EROL DERAN’IN KANUN İLE ESER İCRASININ ÖZELLİKLERİ

Bu araştırmada; Prof. Erol DERAN’ın biyografisi ve özellikle kanun sazı ile eser icrasındaki özellikler sunulmaya çalışılmıştır. Yazılı ve yayımlanmış kaynakların yanı sıra, özel görüşmelerden faydalanılarak Prof. Erol DERAN’ın sanatı, müzisyenliği ve akademisyenliği yansıtılmak amaçlanmış olup bu doğrultuda bibliyografi ve diskografilerin yanı sıra Türk makam müziğine katkıları ve kanun icra kayıtlarının notaya alınmak sureti ile yapılan analizler ayrıntılı olarak sunulmuştur. Çalışmada hedeflenen bir başka olgu da; öğrencilikten icracılığa, icracılıktan sanatçılığa ve akademisyenliğe, eğitmenliğe kadar katedilen müzikal evrim süreçleri Prof. Erol DERAN’ın şahsında örneklendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler:

Erol Deran, Kanun

___

  • Büyük Türk Ansiklopedisi (1990) , Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. 2. 217.
  • Altuntaş, T. (2006). Erol Deran ve Müzik Sanatına Katkıları. Lisans Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı
  • Ersoy A. (1986). Boğaz peysajları ile Erol Deran. Sanat Çevresi, 98, s. 34.
  • Deran, E. (2002) Türk Musikisi Eğitiminde Usta-Çırak İlişkisi ve Akademik Kariyer.Motif. İstanbul: Pınarbaş Matbaacılık. 28. s. 8-9.
  • Deran, E. Türk Mûsıkîsi'nde Klâsik Formdaki Eserlerin Kânun İle İcrası Üzerine Bazı Düşünceler, 3. Müzikoloji Sempozumu Bildirileri, Maçka/İstanbul: Müzikoloji Derneği Yayınları.
  • Sayın, N. Erol İçin(1991). Sanat Çevresi, Istanbul: Kültür ve Sanat. 158. s. 8-9
  • Şenel, S. Erol Deran CV'si. Yayımlanmamış Eser, Istanbul Teknik Üniversitesi Türk Musıkisi Devlet Konservaturaı, İstanbul.
  • Torun, M. (1996) Ud Metodu. İstanbul: Pan Yayıncılık Uludoğan, Ü. Erol Deran ile Bir Söyleşi (1991) Sanat Çevresi, İstanbul: Kültür ve Sanat. 158, s. 10-11.
  • Deran, E. (12.04.2004), görüşme
  • Torun, M.(17.06.2013), görüşme