Ahmet Hamdi Tanpınar, Sembolizm'e olduğu kadar resim akımlarından Empresyonizm'e de bağlı bir sanatkârımızdır. Bu bağlılık, Huzur ile Aydaki Kadın'da özellikle manzara tasvirlerinde görülür. Empresyonist resimle önem kazanan doğal ışık, ışık oyunları, ışığın manzara üzerindeki farklı yansımaları; günün farklı zaman dilimlerini yakalama konusundaki özel dikkat, Tanpınar'ın bazı şiirlerinde ve imajlarında dikkat çekecek orandadır. Yazımızda Tanpınar'ın adları anılan iki romanı ve şiirleri, Empresyonist unsurlar bakımından incelenecektir. An'ın hızla geçişi, bu esnada doğal ışığın nesneler üzerinde oluşturduğu değişim; portre veya manzaradaki net olmayan görüntü; konturların erimesi gibi Empresyonizm'in temel ilkeleri bakımından sözü edilen edebi metinler değerlendirilecektir. Makalemizin amacı, Tanpınar'ın Huzur, Aydaki Kadın romanlarının manzara tasvirleri ile bazı şiirlerindeki (anlık değişimler, sis, duygu, zaman, aydınlık-renk gibi unsurları dikkate alarak) Empresyonizm etkisini göstermektir
Ahmet Hamdi Tanpınar is a writer attached also to Impressionism one of the image stream as to Symbolism. This commitment is seen especially in depicting landscapes in A Mind at Peace and Woman in the Moon. With Impressionist paintings natural light, light illusions, different reflections of light on the landscape, special attention on capturing different time of the day are remarkably rate in some poems and images of Tanpınar. Names mentioned two novels and poems of Tanpınar will be examined with Impressionist factors in terms in our article. Also, said that literary texts will be assessed with Impressionism in terms of the basic principles such as rapid passage of moment and changes in the meantime created the objects of natural light; unclear in portrait or landscape image; melting of outline. The aim of this article is to show the effect impressionizm (taking into account factors such as instantaneous changes, fog, feeling, time, bright, color etc.) in landscape depiction of Tanpınar's novels, A Mind at Peace and Woman in the Moon, and in some of the poems "> [PDF] AHMET HAMDİ TANPINAR VE EMPRESYONİZM | [PDF] IMPRESSIONISM OF AHMET HAMDİ TANPINAR Ahmet Hamdi Tanpınar, Sembolizm'e olduğu kadar resim akımlarından Empresyonizm'e de bağlı bir sanatkârımızdır. Bu bağlılık, Huzur ile Aydaki Kadın'da özellikle manzara tasvirlerinde görülür. Empresyonist resimle önem kazanan doğal ışık, ışık oyunları, ışığın manzara üzerindeki farklı yansımaları; günün farklı zaman dilimlerini yakalama konusundaki özel dikkat, Tanpınar'ın bazı şiirlerinde ve imajlarında dikkat çekecek orandadır. Yazımızda Tanpınar'ın adları anılan iki romanı ve şiirleri, Empresyonist unsurlar bakımından incelenecektir. An'ın hızla geçişi, bu esnada doğal ışığın nesneler üzerinde oluşturduğu değişim; portre veya manzaradaki net olmayan görüntü; konturların erimesi gibi Empresyonizm'in temel ilkeleri bakımından sözü edilen edebi metinler değerlendirilecektir. Makalemizin amacı, Tanpınar'ın Huzur, Aydaki Kadın romanlarının manzara tasvirleri ile bazı şiirlerindeki (anlık değişimler, sis, duygu, zaman, aydınlık-renk gibi unsurları dikkate alarak) Empresyonizm etkisini göstermektir "> Ahmet Hamdi Tanpınar, Sembolizm'e olduğu kadar resim akımlarından Empresyonizm'e de bağlı bir sanatkârımızdır. Bu bağlılık, Huzur ile Aydaki Kadın'da özellikle manzara tasvirlerinde görülür. Empresyonist resimle önem kazanan doğal ışık, ışık oyunları, ışığın manzara üzerindeki farklı yansımaları; günün farklı zaman dilimlerini yakalama konusundaki özel dikkat, Tanpınar'ın bazı şiirlerinde ve imajlarında dikkat çekecek orandadır. Yazımızda Tanpınar'ın adları anılan iki romanı ve şiirleri, Empresyonist unsurlar bakımından incelenecektir. An'ın hızla geçişi, bu esnada doğal ışığın nesneler üzerinde oluşturduğu değişim; portre veya manzaradaki net olmayan görüntü; konturların erimesi gibi Empresyonizm'in temel ilkeleri bakımından sözü edilen edebi metinler değerlendirilecektir. Makalemizin amacı, Tanpınar'ın Huzur, Aydaki Kadın romanlarının manzara tasvirleri ile bazı şiirlerindeki (anlık değişimler, sis, duygu, zaman, aydınlık-renk gibi unsurları dikkate alarak) Empresyonizm etkisini göstermektir
Ahmet Hamdi Tanpınar is a writer attached also to Impressionism one of the image stream as to Symbolism. This commitment is seen especially in depicting landscapes in A Mind at Peace and Woman in the Moon. With Impressionist paintings natural light, light illusions, different reflections of light on the landscape, special attention on capturing different time of the day are remarkably rate in some poems and images of Tanpınar. Names mentioned two novels and poems of Tanpınar will be examined with Impressionist factors in terms in our article. Also, said that literary texts will be assessed with Impressionism in terms of the basic principles such as rapid passage of moment and changes in the meantime created the objects of natural light; unclear in portrait or landscape image; melting of outline. The aim of this article is to show the effect impressionizm (taking into account factors such as instantaneous changes, fog, feeling, time, bright, color etc.) in landscape depiction of Tanpınar's novels, A Mind at Peace and Woman in the Moon, and in some of the poems ">

