Yaratıcı Drama Yöntemi ile Fatıma Sharafeddine’nin “Küçük Kız” Adlı Öyküsünden Hareketle Kadının Kimliğini Fark Etmesi

Bu çalışmada, Fatima Sharafeddine’nin “Küçük Kız” öyküsünden yola çıkarak kadın kimliğinin fark edilmesini sağlamak yaratıcı drama yöntemiyle ele alınmıştır. Çalışmaya Adana Selcen Hatun Anaokulu velilerinden 12 kadın veli katılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşmeden yararlanılmış olup, soru formu, mektup ve görüşme kayıtları gibi nitel veri toplama araçlarından yararlanılmıştır. Verilerin betimsel ve içerik çözümlemeleri yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, başlangıçta katılımcıların kadının kimliğinin ve ona yüklenen rollerin farkında oldukları ve bu rollerine ilişkin içinde bulundukları durumu da olağan, doğal buldukları görülmüştür. Çalışmanın sonlarında, katılımcıların, çocuklarına, eşlerine ve ailelerine karşı sorumluluklarının doğal olduğunu ancak, kendi isteklerini, beklentilerini, mutluluklarını çocukları, eşleri ve aileleri için göz ardı ettikleri, ikinci plana attıklarını dile getirmişlerdir. Bununla birlikte, hem çocuklarının ve ailelerinin beklentilerine karşı sorumluluklarını yerine getirebileceklerini hem de kendi istek ve beklentilerini ikinci plana atmadan, onları gerçekleştirmelerine yönelik çabalamaları gerektiğini belirtmişlerdir. Tüm sorumluluklarının yanı sıra kendilerine de zaman ayırmaları gerektiğini vurgulamışlardır. Ayrıca yaratıcı drama yönteminin, kadın çalışmalarıyla ilgili konularda uygun ve yararlı bir yöntem olduğu görülmüştür.

The Recognition of Women’s Identity with Creative Drama (Based on The Story “The Little Girl” by Fatima Sharafeddine)

In this study, the recognition of women’s identity was studied by Fatima Sharafeddine’s story “The Little Girl” with the creative drama method. Twelve women parents from Adana Selcen Hatun Kindergarten attended at this study. In this study, qualitative research methods as well as questionnaires, letters an records of interviews were used. The description and content analysis of the data was done. At the end of the study, it was found that the attendants were aware of the identity and the roles loaded on women and they also thought it as a natural by means of the situation in which they were. At the end of the study it was concluded that the attendants were aware of their responsibilities toward their spouses, children and parents, but at the same time, they also stated that they neglected their expectations, happinness and wishes fort he sake of their spouses and children. At the same time, they stated that they should be able to tackle the problem by responsing to both the their own expectation of their families’ and chilhdren’s and to their own expectations without neglecting the two sides. They also stated that in addition to all their responsibilies they should also spend some spare time for themselves as well. Furthermore, it was concluded that the creative drama methods was seen as a convenient and useful method related to research on women.