Transmedya hikâye anlatıcılığı: Kötü Çocuk örneği

Bir hikâyenin film, televizyon, kısa film, çizgi roman, animasyon, mobil, pazarlamalı sunumlar ve sosyal medya gibi birden fazla platformda sunulmasına transmedya hikâye anlatıcılığı denilmektedir. Hedef kitlenin de etkileşim ve katılımını içeren transmedya hikâyeciliği son yıllarda popüler bir anlatı tarzına dönüşmüştür. Bu çalışmada internet tabanlı bir platform olan Wattpad’de hikâye yazarlarından Büşra Küçük’ün Kötü Çocuk adlı hikâyesi incelenecektir. Kötü Çocuk hikâye olarak Wattpad platformu dışında kitap olarak basılmış bununla birlikte sinema filmine dönüşmüştür. Kötü Çocuk, hedef kitlenin de sosyal ağlarda etkileşime girdiği bir hikâyedir. Bir transmedya hikâye anlatıcılığının özelliklerini taşıyan Kötü Çocuk bu anlatı tarzının özellikleri bağlamında incelenecektir. Çalışmada bir nitel araştırma yöntemi olan örnek olay incelemesi yapılacaktır. Çalışmada hikâye, yer aldığı platformlar (Wattpad, basılı kitap, sinema filmi, sosyal ağlar ve bloglar) üzerinden incelenecektir.

Transmedia storytelling: Kötü Çocuk case

When a story is presented on multiple platforms such as film, television, short movies, comics, animation, mobile, marketing presentations and social media it is called transmedia storytelling. Transmedia storytelling, involving the interaction and participation of the target group, has become a popular narrative in recent years. In this study, one of the writers of Wattpad, an internet-based platform, will examine the story of Büşra Küçük's Kötü Çocuk. It has turned into a movie with the story printed as a book outside the Wattpad platform. Kötü Çocuk is a story that the target is also interacting with social networks. Kötü Çocuk bearing the characteristics of a transmedia narrative will be examined in the context of the characteristics of this narrative style. A case study is a qualitative research method in the study. In the study, the story will be reviewed on the platforms (Wattpad, printed books, motion pictures, social networks and blogs).

___

  • Bolin, Göran (2007) Media Technologies, Transmedia Storytelling and Commodification. Ambivalence Towards Convergence: Digitalization and Media Change, Ed. Tanja Storsul and Dagny Stuedahl, p. 237-248. Sweden: Nordicom.
  • Box Office (2017) https://boxofficeturkiye.com/yillik/?yil=2017&yilop=tum Erişim Tarihi 14.08.2017.
  • Daryoosh, Hayati (2012) Transmedia Storytelling: A Study of the Necessity, Features and Advantages. International Journal of Information and Education Technology, 2 (3): 196-199.
  • Dönmez, Mevlüt; Güler, Şakir (2016) Transmedya Hikâyeciliği “Doritos Akademi” Örneği İncelemesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16): 155-175.
  • Evans, Elizabeth (2011) Transmedia and Television: Audiences, New Media and Daily Life, UK: Routledge.
  • Giovagnoli, Max (2011) Transmedia Storytelling: Imagery, Shapes And Techniques, Trans. Feny Montesano - Piero Vaglioni. Max Giovagnoli & ETC Press.
  • Grandío, María del Mar; Bonaut, Joseba (2012) Transmedia Audiences and television Fiction: A Comparative Approach Between Skins (UK) and El Barco (Spain). Journal of Audiences & Reception Studies, 9 (2): 558-574.
  • Jenkins, Henry (2016) Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü, Çev. Nihan Yeğengil. İstanbul: İletişim.
  • Kalogeras, Stavroula (2014) Transmedia Storytelling and the New Era of Media Convergence in Higher Education, UK: Palgrave Macmillan.
  • Philips, Andrea (2012) A Creator’s Guide to Storytelling Transmedia, USA: McGraw-Hill.
  • Scolari, Carlos Alberto (2009) Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production. International Journal of Communication, 3: 586-606.
  • Thon, Jan-Noël (2016) Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture, Lincoln and London: University of Nebraska Press.
  • Wattpad (2017) https://www.wattpad.com/ Erişim Tarihi: 10.08.2017.
  • Vini Uehara'nın Denim Günlüğü | Mavi (2017) https://www.youtube.com/watch?v=P4ATTGtK64I Erişim tarihi: 06.08.2017.