Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Oyun Dinamikleri Tercihlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Oyun sektörünün son zamanlarda artan popülaritesiyle birlikte, dijital oyunları tasarlayıp geliştirecek ve sektöre yön verebilecek öğrencilerin yetiştirilmesi önem kazanmıştır. Bu amaçla, dijital oyun tasarımları bölümleri yakın zaman içerisinde lisans düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı dijital oyun tasarımı bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve oyun dinamikleri tercihlerini cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı puanları açısından incelemektir. Araştırmaya 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında bir vakıf üniversitesinde lisans düzeyinde öğrenim görmekte olan 109 bölüm öğrencisi katılım göstermiştir. Verilerin toplanmasında öğrenme stilleri envanteri ve oyun dinamikleri tercihi ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, bağımsız t-testleri ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Ortaya çıkan bulgulara göre, tüm öğrenci grubunun yaklaşık yarısı ayrıştıran öğrenme stiline sahiptir. Ayrıca, öğrenme stilleri ile cinsiyet arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Diğer taraftan, erkek öğrenciler saldırı oyun dinamiğini daha çok tercih ederken, kadın öğrenciler inşa etmek ve yönetmek oyun dinamiğini daha çok tercih etmektedir. Son olarak, öğrencilerin başarı puanı ile saldırı oyun dinamiği tercihleri arasında negatif yönlü bir ilişki vardır. Tüm bulguların dijital oyun tasarımı bölüm müfredatlarının gelişmesinde, oyun dinamikleri tercihlerinin öğrenci projelerine dahil edilmesinde ve kadın öğrencilerin bölüme olan ilgilerinin artırılmasında katkı sunması beklenmektedir.

Examining the Learning Styles and Game Dynamics Preferences of the Digital Game Design Department Students in terms of Various Variables

It has become important to train students who can design and develop digital games and lead the industry with the increasing popularity of the gaming industry. For this purpose, digital game design departments have recently started to provide education at the undergraduate level. The aim of this study is to examine the learning styles and game dynamics preferences of digital game design students in terms of gender, grade level and academic achievement scores. One hundred and nine department students studying at a foundation university at the undergraduate level in the 2020-2021 academic year participated in the study. Learning styles inventory and game dynamics preference scales were used to collect data. Descriptive statistics, independent t-tests and correlation analysis were used in the analysis of the data. According to the findings, about half of the students have converger learning style. There was no significant difference between learning styles and gender. While male students mostly prefer “assault” game dynamics, female students prefer “building and managing” game dynamics more. There is a negative relationship between the students’ achievement score and their assault game dynamics preferences. All findings are expected to contribute to the development of digital game design department curricula, the inclusion of game dynamics preferences in student projects and to increase the interest of female students in the department.

