Genç kadın ve erkeklerin müzik ürünü dinleme cihazı ve korsan ürünler karşısındaki tutum ve farklılıkları

Bilgisayar, internet, müzik ürünü formatı, müzik dinleme cihazı teknolojilerinde meydana gelen her ilerleme müzik ürünlerinin satın alım yerini ve miktarını, ürün çesidini, ürün üretim yöntemini ve miktarını, endüstrideki kisi gruplarını, hatta endüstri modelini degistirebilir. Degisime bu kadar açık olan müzik endüstrisinde kisilerin müzik ürünlerini dinleme cihazları ve korsan ürünlere karsı tutumları farklılık gösterebilmektedir. Tüm dünyada oldugu gibi ülkemizde de satısların düsmesinin en önemli nedeninin korsan satıslar oldugunu ve endüstride satın alımların önemli bir bölümünü genç nüfusun gerçeklestirdigini düsündügümüzde, genç kesimin korsan ürünlere karsı tutumlarının arastırılması gerektigine inanmaktayız. Bu çalısma ile genç kadın ve erkeklerin müzik ürünlerini dinleme cihazlarını kullanım farklılıgını ortaya koymak, fiziksel ve dijital korsanlıga bakıs açılarını incelemek amaçlanmıstır.

The attitude differences of young women and men against music listening products and pirates music products

All developments taking place in computers, internet, music product formats and audio device technologies have an impact on the location of music product sales, the amount and method of such sales, the people in the music industry and even the industry model itself. In regards to the music industry, which is one that is extremely open to such changes, people’s attitudes towards devices for listening to music and copyright piracy are highly variable. As in the case of worldwide sales, Turkish sales of music products have also been negatively influenced by pirate sales, and the largest group of the buyers are the youth population, therefore resulting in a need of investigation of the attitude of Turkish youth towards these changes and piracy. Hence, the aim of this study is to pinpoint differences in the choice of devices used for listening to music in young women and men, and to investigate their points of view towards physical and digital piracy.

___

  • Acun R., “İnternet ve Telif Hakları”, Bilgi Dünyası, Nisan 2000, s: 5-26
  • BPI report; “Online Music Piracy, The UK Record Industry’s Response”, British Phonographic Industry Limited, London, Temmuz 2005, www.bpi.co.uk.
  • DPT, “Türkiye’nin Avrupa Birligine Katılım Sürecine iliskin 2003 Yılı ilerleme Raporu”,Ankara, Aralık 2003.
  • IFPI Report, “Digital Music Report” London 2005, www.ifpi.org/content/library/digital-musicreport,2005.pdf
  • IFPI Report; “Music Piracy Report”, London, 2004, www.ifpi.org/content/library/Piracy2004.pdf
  • Kapancıogulları Ö., “Bilgi Teknolojilerindeki Gelismelerin Müzik Endüstrisine Etkileri Konusunda Üniversite Ögrencilerinin Görüsleri”, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Manisa, 2006.
  • MÜ-YAP, “internet Korsanlıgı”, http://www.mu-yap.org/getdata.asp?PID=295 , Erisim: 8 Nisan 2007
  • Oberholzer F, ve Strumpf K, “The Effect of Filesharing on Record Sales: An Empirical Analysis”, http://www.unc.edu/-cigar /papers/Filesharing-March.2004.pdf, 2004
  • The Observer, “Inside the Web of Thieves”, 21 Nisan 2002.
  • Wunsch, V., S. ve Vıckery, G., “Working Party on the Information Economy, Digital Broadband Content: Music, Copyright” OECD Based Directorate for Science, Technology and Industry Committee for Information, Computer and Communucations Policy report, Paris, 2005.