir: İlya Yayınları.
  • Wilkinson, Ph. (2010). Efsaneler&Mitler. (Çev. E. Lakşe). İstanbul: Alfa Yayınları.