DOGTOOTH: ALGISAL BİR HAPİSHANEDE KAPANA KISILMIŞLIK

Yorgos Lanthimos'un 2009 tarihli Dogtooth/Kynodontas lmi oldukça sıradışı bir ailenin hayatını merkeze alır ve insan doğası, bilinç ve gerçeklik algısı ile ilgili sorular sorar. Dogtooth filmi, en temel insani içgüdülerin bile alternatif bir Sembolik Düzen içinde uydurulmuş kural ve kısıtlamalarla manipüle edilebileceğini gösterdiği için filmin psikanalitik analizi insan doğası ile ilgili farklı bir kavrayışa ulaşmayı mümkün hale getirmektedir. Filmde üç kardeşin bilinçaltının ve gerçeklik algısının aile yapısı içinde uygulanan alışılmışın dışındaki davranış ve dil kalıplarıyla nasıl yapılandırıldığı ve manipüle edildiği gösterilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Dogtooth filmini psikanalitik bir yaklaşımla ele alarak kişinin maruz kaldığı Sembolik Düzenin onun hem bilinçaltının yapılandırılmasında etkili olduğunu hem de o kişinin düşünce ve bilincine sınırlar koyarak içinden kaçması mümkün olmayan algısal bir hapishane yarattığını ortaya koymaktır.

DOGTOOTH: ENTRAPMENT IN A PERCEPTUAL PRISON

Yorgos Lanthimos' 2009 lm Dogtooth/Kynodontas centers on the life of a rather unusual family and raises questions regarding human nature, consciousness, and perception of reality. A psychoanalytic approach to the lm makes it possible to have a different understanding of human nature as the lm emphasizes that even the basic human instincts can be manipulated through constructed rules and restrictions within an alternative Symbolic Order. In the lm, it is demonstrated how the unconscious and perception of reality of three siblings are constructed and manipulated through unconventional behavior and language patterns within the family environment. The main objective of this study is to present a psychoanalytic approach to Dogtooth to reveal that the Symbolic Order one is exposed to not only structures his/her unconscious but also sets limits to his/her thinking and consciousness, creating a perceptual prison from which it is impossible to escape

___

  • Barry, P. (1995). Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester & New York: Manchester University