DEĞİŞEN, GELİŞEN, DÖNÜŞEN ESER: SANATIN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ : Seramik Özelinde Kişisel Sanat Projeleri

Bu çalışmada; sanatçı/araştırmacı tarafından daha önce yapılan sanatsal nesneler/ eserler, sanatın ve sanat eserinin sürdürülebilirliği noktasında tekrar ele alınarak değişim ve dönüşüm olanakları incelenmiştir. Kişisel olarak daha önceki yıllarda üretilen seramik eserler, biçimsel ve kavramsal değişikliklere uğratılmış, süreçler analiz edilerek raporlanmış olup, sanatsal ve uygulama araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bir yöntem belirlenmiştir. Çalışmanın bir diğer odağı ise, seramik malzemesinin, fiziksel ve kavramsal dönüşüm karşısındaki sanat nesnesi ve sanatçısı ile kurduğu ilişkinin bir tartışmasını yapmaktır. Bu makalede önerilen ve deneyimlenen; bu uygulamanın hem sanatçı hem de sanatçı/akademisyenler için bir çalışma metodu olarak ne gibi perspektifler oluşturabileceğinin incelenmesidir.

Altering, Developing, Transforming Artwork: Sustainability of Art Personal Art Projects in the Specific Field of Ceramics

In this paper; the artistic objects/works made by the artist/researcher have been reconsidered in terms of the sustainability of the art and the artwork, and the possibilities of alteration and transformation have been examined. The ceramic works produced personally in previous years have been subjected to formal and conceptual alterations, the processes have been analyzed and reported, and a method using artistic and practiced research methods has been determined. Another focus of this paper is to discuss the relationship the ceramic material establishes with the art object opposing the physical and conceptual transformation and with its artist.What is recommended and experienced in this article is, examining what perspectives this practice can create as a working method for both artists and artists/academics.

___

  • Atakan, G. (2014). Yaratıcı Tasarım Sürecinde Bilişsel Yaklaşım ve Üstbilişsel Farkındalık.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı. Ankara.
  • Derrida, J. (1987). The Truth in Painting. (G. Bennington and I. Mcleon, Translate). London: University of Chicago Press.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and Cognitive Monitoring: A New Area of Cognitive- Developmental Inquity [Üstbiliş ve Bilişsel İzleme: Yeni Bir Bilişsel- Gelişim Sorgulama Alanı]. American Psychologist, Vol 34, No. 10, 906-911. Erişim Adresi:https://pdfs.semanticscholar.org/7817/fe40a0c10af647a76753d9b53f511df 704a7.pdf
  • Glendinning, S. (2014). Derrida. (N. Örge, Translate). İstanbul: Dost Yayınları.
  • Mäkelä, M. (2007). Knowing Through Making: The Role of the Artefact in Practice- led Research. [Yapma Yoluyla Bilmek: Uygulamaya Dayalı Araştırmalarda Eserin Rolü]. Know Techn Pol, 20, 157-163. Doi: 10.1007/s12130-007-9028-2
  • Mäkelä, M., Nimkulrat, N., Dash, D. P., & Nsenga, F.-X. (2011). On reflecting and making in artistic research. Journal of Research Practice, 7(1), Article E1. Erişim adresi: http://jrp.icaap.org/index.php/jrp/article/view/280/241
  • Genç, S. (2017). Amatör Yosun Yetiştiriciliği. Erişim adresi: https://www.youtube.com/watch?v=K0b-wwKMyVE , Erişim Tarihi: 1 Mayıs 2021.