Bu çalışma postmodern çağda genel olarak ahlak, özel olarak insan/kadın haklarıbağlamında modernizm ve postmodernizmin konumlarını tartışmaktadır.Makalenin temel iddiası modernist epistemolojinin postmodern kırılmayauğramasına rağmen ahlak konusundaki uluslararası tartışmalarda hala etkisinidevam ettiriyor olduğudur. Bunun örnekleri makalede güncel insan hakları/kadınhakları örgütleri üzerinden verilmektedir. Bu örnekler makalede oryantalizm,sömürgecilik ve modernizm bağlantılarıyla tartışılmaktadır.
This study discusses the positions of modernism and postmodernism in the postmodern age in the context of morality in general and human/women's rights in particular. The main claim of the article is that modernist epistemology, despite its postmodern rupture, is still influencing international debates on morality. Examples of this are given through current human rights/women's rights organizations. These examples are discussed with links to orientalism, colonialism, and modernism. "> [PDF] AŞILAMAYAN EPİSTEMOLOJİ: POSTMODERN ÇAĞDA EVRENSEL İNSAN/KADIN HAKLARINI SAVUNMAK | [PDF] UNBRIDGEABLE EPISTEMOLOGY: DEFENDING UNIVERSAL HUMAN/WOMEN’S RIGHTS IN POSTMODERN AGE Bu çalışma postmodern çağda genel olarak ahlak, özel olarak insan/kadın haklarıbağlamında modernizm ve postmodernizmin konumlarını tartışmaktadır.Makalenin temel iddiası modernist epistemolojinin postmodern kırılmayauğramasına rağmen ahlak konusundaki uluslararası tartışmalarda hala etkisinidevam ettiriyor olduğudur. Bunun örnekleri makalede güncel insan hakları/kadınhakları örgütleri üzerinden verilmektedir. Bu örnekler makalede oryantalizm,sömürgecilik ve modernizm bağlantılarıyla tartışılmaktadır. "> Bu çalışma postmodern çağda genel olarak ahlak, özel olarak insan/kadın haklarıbağlamında modernizm ve postmodernizmin konumlarını tartışmaktadır.Makalenin temel iddiası modernist epistemolojinin postmodern kırılmayauğramasına rağmen ahlak konusundaki uluslararası tartışmalarda hala etkisinidevam ettiriyor olduğudur. Bunun örnekleri makalede güncel insan hakları/kadınhakları örgütleri üzerinden verilmektedir. Bu örnekler makalede oryantalizm,sömürgecilik ve modernizm bağlantılarıyla tartışılmaktadır.
This study discusses the positions of modernism and postmodernism in the postmodern age in the context of morality in general and human/women's rights in particular. The main claim of the article is that modernist epistemology, despite its postmodern rupture, is still influencing international debates on morality. Examples of this are given through current human rights/women's rights organizations. These examples are discussed with links to orientalism, colonialism, and modernism. ">

AŞILAMAYAN EPİSTEMOLOJİ: POSTMODERN ÇAĞDA EVRENSEL İNSAN/KADIN HAKLARINI SAVUNMAK

Bu çalışma postmodern çağda genel olarak ahlak, özel olarak insan/kadın haklarıbağlamında modernizm ve postmodernizmin konumlarını tartışmaktadır.Makalenin temel iddiası modernist epistemolojinin postmodern kırılmayauğramasına rağmen ahlak konusundaki uluslararası tartışmalarda hala etkisinidevam ettiriyor olduğudur. Bunun örnekleri makalede güncel insan hakları/kadınhakları örgütleri üzerinden verilmektedir. Bu örnekler makalede oryantalizm,sömürgecilik ve modernizm bağlantılarıyla tartışılmaktadır.

UNBRIDGEABLE EPISTEMOLOGY: DEFENDING UNIVERSAL HUMAN/WOMEN’S RIGHTS IN POSTMODERN AGE

This study discusses the positions of modernism and postmodernism in the postmodern age in the context of morality in general and human/women's rights in particular. The main claim of the article is that modernist epistemology, despite its postmodern rupture, is still influencing international debates on morality. Examples of this are given through current human rights/women's rights organizations. These examples are discussed with links to orientalism, colonialism, and modernism.