AHMET HAMDİ TANPINAR VE EMPRESYONİZM

Ahmet Hamdi Tanpınar, Sembolizm'e olduğu kadar resim akımlarından Empresyonizm'e de bağlı bir sanatkârımızdır. Bu bağlılık, Huzur ile Aydaki Kadın'da özellikle manzara tasvirlerinde görülür. Empresyonist resimle önem kazanan doğal ışık, ışık oyunları, ışığın manzara üzerindeki farklı yansımaları; günün farklı zaman dilimlerini yakalama konusundaki özel dikkat, Tanpınar'ın bazı şiirlerinde ve imajlarında dikkat çekecek orandadır. Yazımızda Tanpınar'ın adları anılan iki romanı ve şiirleri, Empresyonist unsurlar bakımından incelenecektir. An'ın hızla geçişi, bu esnada doğal ışığın nesneler üzerinde oluşturduğu değişim; portre veya manzaradaki net olmayan görüntü; konturların erimesi gibi Empresyonizm'in temel ilkeleri bakımından sözü edilen edebi metinler değerlendirilecektir. Makalemizin amacı, Tanpınar'ın Huzur, Aydaki Kadın romanlarının manzara tasvirleri ile bazı şiirlerindeki (anlık değişimler, sis, duygu, zaman, aydınlık-renk gibi unsurları dikkate alarak) Empresyonizm etkisini göstermektir

IMPRESSIONISM OF AHMET HAMDİ TANPINAR

Ahmet Hamdi Tanpınar is a writer attached also to Impressionism one of the image stream as to Symbolism. This commitment is seen especially in depicting landscapes in A Mind at Peace and Woman in the Moon. With Impressionist paintings natural light, light illusions, different reflections of light on the landscape, special attention on capturing different time of the day are remarkably rate in some poems and images of Tanpınar. Names mentioned two novels and poems of Tanpınar will be examined with Impressionist factors in terms in our article. Also, said that literary texts will be assessed with Impressionism in terms of the basic principles such as rapid passage of moment and changes in the meantime created the objects of natural light; unclear in portrait or landscape image; melting of outline. The aim of this article is to show the effect impressionizm (taking into account factors such as instantaneous changes, fog, feeling, time, bright, color etc.) in landscape depiction of Tanpınar's novels, A Mind at Peace and Woman in the Moon, and in some of the poems

___

  • Arseven, Celal Esat (1983). Sanat Ansiklopedisi. C: 1. Beşinci Baskı. İstanbul: MEB Basımevi.
  • Birsel, Salâh (2006). Fransız Resminde İzlenimcilik. İstanbul: Dünya Kitapları.
  • Bocquillon, Marina Ferretti (2005). Empresyonizm, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Cassou, Jean (1999). Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. Çev. Ö. İnce-İ. Usmanbaş. Üçüncü Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dost Kitabevi (2001). ArtBook Renoir. Venedik.
  • Emil, Birol (2010). "Huzur'un İstanbul'u". Ahmet Hamdi Tanpınar. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı. 111-138.
  • Farthing, Stephen (2007). Ölmeden Önce Görmeniz Gereken 1001 Resim. Ed. E. Doğanay. Çin: Caretta.
  • Filizok, Rıza (1984). "Yahya Kemal'in Şiirlerinde Işık İmajı ve İmpressionizm". Doğumunun 100. Yılında Yahya Kemal Beyatlı. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları. 73-84.
  • Hauser, Arnold (2006). Sanatın Toplumsal Tarihi. Çev. Y. Gölönü. Ankara: Deniz Kitabevi.
  • Kaplan, Mehmet (1983). Tanpınar'ın Şiir Dünyası. İkinci Baskı. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Kerman, Zeynep (1992). Tanpınar'ın Mektupları. İkinci Baskı. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Nayır, Yaşar Nabi (1976). Dünkü ve Bugünkü Edebiyatçılarımız Konuşuyor. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Sérullaz, Maurice (2004). Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Çev.: D. Erbil. Dördüncü Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tanpınar, Ahmet Hamdi (Tarihsiz). Yaşadığım Gibi. Hzl. B. Emil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Tanpınar Ahmet Hamdi (1982). Yahya Kemal. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Tanpınar, Ahmet Hamdi (1989). Bütün Şiirleri. Hzl. İ. Enginün. Üçüncü Baskı. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Tanpınar, Ahmet Hamdi (2009). Aydaki Kadın. Hzl. G. Güven. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Tekin, Mehmet (2010). "Huzur Romanında Teknik Yapılanma". Ahmet Hamdi Tanpınar. Ed. A. Uçman- H. İnci. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı. 237-260.
  • Törenek, Mehmet (2006). Başka Hayatlar Peşinde Tanpınar'ın Romanları Üzerine Bir İnceleme, Erzurum: Eser Ofset Matbaacılık.
  • Tunalı, İsmail (2008). Felsefenin Işığında Modern Resim Modern Resimden Avangard Resme. Yedinci Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi. Turani, Adnan (1968). Güzel (http://www.tdkterim.gov.tr, 5 Mayıs 2014'te erişildi).
  • Yapı Kredi Yayınları (2009). Renoir. Çev. B. Kadıoğlu. İstanbul. Sözlüğü.
  • Yetkin, Suut Kemal (2007). Büyük Ressamlar. İstanbul: Palme Yayıncılık.
Academic Researches Index - FooterLogo