Dijital Bir Deneyim Olarak Artırılmış Gerçeklik

COVID-19 Pandemisiyle beraber sergilerin dijital ortamlara taşınması önemli hale gelmiş ve sanat tüketimi görünür bir değişim yaşamıştır. Müze ve galeri gibi sergileme alanları COVID-19 pandemisinde ziyaretçileriyle tekrar aktif hale gelebilmek için alternatif çözüm arayışlarına girmiştir. Dijital içerikler için artan bir talebin yaşandığı bu süreçte Artırılmış Gerçeklik teknolojisi de sanat tüketimi ve dijital bir sergileme deneyiminin devam etmesine olanak sağlamıştır. Çalışma içerisinde kullanıcıların fiziksel olarak sergileme alanlarında bulunmasıyla gerçekleşen Artırılmış Gerçeklik deneyimlerinin aksine bulundukları her ortamı sergi alanına dönüştürebildikleri dijital deneyimlerden bahsedilmektedir. Bu yönüyle çalışma diğer AG çalışmalarından ayrılmakta ve önem arz etmektedir. Yapılan araştırma kullanıcıların kendi belirlediği alanları bir sergi ortamına veya sanat fikrine dönüştürdüğü Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının literatür analizini ve AG yoluyla yaşanılan sanat deneyimiyle ortaya çıkan farklılıkları göstermektedir.

___

  • Casteleiro-Pitrez, J. (2022). “Information design for augmented reality challenges and concerns of interdisciplinary practice, Virtual and Augmented Reality for Architecture and Design”, eds. Elisângela Vilar, Ernesto Filgueiras, Francisco Rebelo, New York: CRC Press.
  • Dewey, J. (1934). “Art as Experience”, 1. Basım, New York: Penguin Group.
  • Locker, Pam. (2011). Basics Interior Design 02 Exhibition Design. Lausanne: Ava Publishing Sa.
  • Marr, B. (2021). Extended Reality in Practice, 1.Basım, Chichester: John Wiley & Sons.
  • Mc, Andrew. (2008). “The art museum from Boullee to Bilbao. California” 1.Basım, California: University of California Press.
  • NEMO (2020), “Survey on the impact of the COVID-19 situation on museums in Europe”. Final report. https ://www.nemo.org/filea dmin/Datei en/publi c/NEMO_docum ents/NEMO_COVID 19_Repor t_12.05.2020.pdf, Erişim tarihi: 10.09.2022 Radermecker, A.-S. V. (2021). “Art and culture in the COVID-19 ERA: For a consumer-oriented approach”. SN Business & Economics, Sayı 4, s. 4-14.
  • http 1: Estiler, K. (2020). “All Show’ platform allows artists to self-publish their work and buyers can preview them at home”, https://hypebeast.com/2020/4/all-show-augmented-reality-exhibition-sebastian-errazuriz, Erişim: 13.10.2021
  • http 2: Gibson, E. (2020). “Augmented-reality exhibition launched to sell artwork during pandemic”, https://www.dezeen.com/2020/04/17/all-show-augmented-reality-exhibition-sebastian-errazuriz/, Erişim tarihi: 11.10.2021
  • http 3: Hahn, J, (2020). “Olafur Eliasson's AR Earth Speakr app lets children voice concerns about the climate”, https://www.dezeen.com/2020/08/11/earth-speakr-olafur-eliasson-app-ar-design technology/, Erişim tarihi: 11.10.2021
  • http 4: Earthspeakr, (2022) https://earthspeakr.art/en/about