___

  • Abu-Lughod, L. (2013), Do Muslim Women Need Saving?,Cambridge: Harvard University Press.
  • Asad, T. (2003), Formations of the Secular: Christianity, Islam, Modernity, Stanford: Stanford University Press.
  • Balcı, E.N. (2013), Metnin Bilinçaltı: Edward Said’de Örtük Şarkiyatçılık, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 22(2), s.151-167.
  • Bauer, T. (2019), Müphemlik Kültürü ve İslam: Farklı Bir İslam Tarihi Okuması, (Çev.: T. Bora), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bauman, Z. (1998b), Postmodern Etik, (Çev.: A. Türker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (2003), Modernlik ve Müphemlik, (Çev.: İ. Türkmen), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (1998a), On Universal Morality and the Morality of Universalism, The European Journal of Development Research, 10(2), s.7-18.
  • Benhabib, Ş. (1999), Modernizm, Evrensellik ve Birey: Çağdaş Ahlak Felsefesine Katkılar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bielefeldt, H. (2000), “Western” versus “Islamic” Human Rights Conceptions? A Critique of Cultural Essentialism in the Discussion on Human Rights, Political theory, 28(1), s.90-121.
  • Bunting, A. (1993), Theorizing Women's Cultural Diversity in Feminist International Human Rights Strategies, Journal of Law and Society, 20(1), s.6-22.
  • Bush, L. (2001), Radio Address by Mrs. Bush, https://georgewbushwhitehouse.archives.gov/news/releases/2001/11/20011117.html, (Erişim Tarihi: 09.09.2020).
  • Desouki, K. (2020), Egypt: Spate of ‘Morality’ Prosecutions of Women Arrests, Jail for Violating ‘Family Values’, https://www.hrw.org/news/2020/08/17/egypt-spate-moralityprosecutions-women, (Erişim Tarihi: 20.08.2020).
  • Donnelly, J. (2007), The Relative Universality of Human Rights, Human Rights Quarterly, 29(2), s.281-306.
  • Giddens, A. (2004), Modernliğin Sonuçları, (Çev.: E. Kuşdil), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • IGFM. (2020), IGFM Auf Einen Blick, https://www.igfm.de/igfm-aufeinen-blick/, (Erişim Tarihi, 09.09. 2020).
  • IGFM. (2020), Oft Gestellte Fragen, https://www.igfm.de/oft-gestelltefragen/, (Erişim Tarihi, 09.09. 2020).
  • IGFM. (2020), Toxische Mischung aus Kultur und Religion, https://www.igfm.de/frauenrechte-in-aegypten-toxische-mischungaus-kultur-und-religion/, (Erişim Tarihi, 09.09. 2020).
  • IGFM. (2020), Frauen Unter der Scharia, https://www.igfm.de/frauenunter-der-scharia/,(Erişim Tarihi, 09.09. 2020).
  • IGFM. (2020), Heirat im Islam, https://www.igfm.de/heirat-im-islam/, (Erişim Tarihi, 09.09.2020).
  • IGFM. (2020), Anzeigenkampagne: IGFM verurteilt Diskriminierung von Frauen,https://www.igfm.de/anzeigenmotive-zufrauenrechten/,(Erişim Tarihi, 09.09.2020).
  • Kallek, C. (1998), Hisbe, https://islamansiklopedisi.org.tr/hisbe, (Erişim Tarihi, 09.09.2020).
  • Lyotard, J.F. (2013), Postmodern Durum, (Çev.: İ. Birkan), Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • MacIntyre, A. C. (1991), Community, Law, and the Idiom and Rhetoric of Rights, Listening, 26(2), s.96-110.
  • Mouffe, C., & Holdengräber, P. (1989), Radical Democracy: Modern or Postmodern?, Social Text, (21), s.31-45.
  • Mutua, M. (2002), Human Rights: A Political & Cultural Critique, Philedelphia: University of Pennsylvania Press.
  • Nuttall, J. (2011), Ahlak Üzerine Tartışmalar: Etiğe Giriş, (Çev.: A. Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Pollis, A. ve Schwab, P. (2006), Human Rights: A Western Construct With Limited Applicability, (Eds.: C. Koggel), Moral Issues in Global Perspective I: Moral and Political Theory, Canada: Boradview Press, s.60-71.
  • Raptis, B. (2020), Böyle Söylerdi Nietzche: Nihilizm, Post-Truth ve Benzerleri, Pasajlar: Post-Truth Çağı, 4(1), s.57-71.
  • Said, E.W. (2016), Şarkiyatçılık: Batı’nın Şark Anlayışları, (Çev.: B. Yıldırım), İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Wagner, P. (2005), Modernliğin Sosyolojisi: Özgürlük ve Cezalandırma, (Çev.: M. Küçük), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Whitman, J. Q. (2009), Western Legal Imperialism: Thinking About The Deep Historical Roots, Theoretical Inquiries in Law, 10(2), s.305-332.
Academic Researches Index - FooterLogo