Görsel Korkuda Yönelim ve Popüler Kültür.

Korku, popüler kültür içerisinde gittikçe yükselen bir değer haline gelmektedir. Bugün başta ABD olmak üzere, tüm dünyada korku, ticaret sektörü haline gelmiştir. Amerikalıların korku ticareti, iletişim ağının ve magazin sektörünün bir parçası durumundadır. Bir sosyal kontrol mekanizması olarak iletişim sektörü ve sektörün sunucuları korkuyu büyük kentlere göre yaratırlar. Daha fazla okumak, izlemek isteyen kent insanı için korku, sunulan bir eğlence sektörüne dönüştürülür ve sürekli korkuya ilgi duyan bir hedef kitlesi yaratılır. Kaynaklarına doğru inildikçe dilin yarattığı bir tür modelle karşılaşırız. Gündemde olanı ortaya koymak ve dikkati çekebilmek için abartılan imgeler, sonuçta geride kalan her şeyi "izleyici”, “gözlemleyici" ya da "röntgenci" durumuna sokarak, hipnoz etkisi yaratır. Başkalarını gözlemlemek ve yorumlamak, aynı zamanda benliği gözlemlemenin de aracıdır daima; gerçek antropolojik bilgi ancak bu iki özne arasındaki bu alternatif karşılıklı yorumlama süreci geliştiğinde, bilgi olarak adlandırılmaya layıktır. Gözlemleyen özne de gözlemlenenden daha sabit olmadığından birçok karışıklık ortaya çıkar. Ve gözlemci öznesini yorumlamada gerçekten başarılı olduğu için, her seferinde onu değiştirir. Üstelik yorumu gerçeğe yakınlaştıkça onu daha da çok değiştirir. Çalışma Dr. Hale Torun'un  2011 Yılında tamamlanmış "Haber Metinlerinde Korku Üretimi" adlı doktora tezinden yola çıkılmış ve geliştirilmiştir. Çalışmanın yöntemi olarak Göstergebilimsel Yöntem,  Eleştirel Söylem Analizi kullanılmıştır.Orientation in Visual Fear and Popular CultureDr. Hale TORUNİstanbul Aydın  Universitiy Department of radio televisison cinema ABSTRACTFear is becoming a rising value in popular culture. Today, fear has become a trade sector all over the world, especially in the United States. Americans' fear trading is part of the communication network and the magazine industry. As a social control mechanism, the providers of the communications sector and industry create fear according to big cities. For a town citizen who wants to read more, to watch, the fear is transformed into a recreation sector, and a target mass that is constantly interested in fear is created. We are faced with a kind of model that creates language as its resources turn towards it. Exaggerated imagery to reveal what is on the agenda and attract attention can ultimately create the effect of hypnosis by putting everything that is left behind in the form of "audience", "observer" or "voyeur". Observing and interpreting others is also a tool of observing self at the same time; the true anthropological knowledge is worthy of being called knowledge only when this alternative mutual interpretation process between these two subjects develops. Since the observing subject is not more stable than observed, many confusion arises. And since the observer is really successful in interpreting the subject, he changes it every time. Moreover, as interpretation gets closer to reality, it changes it even more. Working Hale Torun's "Horror Productions in News Texts" made in 2010 was produced and developed by starting from his doctoral thesis. The method of work is the Indicative Method, Critical Discourse Analysis.Keywords; Cinema, News, Horror, Media  
Anahtar Kelimeler:

Sinema, Haber, Korku

___

  • Referans1: ALTHEIDE, David L. Altheide and R. Sam Michalowski. Fear in the News: A Discourse of Control. The Sociological Quarterly 40:3, 1999
  • Referans 2 : ALTHUSSER, Louis. Yeniden Üretim Üzerine. İstanbul: İthaki Yayınları, 2005.
  • Referans 3: BAKHTIN, Mikhail. Karnavaldan Romana. 1. Basım. Mehmet Küçük (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2000