___

  • Alonso-Martín, P., Cruz-Díaz, R., Granado-Alcón, C., Lago-Urbano, R., & Martínez-García, C. (2021). Variability of Higher Education Students’ Learning Styles Depending on Gender, Course, Degree and Institutional Context. Sustainability, 13(4), 1659.
  • Ankara Kalkınma Ajansı (2016). Dijital Oyun Sektörü Raporu. 24 Nisan 2021 tarihinde https://www.ankaraka.org.tr/archive/files/yayinlar/ankaraka-dijital-oyun-sektoru.pdf adresinden alınmıştır.
  • Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Bahar, H. H., Özen, Y., & Gülaçtı, F. (2009). An investigation on academic achievement and learning styles as to branches and gender from faculty of education students’. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 42(1), 69-86.
  • Bengiç, G. (2008). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri İle sosyal bilgiler dersindeki başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim A.B.D. Denizli.
  • Cimermanová, I. (2018). The Effect of Learning Styles on Academic Achievement in Different Forms of Teaching. International Journal of Instruction, 11(3), 219-232.
  • Çağıltay, N.E. & Tokdemir, G. (2004). Mühendislik eğitiminde öğrenme stillerinin rolü. I.Ulusal Mühendislik Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Eski Foça/İzmir.
  • Çaşkurlu, S. K., & Baykara, K. (2011). Teknik bilimler meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stilleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 95-110.
  • Çetinkaya, A (2020). Üretim ve emek ekseninde dijital oyun sektöründe kadın. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 3(5), 201-219.
  • Dalaman, O., Can, S., & Durukan, E. (2019). An investigation of pre-service basic education teachers' learning styles in terms of different variables. Educational Research and Reviews, 14(5), 162-167.
  • Erdoğan, Ş., & Güzel, H. (2013). Fizik derslerindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin öğrenme ve düşünme stillerinin karşılaştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(5), 31-48.
  • Gaming in Turkey (2019). Türkiye oyun sektörü raporu. 24 Nisan 2021 tarihinde https://www.gaminginturkey.com/turkiye-oyun-sektoru-raporu-2019.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kaleci, D., & Özhan, U. (2017). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin internet tabanlı programlama dersindeki akademik başarılarının öğrenme stilleri açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 349-362.
  • Kolb, D.A (1985). Learning style inventory: Self scoring inventory and interpretation booklet. Boston: McBer and Company.
  • Lu, H., Jia, L., Gong, S. H., & Clark, B. (2007). The relationship of Kolb learning styles, online learning behaviors and learning outcomes. Journal of Educational Technology & Society, 10(4), 187-196.
  • Özcan, K. V., Akbay, M., & Karakuş, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin oyun oynama alışkanlıklarının uzamsal becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 37-52. Özdamar, K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. (İkinci Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Pala, F. K., & Erdem, M. (2011). Dijital oyun tercihi ve oyun tercih nedeni ile Cinsiyet, sinif düzeyi ve öğrenme stili arasindaki ilişkiler üzerine bir çalişma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 53-71.
  • Prensky, M. (2001). Digital game-based learning. New York, NY: McGraw-Hill.
  • Sudria, I. B. N., Redhana, I. W., Kirna, I., & Aini, D. (2018). Effect of Kolb's Learning Styles under Inductive Guided-Inquiry Learning on Learning Outcomes. International Journal of Instruction, 11(1), 89-102.
  • Topuz, F. G. & Karamustafaoğlu, O. (2013). Öğrenme stillerinin Çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 30-46.
  • Tu, C. H., Yen, C. J., Sujo-Montes, L., & Roberts, G. A. (2015). Gaming personality and game dynamics in online discussion instructions. Educational Media International, 52(3), 155-172.
  • Ünal, A. T., İnan, F., Kaya, M. T., Fırat, M., Güzelbaba, Z., & Bahadır, A. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları, amaçları ve oyun tercihlerinin incelenmesi: Maltepe Üniversitesi örneği. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 4(12), 29-52.
  • Vahlo, J., Kaakinen, J. K., Holm, S. K., & Koponen, A. (2017). Digital game dynamics preferences and player types. Journal of Computer-Mediated Communication, 22(2), 88-103.
  • Veznedaroğlu, R. L., & Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. Elementary Education Online, 4(2) 1–16.
  • YÖK Atlas, 24 Nisan 2021 tarihinde https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=18004 adresinden alınmıştır.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. 24 Nisan 2021 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi-Cover
  • ISSN: 2146-5959
  • Yayın Aralığı: Yılda 3 Sayı
  • Başlangıç: 2011
  • Yayıncı: Bülent Ecevit Üniversitesi (Önceden Zonguldak Karaelmas Üniversitesi)
Sayıdaki Diğer Makaleler

Asya Üniversiteleri Odaklı Olarak Webometrics’te Yer Alan İlk 500 Üniversitenin Slogan Analizi

Çağla ATMACA, Basak UYSAL

Üniversite Öğrencilerine Yönelik Akademik Aidiyet Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması*

Hatice KIZILKAYA, İsmail DOĞAN

Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Oyun Dinamikleri Tercihlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Nuri KARA

Kişiselleştirilmiş Yabancı Dil Öğrenimi İçin Makine Öğrenmesi Yöntemleriyle İlgi Alanı Tahmini

Kübra OKUMUŞ DAĞDELER, Yasin GÖRMEZ, Merve KAVUKLU

Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları

Nurcan UYSAL, Bahise AYDIN, Emine EKİCİ

Türkiye’de Memeli Hayvanlar ile İlgili Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizleri

Dilara YAĞMUROĞLU, Esra PER

Hemşirelerin Ölüme İlişkin Algı, Tutum ve Kaygılarına Yönelik Türkiye’de Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi

Selin KESKİN KIZILTEPE, Asli KURTGÖZ

2015-2019 Yılları Yükseköğretim Mezunlarının Eğitim ve Öğretim Alanlarına Göre Değerlendirilmesi

Erol YÜCEL

Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri

Aygün KILIÇ

Halk Sağlığı Hemşirelerinin Deneyimsel Öğrenme Eğitimi Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması

Adem SÜMEN, Derya ADIBELLİ