Türk Sineması'nda Kent ve Öteki

Bu çalışmada modern bireyin kent içerisindeki konumu tartışılmıştır. Kentler, insanları yalnız kalabalıklara dönüştüren mekanlar olmasının yanı sıra, onlara kimlik kazandıran bir içeriğe de sahiptir. Bu nedenle kent,modern ya da modern olmaya çalışan dünyada önemli bir ayrıştırma mekanıdır. Çalışmanın ana ekseninde son dönem Türk Sineması'nın (1990'1ı yıllardan günümüze kadar) kente nasıl baktığı sorgulanmıştır. Seçilen filmlerle birlikte kentin, insanları acımasızca kategorize edip, dışiaya rak, 'öteki'leştirdiği tezi doğrulan mıştır. Sonuçta kent tüm parçaları ile varolmaya devam eden bir doku, 'ben ve öteki' ise kentin ve modern dünyanın vazgeçilmez unsurlarıdır. Bu unsurlar da Genç Türk Sinemacıların ilgisini çekmeye ve kameralarından yansımaya devam etmektedir.
Anahtar Kelimeler:

Öteki, Kent, Göç, Sinema, Kimlik